Berta Sándor
Radikálisan megváltoztatná a munkahelyeket a Dropbox
A cég igyekszik felkészülni az átalakuló világ kihívásaira.
Drew Houston, a Dropbox vezetője minden munkatársát otthoni munkavégzésre utasította, ugyanakkor a mostani időszakban szerzett tapasztalatokat felhasználná arra, hogy a munkahelyeket alapvetően módosítsa.
"Mostanában San Franciscóban, Austinban, Új-Angliában dolgoztam, jelenleg Hawaiin vagyok. Az otthoni munkavégzésben a leginkább a rugalmasságot szeretem, hogy nem kell minden egyes nap a munkahelyem és az otthonom között ingáznom. Így tavaly nyáron a családommal lehetettem és megünnepelhettem a testvérem esküvőjét. Ugyanakkor néha meg kell kérdeznem magamtól, hogy most otthonról dolgozom vagy a munkahelyemen lakom."
"Azt gondolom, mindannyiunknak meg kell tanulnunk meghúznunk a határokat. Úgy vélem, hogy a videochatek soha nem fogják helyettesíteni a valódi megbeszéléseket, de azok 80-90 százalékát mégis jól tudják pótolni. Ez jobban is megy, mint ahogy előzetesen vártam. Természetesen videón keresztül senkit sem lehet valóban megismerni, de egy átlagos üzleti találkozó lebonyolítására teljesen alkalmasak ezek a rendszerek. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a sok órányi videokonferencia nagyon fárasztó lehet" - jelentette ki a menedzser.
Drew Houston kiemelte, hogy a Dropboxot Visual first vállalatnak nevezik és ez nem véletlen. Mostanában nem sok társaság gondolkodott el azon, hogy milyen legyen az élete a koronavírus-járvány után. Biztos lesznek olyan vállalkozások, amelyek ismét megnyitják az irodákat a dolgozóik előtt, más cégeknél a teljes állomány továbbra is otthonról fog dolgozni. De a többség még csak kérdezgeti, hogy mitévő legyen.
Az biztos, hoy a cégek zöme számára nem lesz visszaút a járvány előtt status quóhoz. Éppen ezért átépítik az irodáikat találkozóhelyekké, ahol beszélhetnek, de nem dolgozhatnak az alkalmazottak. Ezeket Dropbox-stúdióknak nevezik. A hibrid modell, vagyis, hogy mondjuk a munkatársak 60 százaléka otthonról tevékenykedik, míg a többiek a munkahelyükön, nem túl logikus. Az utóbbiak gyakorlatilag szellemirodákban dolgoznak és nem hatékony a helykihasználás sem. Az otthoni munkavégzés esetében viszont nem igazán lehet beszélni vállalati kultúráról.
A Dropbox első embere rámutatott, hogy természetesen ki kell dolgozni az otthoni munkavégzés szabályrendszerét is, hiszen meg kell teremteni az egyensúlyt a munka és a magánélet között. A társaságoknak sem érdekük, hogy a dolgozóik kiégjenek. Ez gyakorlatilag egy megállapodás: az alkalmazottak nagyobb rugalmasságot kapnak, de ezzel párhuzamosan nagyobb felelősség is hárul rájuk azért, hogy jól kihasználják és beosszák az idejüket.
"Megállapítottuk, hogy a produktivitás az otthoni munkavégzés ellenére is nagyon magas maradt. Jelenleg az élet egyik legnagyobb változási folyamatát éljük meg. Ezek a folyamatok mindig nagy esélyeket és kihívásokat is jelentenek. A szükséges eszközök még nincsenek kifejlesztve. Még a Zoom sem számított arra, ami bekövetkezett és hogy esküvőket vagy kongresszusi meghallgatásokat kell közvetítenie."
"A számunkra ez egy lehetőség arra, hogy a saját szolgáltatásainkat a kihívásokhoz igazítsuk. Ez a változási folyamat szerintem hasonló jelentőségű, mint a felhőkörnyezetek és a mobilalkalmazások megjelenése. Azok a vállalkozások, amelyek képesek megfelelni az új kihívásoknak, azok a jövőben magukhoz tudják majd csábítani a legtehetségesebb fiatal szakembereket. Sajnos, az Amerikai Egyesült Államokban csak kevés olyan város van, amelynek sikerült technológiai központtá válnia. Most viszont új lehetőségek nyílnak mind a munkavállalók, mind a cégek előtt" - mondta a menedzser.
Drew Houston végül kitért a Dropbox San Franciscóból való elköltözésére is. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a sorsuk a városban lévő irodáiknak, ezen a kérdésen még dolgoznak. Úgy vélte, hogy a megemelkedett ingatlanbérleti árak idővel vissza fognak állni a normális szintre és a városban továbbra is jelen lesznek a tehetségek és a nagyszerű cégek. Ugyanakkor arra is fel kell készülni, hogy számos metropolisz polgármestere igyekszik technológiai centrummá alakítani a települését.
A piac szereplőit egyébként ugyanazok a kérdések foglalkoztatják, többek között, hogy miként sikerül megőrizniük a kreativitást és a vállalati kultúrájukat; hogyan tanulhatnak más, már virtuálisan dolgozó társaságoktól és mi lesz a koronavírus-járvány után. Nem véletlen az sem, hogy olyan ötletek merülnek fel, mint például a fizetések helyi viszonyokhoz való igazítása. A Dropbox vezetője ezzel arra utalt, hogy nem mindegy, hogy egy munkatárs hol él és ott mekkora összegre van szükség a normális életszínvonalhoz. Mást jelenthet egy havi 10 000 dolláros fizetés New Yorkban és mást mondjuk Kelet-Európában.
