Berta Sándor
Gyorsan növekszik a Dropbox
Dennis Woodside, a Dropbox ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy 5-10 éven belül mindent felhőkörnyezetben fogunk intézni, szerinte a felhasználói eszközökben merevlemezek akkor már nem fognak létezni. A menedzser úgy vélte, hogy nagy növekedési esélyei vannak a cégnek. "3 milliárd lehetséges ügyfelünk van" - jelentette ki Woodside a Digital Life Design (DLD) müncheni innovációs konferencián.
A Dropbox jelenleg elsősorban Európában növekszik nagyon erősen és főleg a vállalatok körében népszerű. Már mintegy 100 000 üzleti ügyfél fizet a különböző Dropbox-szolgáltatásokért. Köztük vannak internetes vállalkozások, például a Spotify, de építészirodák, média- és tervezőcégek, valamint bankok is. Ezek a társaságok elsősorban a prezentációs anyagaikat tárolják a számítási felhőben. Az üzletember nyilatkozata szerint a Dropbox többek között azért is tudott növekedni, mert együttműködik a Microsofttal, és a jövőben is az ilyen partneri kapcsolatok által akarnak fejlődni. Folytatnák a nemzetközi terjeszkedést is, a következő külföldi célországaik Ausztrália és Japán lesznek, de Dél-Amerika is felkeltette az érdeklődésüket.
A nagy internetes cégek a saját ökorendszereikhez kötik az ügyfeleiket, a Dropbox viszont számos platformon elérhető, Woodside szerint ez fontos előnyük más online cégekkel szemben. A jövőben még több lehetőséget kínálnának a tárolt adatok kezelésére és nagyon komolyan veszik a biztonság kérdését, mindent titkosítanak. A rendszerüket folyamatosan érik támadások, de ezek eddig sikertelenek voltak. Végül kiemelte, hogy szeretnének átláthatóbban működni, de sok országban a helyi törvények nem teszik lehetővé, hogy tájékoztassák az ügyfeleiket arról, ha egy hatóság érdeklődött a tárolt adataik iránt.
A tavaly januári finanszírozási körben a befektetők által összesen 250 millió dollár gyűlt össze. A pénzt adó üzletemberek és vállalatok ezzel 2,5 százalék részvényt szereztek. A tranzakció alapján kiszámolható volt, hogy a platform értéke elérte a tízmilliárd dollárt.