Berta Sándor
10 milliárd dollárt ér a Dropbox
A tárhelyszolgáltatás jó úton halad afelé, hogy a legnépszerűbb és legértékesebb internetes vállalkozások közé tartozzon.
A Dropbox az elmúlt években folyamatosan növelte bevételeit és egyre gyakrabban szerepelnek ügyfelei között cégek is. A legújabb finanszírozási körben a befektetők által összesen 250 millió dollár gyűlt össze. A pénzt adó üzletemberek és vállalatok ezzel 2,5 százalék részvényt szereztek. Bennfentesek tájékoztatása alapján a legnagyobb részvénycsomag a Blackrock pénzügyi befektetőcsoport kezébe került. A tranzakció alapján kiszámolható, hogy a szolgáltatás értéke elérte a tízmilliárd dollárt.
A platform lehetővé teszi, hogy bárki online tárolhassa különböző fájljait, adatait és azokhoz bármilyen eszközről, bárhonnan hozzáférhessen. A társaság elsősorban a bővített tárhelyekért fizetett összegekkel keres pénzt. A legfrissebb adatok szerint az oldalnak jelenleg 200 millió felhasználója és négymillió vállalati ügyfele van. A Dropbox egyre nagyobb hangsúlyt fektet a céges ügyfelekre, a The Wall Street Journal rámutatott, hogy tavaly a Dropbox 200 millió dolláros bevételre tett szert az üzleti megrendelések révén. Ez az összeg 2011-ben még csak 46 millió dollár volt, 2012-ben pedig 116 millió dollár.
A befektetők többsége arra spekulál, hogy a tőzsdén való megjelenés esetén jó áron megszabadulhatnak majd a részvényeiktől. Nos, ha a Dropbox így folytatja, akkor a platform lassan valóban követheti a Facebook és a Twitter példáját, s a tőzsdén is megjelenhet, ez pedig egy új korszakot jelent majd a vállalat életében.
A Dropbox az elmúlt években folyamatosan növelte bevételeit és egyre gyakrabban szerepelnek ügyfelei között cégek is. A legújabb finanszírozási körben a befektetők által összesen 250 millió dollár gyűlt össze. A pénzt adó üzletemberek és vállalatok ezzel 2,5 százalék részvényt szereztek. Bennfentesek tájékoztatása alapján a legnagyobb részvénycsomag a Blackrock pénzügyi befektetőcsoport kezébe került. A tranzakció alapján kiszámolható, hogy a szolgáltatás értéke elérte a tízmilliárd dollárt.
A platform lehetővé teszi, hogy bárki online tárolhassa különböző fájljait, adatait és azokhoz bármilyen eszközről, bárhonnan hozzáférhessen. A társaság elsősorban a bővített tárhelyekért fizetett összegekkel keres pénzt. A legfrissebb adatok szerint az oldalnak jelenleg 200 millió felhasználója és négymillió vállalati ügyfele van. A Dropbox egyre nagyobb hangsúlyt fektet a céges ügyfelekre, a The Wall Street Journal rámutatott, hogy tavaly a Dropbox 200 millió dolláros bevételre tett szert az üzleti megrendelések révén. Ez az összeg 2011-ben még csak 46 millió dollár volt, 2012-ben pedig 116 millió dollár.
A befektetők többsége arra spekulál, hogy a tőzsdén való megjelenés esetén jó áron megszabadulhatnak majd a részvényeiktől. Nos, ha a Dropbox így folytatja, akkor a platform lassan valóban követheti a Facebook és a Twitter példáját, s a tőzsdén is megjelenhet, ez pedig egy új korszakot jelent majd a vállalat életében.