Berta Sándor
Újra feltalálná a felhőt az Oracle vezetője
A vállalat nem mindennapi módon próbál meg harcolni a konkurenseivel.
Larry Ellison, az Oracle társalapítója komoly problémával kénytelen szembenézni. A társaságot a felhőpiacon immár nem csupán az Amazon előzte meg, hanem a Google és a Microsoft is, ezért minél előbb ki kellene találnia valamit, hogy képes legyen versenyben maradni a legfontosabb vetélytársaival. A feladat közel sem egyszerű, mivel az Oracle nem tud annyi pénzt - évente több milliárd dollárt - befektetni a globális infrastruktúrákba, mint a három konkurense. A menedzser ezért úgy vélte, hogy az egyetlen megoldás az lehet, ha a felhőközpontokat kérésre közvetlenül az ügyfeleinél telepíti.
Az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer minden előnyét kínálja a jelenlegi saját számítógép-központoknak, de azok hátrányaival az ügyfeleknek nem kell szembesülniük, viszont az internetes felhőajánlatok összes előnyét élvezhetik. A megoldás lényege, hogy az ügyfél köt egy szerződést, majd helyet kerít a szervereknek, biztosítja a konnektort, az adatkapcsolatot és a hűtést. Minden mást, például a karbantartást, a javításokat és a frissítéseket az óriáscég biztosítja. Az ügyfeleknek nem kell szervereket vásárolniuk, nincs lízingkonstrukció, a felhőszoftvereket és az adatbázisokat is az Oracle adja.
Holger Müller, a Constellation Research elemzője úgy reagált az ötletre, hogy az egyedülálló és annak megvalósításával a vállalat megváltoztathatja a felhőverseny szabályait és egy különleges célcsoportot vehet célba. Számos vállalkozás ugyanis szeretné használni a felhőszolgáltatások előnyeit, de mégis megrettennek attól a lehetőségtől, hogy az adatokat olyan szervercentrumokban tárolják, amelyeket nem ők ellenőriznek. Ez a félelem különösen az egészségügy, a bankok és a biztosítók területén van jelen, mivel ott szigorúbbak az adatvédelmi jogszabályok.
Lydia Leong, a Gartner elemzője már évek óta azt hangoztatta, hogy a magántulajdonban, vagyis az ügyfelek számítógép-központjaiban működő felhőrendszereké a jövő. Ő szintén üdvözölte az elképzelést. Larry Ellison ráadásul még egy ötlettel állt elő: az automata felhőrendszerek létrehozásával. E megoldásoknál a frissítések, a hibajavítások, az optimalizálások és minden más automatikusan történnének. A menedzser ezzel kapcsolatban azt az álláspontot képviselte, hogy az emberi interakció hiányában kizárhatók az emberi hibák is.
Larry Ellison, az Oracle társalapítója komoly problémával kénytelen szembenézni. A társaságot a felhőpiacon immár nem csupán az Amazon előzte meg, hanem a Google és a Microsoft is, ezért minél előbb ki kellene találnia valamit, hogy képes legyen versenyben maradni a legfontosabb vetélytársaival. A feladat közel sem egyszerű, mivel az Oracle nem tud annyi pénzt - évente több milliárd dollárt - befektetni a globális infrastruktúrákba, mint a három konkurense. A menedzser ezért úgy vélte, hogy az egyetlen megoldás az lehet, ha a felhőközpontokat kérésre közvetlenül az ügyfeleinél telepíti.
Az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer minden előnyét kínálja a jelenlegi saját számítógép-központoknak, de azok hátrányaival az ügyfeleknek nem kell szembesülniük, viszont az internetes felhőajánlatok összes előnyét élvezhetik. A megoldás lényege, hogy az ügyfél köt egy szerződést, majd helyet kerít a szervereknek, biztosítja a konnektort, az adatkapcsolatot és a hűtést. Minden mást, például a karbantartást, a javításokat és a frissítéseket az óriáscég biztosítja. Az ügyfeleknek nem kell szervereket vásárolniuk, nincs lízingkonstrukció, a felhőszoftvereket és az adatbázisokat is az Oracle adja.
Holger Müller, a Constellation Research elemzője úgy reagált az ötletre, hogy az egyedülálló és annak megvalósításával a vállalat megváltoztathatja a felhőverseny szabályait és egy különleges célcsoportot vehet célba. Számos vállalkozás ugyanis szeretné használni a felhőszolgáltatások előnyeit, de mégis megrettennek attól a lehetőségtől, hogy az adatokat olyan szervercentrumokban tárolják, amelyeket nem ők ellenőriznek. Ez a félelem különösen az egészségügy, a bankok és a biztosítók területén van jelen, mivel ott szigorúbbak az adatvédelmi jogszabályok.
Lydia Leong, a Gartner elemzője már évek óta azt hangoztatta, hogy a magántulajdonban, vagyis az ügyfelek számítógép-központjaiban működő felhőrendszereké a jövő. Ő szintén üdvözölte az elképzelést. Larry Ellison ráadásul még egy ötlettel állt elő: az automata felhőrendszerek létrehozásával. E megoldásoknál a frissítések, a hibajavítások, az optimalizálások és minden más automatikusan történnének. A menedzser ezzel kapcsolatban azt az álláspontot képviselte, hogy az emberi interakció hiányában kizárhatók az emberi hibák is.