Berta Sándor
Autonóm dróntöltőállomást szeretne az amerikai hadsereg
A rendszer képes lesz akár több száz robotrepülőgép energiaellátását is biztosítani.
Az Amerikai Egyesült Államok Szárazföldi Hadseregének Harcképesség-fejlesztési Parancsnoksága alá tartozó Hadseregkutató Laboratórium egy négy éven át tartó kutatási projekt keretében megbízást adott önállóan működő, pilóta nélküli légi járműveket feltöltő állomás kifejlesztésére. A dokkolót úgy alakítják majd ki, hogy azt a drónrajok automatikusan felkereshessék.
A 8 millió dolláros programmal az Illinoisi Egyetemet bízták meg. A kutatók egy olyan algoritmus kifejlesztésén dolgoznak, amely lehetővé teszi a robotrepülőgépeknek, hogy megtalálják az aktuális pozíciójukhoz legközelebb található töltőállomást és önállóan ahhoz repüljenek.
Dr. Mike Kweon programmenedzser közölte, hogy az aktuális akkumulátortechnológiák segítségével a pilóta nélküli légi járművek legfeljebb 26 percen át tudnak a levegőben maradni. A mobil töltőállomások nélkül az egységeknek az egyes bevetéseikre magukkal kellene vinniük plusz akkumulátorokat és azokat ki is kellene cserélniük. Ez pedig hosszú távon aligha jelenthet megoldást.
A szakemberek ezzel párhuzamosan olyan üzemanyagszint-érzékelőkön is dolgoznak, amelyeket olyan nagy méretű, részben benzinnel működtetett drónokhoz lehetne alkalmazni. A szenzorokkal a robotrepülőgépek érzékelnék, hogy mikor kezd el fogyni az üzemanyag és ezután automatikusan felkeresnék a legközelebb lévő töltőállomást.
Az Amerikai Egyesült Államok Szárazföldi Hadseregének Harcképesség-fejlesztési Parancsnoksága alá tartozó Hadseregkutató Laboratórium egy négy éven át tartó kutatási projekt keretében megbízást adott önállóan működő, pilóta nélküli légi járműveket feltöltő állomás kifejlesztésére. A dokkolót úgy alakítják majd ki, hogy azt a drónrajok automatikusan felkereshessék.
A 8 millió dolláros programmal az Illinoisi Egyetemet bízták meg. A kutatók egy olyan algoritmus kifejlesztésén dolgoznak, amely lehetővé teszi a robotrepülőgépeknek, hogy megtalálják az aktuális pozíciójukhoz legközelebb található töltőállomást és önállóan ahhoz repüljenek.
Dr. Mike Kweon programmenedzser közölte, hogy az aktuális akkumulátortechnológiák segítségével a pilóta nélküli légi járművek legfeljebb 26 percen át tudnak a levegőben maradni. A mobil töltőállomások nélkül az egységeknek az egyes bevetéseikre magukkal kellene vinniük plusz akkumulátorokat és azokat ki is kellene cserélniük. Ez pedig hosszú távon aligha jelenthet megoldást.
A szakemberek ezzel párhuzamosan olyan üzemanyagszint-érzékelőkön is dolgoznak, amelyeket olyan nagy méretű, részben benzinnel működtetett drónokhoz lehetne alkalmazni. A szenzorokkal a robotrepülőgépek érzékelnék, hogy mikor kezd el fogyni az üzemanyag és ezután automatikusan felkeresnék a legközelebb lévő töltőállomást.