Berta Sándor
Egyre több okostévén fut a Tizen OS
Növekvő népszerűségnek örvend a szórakoztató elektronikai készülékeken a Samsung operációs rendszere.
A Strategy Analytics friss elemzésének adataiból kiderül, hogy a Samsung az idei harmadik negyedévben 11,8 millió okostelevíziót értékesített, amely a legjobb negyedéves eredménynek számít a tévégyártók esetében. Az eladási számok egyúttal azt jelentik, hogy a dél-koreai konszern összesen 155 millió Tizen OS operációs rendszert futtató terméke működik a háztartásokban. Ez a tavalyi esztendőhöz képest 23 százalékos növekedésnek felel meg.
A hálózatba kötött televízióeszközökből - ebbe a kategóriába tartoznak az okostévék, a média-stream készülékek és a játékkonzolok is - a harmadik negyedévben 81,3 millió darabot adtak el világszerte, ami az egy esztendővel ezelőtti számokhoz képest 19 százalékos emelkedés. A jelenség hátterében elsősorban a koronavírus-járvány áll. A Strategy Analytics előrejelzése szerint a hálózatba kötött televízióeszközök piacán az idei esztendő a 2019-es évhez képest összességében 7 százalékos növekedéssel fog zárulni, amely azt támasztja alá, hogy egyre kelendőbbek az innovatív otthoni szórakoztató elektronikai technológiák.
A Samsung a közeljövőben arra akar fókuszálni, hogy a Tizen OS-t népszerűsítse a hirdetők és a tartalomszolgáltatók körében. Az operációs rendszer jelenleg a legnépszerűbb tévéstream-platform, a hálózatba kötött televízióeszközök 12,5 százalékán található meg. A második legelterjedtebb ilyen szoftver az LG által fejlesztett WebOS, majd azt követi a Sony PlayStation rendszere, a Roku TV OS, az Amazon Fire TV OS és a Google Android TV. David Watkins, a Strategy Analytics tévéstream-platformokért felelős igazgatója közölte, hogy az év végére közel 1,3 milliárd hálózatba kötött televíziókészülék fog működni a háztartásokban világszerte. A Samsung, az LG, a Sony, az Amazon, a Roku és a Google harca határozza majd meg, hogy mi lesz a tévé jövője.
A Strategy Analytics friss elemzésének adataiból kiderül, hogy a Samsung az idei harmadik negyedévben 11,8 millió okostelevíziót értékesített, amely a legjobb negyedéves eredménynek számít a tévégyártók esetében. Az eladási számok egyúttal azt jelentik, hogy a dél-koreai konszern összesen 155 millió Tizen OS operációs rendszert futtató terméke működik a háztartásokban. Ez a tavalyi esztendőhöz képest 23 százalékos növekedésnek felel meg.
A hálózatba kötött televízióeszközökből - ebbe a kategóriába tartoznak az okostévék, a média-stream készülékek és a játékkonzolok is - a harmadik negyedévben 81,3 millió darabot adtak el világszerte, ami az egy esztendővel ezelőtti számokhoz képest 19 százalékos emelkedés. A jelenség hátterében elsősorban a koronavírus-járvány áll. A Strategy Analytics előrejelzése szerint a hálózatba kötött televízióeszközök piacán az idei esztendő a 2019-es évhez képest összességében 7 százalékos növekedéssel fog zárulni, amely azt támasztja alá, hogy egyre kelendőbbek az innovatív otthoni szórakoztató elektronikai technológiák.
A Samsung a közeljövőben arra akar fókuszálni, hogy a Tizen OS-t népszerűsítse a hirdetők és a tartalomszolgáltatók körében. Az operációs rendszer jelenleg a legnépszerűbb tévéstream-platform, a hálózatba kötött televízióeszközök 12,5 százalékán található meg. A második legelterjedtebb ilyen szoftver az LG által fejlesztett WebOS, majd azt követi a Sony PlayStation rendszere, a Roku TV OS, az Amazon Fire TV OS és a Google Android TV. David Watkins, a Strategy Analytics tévéstream-platformokért felelős igazgatója közölte, hogy az év végére közel 1,3 milliárd hálózatba kötött televíziókészülék fog működni a háztartásokban világszerte. A Samsung, az LG, a Sony, az Amazon, a Roku és a Google harca határozza majd meg, hogy mi lesz a tévé jövője.