Berta Sándor
Indulhat az USA-ban az Amazon drónszolgáltatása
A társaság ajánlata már nagyon rövid időn belül elérhetővé válhat.
A kereskedelmi óriáscég bejelentette, hogy az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA) megkapta az Amazon Prime Air nevű csomagszállító szolgáltatása elindításához szükséges engedélyeket. Mindez azt jelenti, hogy hamarosan elkezdődhetnek a végső tesztek, ugyanakkor a társaság úgy vélte, hogy egy ideig el fog tartani, mire a robotrepülőgépes csomagszállítások a mindennapok részeivé válnak. Az Amazon 2013-ban mutatta be az első csomagszállító pilóta nélküli légi járművét. Az eltelt években a társaság számos hasonló modellt állított ki.
A Prime Air egyelőre azért sem indulhat el, mert ahhoz az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának először ki kell dolgoznia az USA légterében az automatizált drónrepülésekre vonatkozó alapvető szabályokat, s emellett meg kell határoznia az elfogadható zajhatárértékeket is. Ezenkívül jelenleg még nem létezik megfelelő rendszer az alacsony magasságban végrehajtott repülések ellenőrzésére, holott a robotrepülőgépek általában így közlekednek és olyan akadályok jelentenek a számukra komoly kihívásokat, mint a ruhaszárító kötelek, az áramvezeték és a telefonkábelek.
Az Amazon tavaly júniusban a re:MARS Conference (Machine Learning, Automation, Robotics and Space) nevű konferenciáján közölte, hogy a teljesen automatikusan tevékenykedő Prime Air pilóta nélküli légi jármű maximálisan 15 mérföldre repül el, a távolságot legfeljebb 30 perc alatt teszi meg és maximum 2,3 kilogramm súlyt tud elszállítani. Emellett a drónnak nem 4, hanem 6 rotorja van, ami nagyobb stabilitást nyújt - akár erősebb szelek esetén is.
A kereskedelmi óriáscég bejelentette, hogy az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA) megkapta az Amazon Prime Air nevű csomagszállító szolgáltatása elindításához szükséges engedélyeket. Mindez azt jelenti, hogy hamarosan elkezdődhetnek a végső tesztek, ugyanakkor a társaság úgy vélte, hogy egy ideig el fog tartani, mire a robotrepülőgépes csomagszállítások a mindennapok részeivé válnak. Az Amazon 2013-ban mutatta be az első csomagszállító pilóta nélküli légi járművét. Az eltelt években a társaság számos hasonló modellt állított ki.
A Prime Air egyelőre azért sem indulhat el, mert ahhoz az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának először ki kell dolgoznia az USA légterében az automatizált drónrepülésekre vonatkozó alapvető szabályokat, s emellett meg kell határoznia az elfogadható zajhatárértékeket is. Ezenkívül jelenleg még nem létezik megfelelő rendszer az alacsony magasságban végrehajtott repülések ellenőrzésére, holott a robotrepülőgépek általában így közlekednek és olyan akadályok jelentenek a számukra komoly kihívásokat, mint a ruhaszárító kötelek, az áramvezeték és a telefonkábelek.
Az Amazon tavaly júniusban a re:MARS Conference (Machine Learning, Automation, Robotics and Space) nevű konferenciáján közölte, hogy a teljesen automatikusan tevékenykedő Prime Air pilóta nélküli légi jármű maximálisan 15 mérföldre repül el, a távolságot legfeljebb 30 perc alatt teszi meg és maximum 2,3 kilogramm súlyt tud elszállítani. Emellett a drónnak nem 4, hanem 6 rotorja van, ami nagyobb stabilitást nyújt - akár erősebb szelek esetén is.