Berta Sándor
Nem fogadta el az Apple ajánlatát a Dropbox
Az ágazatban nyílt titok volt, hogy az Apple néhány évvel ezelőtt meg akarta vásárolni a Dropboxot, azonban ezt eddig hivatalosan egyik fél sem erősítette meg.
A hallgatás csendjét Drew Houston, a Dropbox vezetője törte meg, aki most megerősítette, hogy az Apple két évvel ezelőtt megpróbálta az akkor még viszonylag kis cégnek számító Cloud-szolgáltatót felvásárolni. Ezen a lépésen nem lepődött meg senki, hiszen a szolgáltatás népszerű a Mac-felhasználók körében és a fejlesztők már a kezdetektől a Mac OS X-hez optimalizálták. Drew Houston a Forbes magazinnak elmondta, hogy a tárgyalásokra 2009 decemberében került sor és az Apple delegációját Steve Jobs vezette. A vételi ajánlat kilenc számjegyű volt, ugyanakkor a szakember a Business Insider idén szeptemberben megszellőztetett információját, miszerint az összeg 800 millió dollárt tett ki, nem erősítette meg. (Jelenleg egyébként a Dropbox becslések alapján kétmilliárd dollárt ér.)
A Dropbox vezetői, különösen Houston és Arash Ferdowski, a Dropbox társalapítója, nem lelkesedtek a cég eladásáért és ennek megfelelően nagyon kemény és makacs tárgyalópartnereknek bizonyultak. Világosan Steve Jobs tudtára adták, hogy szeretnének inkább függetlenek maradni és elkerülnék számos más vállalat sorsát, amelyek beolvadtak a nagyobb IT-konszernekbe és gyakorlatilag eltűntek a piacról. Jobs a tárgyalások során csak teázgatott, és azt állította, jól ismeri a szolgáltatást. A nemrég elhunyt vezető meglepően könnyedén viselte el a visszautasítást és azt tanácsolta a Dropbox vezetőinek, hogy óvakodjanak a befektetőktől.
Houston elismerte, hogy nagyon nehéz volt számukra ez az időszak, mert mind ő, mind Ferdowsi hősként tekintettek az Apple első emberére. További egyeztetésekre ugyanakkor már nem került sor. Az már csak később derült ki, hogy Jobs nem igazán volt meggyőződve arról, hogy a Dropbox sikeres lehet, csak egy funkciónak és nem egy terméknek tekintette a szolgáltatást. Az Apple nyáron bemutatta az iCloud nevű szolgáltatását, ami sokkolta Houstont. A Dropboxot jelenleg kereken 50 millióan használják, nyereséges és a Forbes szerint az egyik legvonzóbb befektetési célpontnak számít.
A hallgatás csendjét Drew Houston, a Dropbox vezetője törte meg, aki most megerősítette, hogy az Apple két évvel ezelőtt megpróbálta az akkor még viszonylag kis cégnek számító Cloud-szolgáltatót felvásárolni. Ezen a lépésen nem lepődött meg senki, hiszen a szolgáltatás népszerű a Mac-felhasználók körében és a fejlesztők már a kezdetektől a Mac OS X-hez optimalizálták. Drew Houston a Forbes magazinnak elmondta, hogy a tárgyalásokra 2009 decemberében került sor és az Apple delegációját Steve Jobs vezette. A vételi ajánlat kilenc számjegyű volt, ugyanakkor a szakember a Business Insider idén szeptemberben megszellőztetett információját, miszerint az összeg 800 millió dollárt tett ki, nem erősítette meg. (Jelenleg egyébként a Dropbox becslések alapján kétmilliárd dollárt ér.)
A Dropbox vezetői, különösen Houston és Arash Ferdowski, a Dropbox társalapítója, nem lelkesedtek a cég eladásáért és ennek megfelelően nagyon kemény és makacs tárgyalópartnereknek bizonyultak. Világosan Steve Jobs tudtára adták, hogy szeretnének inkább függetlenek maradni és elkerülnék számos más vállalat sorsát, amelyek beolvadtak a nagyobb IT-konszernekbe és gyakorlatilag eltűntek a piacról. Jobs a tárgyalások során csak teázgatott, és azt állította, jól ismeri a szolgáltatást. A nemrég elhunyt vezető meglepően könnyedén viselte el a visszautasítást és azt tanácsolta a Dropbox vezetőinek, hogy óvakodjanak a befektetőktől.
Houston elismerte, hogy nagyon nehéz volt számukra ez az időszak, mert mind ő, mind Ferdowsi hősként tekintettek az Apple első emberére. További egyeztetésekre ugyanakkor már nem került sor. Az már csak később derült ki, hogy Jobs nem igazán volt meggyőződve arról, hogy a Dropbox sikeres lehet, csak egy funkciónak és nem egy terméknek tekintette a szolgáltatást. Az Apple nyáron bemutatta az iCloud nevű szolgáltatását, ami sokkolta Houstont. A Dropboxot jelenleg kereken 50 millióan használják, nyereséges és a Forbes szerint az egyik legvonzóbb befektetési célpontnak számít.