Drew Houston, a Dropbox vezetője minden munkatársát otthoni munkavégzésre utasította, ugyanakkor a mostani időszakban szerzett tapasztalatokat felhasználná arra, hogy a munkahelyeket alapvetően módosítsa.
"Mostanában San Franciscóban, Austinban, Új-Angliában dolgoztam, jelenleg Hawaiin vagyok. Az otthoni munkavégzésben a leginkább a rugalmasságot szeretem, hogy nem kell minden egyes nap a munkahelyem és az otthonom között ingáznom. Így tavaly nyáron a családommal lehetettem és megünnepelhettem a testvérem esküvőjét. Ugyanakkor néha meg kell kérdeznem magamtól, hogy most otthonról dolgozom vagy a munkahelyemen lakom."
"Azt gondolom, mindannyiunknak meg kell tanulnunk meghúznunk a határokat. Úgy vélem, hogy a videochatek soha nem fogják helyettesíteni a valódi megbeszéléseket, de azok 80-90 százalékát mégis jól tudják pótolni. Ez jobban is megy, mint ahogy előzetesen vártam. Természetesen videón keresztül senkit sem lehet valóban megismerni, de egy átlagos üzleti találkozó lebonyolítására teljesen alkalmasak ezek a rendszerek. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a sok órányi videokonferencia nagyon fárasztó lehet" - jelentette ki a menedzser.
Drew Houston kiemelte, hogy a Dropboxot Visual first vállalatnak nevezik és ez nem véletlen. Mostanában nem sok társaság gondolkodott el azon, hogy milyen legyen az élete a koronavírus-járvány után. Biztos lesznek olyan vállalkozások, amelyek ismét megnyitják az irodákat a dolgozóik előtt, más cégeknél a teljes állomány továbbra is otthonról fog dolgozni. De a többség még csak kérdezgeti, hogy mitévő legyen.
Az biztos, hoy a cégek zöme számára nem lesz visszaút a járvány előtt status quóhoz. Éppen ezért átépítik az irodáikat találkozóhelyekké, ahol beszélhetnek, de nem dolgozhatnak az alkalmazottak. Ezeket Dropbox-stúdióknak nevezik. A hibrid modell, vagyis, hogy mondjuk a munkatársak 60 százaléka otthonról tevékenykedik, míg a többiek a munkahelyükön, nem túl logikus. Az utóbbiak gyakorlatilag szellemirodákban dolgoznak és nem hatékony a helykihasználás sem. Az otthoni munkavégzés esetében viszont nem igazán lehet beszélni vállalati kultúráról.
A Dropbox első embere rámutatott, hogy természetesen ki kell dolgozni az otthoni munkavégzés szabályrendszerét is, hiszen meg kell teremteni az egyensúlyt a munka és a magánélet között. A társaságoknak sem érdekük, hogy a dolgozóik kiégjenek. Ez gyakorlatilag egy megállapodás: az alkalmazottak nagyobb rugalmasságot kapnak, de ezzel párhuzamosan nagyobb felelősség is hárul rájuk azért, hogy jól kihasználják és beosszák az idejüket.
"Megállapítottuk, hogy a produktivitás az otthoni munkavégzés ellenére is nagyon magas maradt. Jelenleg az élet egyik legnagyobb változási folyamatát éljük meg. Ezek a folyamatok mindig nagy esélyeket és kihívásokat is jelentenek. A szükséges eszközök még nincsenek kifejlesztve. Még a Zoom sem számított arra, ami bekövetkezett és hogy esküvőket vagy kongresszusi meghallgatásokat kell közvetítenie."
"A számunkra ez egy lehetőség arra, hogy a saját szolgáltatásainkat a kihívásokhoz igazítsuk. Ez a változási folyamat szerintem hasonló jelentőségű, mint a felhőkörnyezetek és a mobilalkalmazások megjelenése. Azok a vállalkozások, amelyek képesek megfelelni az új kihívásoknak, azok a jövőben magukhoz tudják majd csábítani a legtehetségesebb fiatal szakembereket. Sajnos, az Amerikai Egyesült Államokban csak kevés olyan város van, amelynek sikerült technológiai központtá válnia. Most viszont új lehetőségek nyílnak mind a munkavállalók, mind a cégek előtt" - mondta a menedzser.
Drew Houston végül kitért a Dropbox San Franciscóból való elköltözésére is. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a sorsuk a városban lévő irodáiknak, ezen a kérdésen még dolgoznak. Úgy vélte, hogy a megemelkedett ingatlanbérleti árak idővel vissza fognak állni a normális szintre és a városban továbbra is jelen lesznek a tehetségek és a nagyszerű cégek. Ugyanakkor arra is fel kell készülni, hogy számos metropolisz polgármestere igyekszik technológiai centrummá alakítani a települését.
A piac szereplőit egyébként ugyanazok a kérdések foglalkoztatják, többek között, hogy miként sikerül megőrizniük a kreativitást és a vállalati kultúrájukat; hogyan tanulhatnak más, már virtuálisan dolgozó társaságoktól és mi lesz a koronavírus-járvány után. Nem véletlen az sem, hogy olyan ötletek merülnek fel, mint például a fizetések helyi viszonyokhoz való igazítása. A Dropbox vezetője ezzel arra utalt, hogy nem mindegy, hogy egy munkatárs hol él és ott mekkora összegre van szükség a normális életszínvonalhoz. Mást jelenthet egy havi 10 000 dolláros fizetés New Yorkban és mást mondjuk Kelet-Európában.