Berta Sándor
Nagy hatótávolságú áruszállító drón készül
A pilóta nélküli légi jármű akár 2500 kilométerre is eljuttathatja a szállítmányát.
A Pipistrel nevű kisrepülőgép-gyártó cég bemutatta egy nagy hatótávolságú és egyszerűen üzemeltethető drón koncepcióját.
A Nuuva V300 repülőgép és multikopter ötvözete lesz, s kilenc motorral, köztük nyolc E-811 típusú elektromos motorral fog rendelkezni. Az utóbbiak tartják a pilóta nélküli légi járművet a levegőben, valamint lehetővé teszik a függőleges le- és felszállását. Hat rotort helyeznek majd el a futókon, kettőt a szárnyfelületeken, a kilencedik egység pedig egy hátulra szerelt belső égésű motor lesz, amelyhez egy propeller fog tartozni. A gyártó közölte, hogy ebben a konfigurációban a drón hatékonyabban és energiatakarékosabban fog működni, mint egy hagyományos helikopter.
A pilóta nélküli légi jármű csomagterében három köbméteren 3 szabványos csomag fér el, amelyek targoncával rakodhatók ki és be. A maximális hasznos teher 50 kilogramm lehet, azonban a 2500 kilométernél kisebb utak esetén a szállítható maximális súly 460 kilogrammra nőhet. Minden bevetés alkalmával előre beprogramozzák az útvonalat, amelyet a robotrepülőgép automatikusan végigrepül. A repülésvezérlő rendszer ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a személyzet a felszínről beavatkozzon a repülésbe.
A szlovén kisrepülőgép-gyártó elszánt abban a tekintetben, hogy alapvetően megváltoztassa a légi áruszállítást. A Nuuva V300 2023 második felében jelenhet meg a piacon.
A Pipistrel nevű kisrepülőgép-gyártó cég bemutatta egy nagy hatótávolságú és egyszerűen üzemeltethető drón koncepcióját.
A Nuuva V300 repülőgép és multikopter ötvözete lesz, s kilenc motorral, köztük nyolc E-811 típusú elektromos motorral fog rendelkezni. Az utóbbiak tartják a pilóta nélküli légi járművet a levegőben, valamint lehetővé teszik a függőleges le- és felszállását. Hat rotort helyeznek majd el a futókon, kettőt a szárnyfelületeken, a kilencedik egység pedig egy hátulra szerelt belső égésű motor lesz, amelyhez egy propeller fog tartozni. A gyártó közölte, hogy ebben a konfigurációban a drón hatékonyabban és energiatakarékosabban fog működni, mint egy hagyományos helikopter.
A pilóta nélküli légi jármű csomagterében három köbméteren 3 szabványos csomag fér el, amelyek targoncával rakodhatók ki és be. A maximális hasznos teher 50 kilogramm lehet, azonban a 2500 kilométernél kisebb utak esetén a szállítható maximális súly 460 kilogrammra nőhet. Minden bevetés alkalmával előre beprogramozzák az útvonalat, amelyet a robotrepülőgép automatikusan végigrepül. A repülésvezérlő rendszer ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a személyzet a felszínről beavatkozzon a repülésbe.
A szlovén kisrepülőgép-gyártó elszánt abban a tekintetben, hogy alapvetően megváltoztassa a légi áruszállítást. A Nuuva V300 2023 második felében jelenhet meg a piacon.