Gyurkity Péter
A Zoom nyomába eredne a Discord
Így értékelhető a cég lépése, amelynek révén a játékoktól nyitnak mindenki más felé.
A Discord neve elsősorban a játékfanatikusok számára lehet ismerős, hiszen az utóbbi években ezen a területen bukkant fel, majd terjedt el az app, amely a régi motorosokat (lásd Teamspeak) igyekezett kiszorítani innen, egyre nagyobb szeletet harapva ki a piacból. A vírus terjedése és a korlátozó intézkedések miatt most újra megugrott a felhasználók száma, amit komoly lehetőségként értékelnek, így minden egyéb szféra felé nyitnak, hogy a nagyok nyomába eredjenek.
Egy most közzétett hivatalos blogbejegyzés szerint fokozatosan szeretnék átalakítani a márkát, hogy ez a jövőben ne kizárólag a játékosok, de minden egyéb, az online szférában tevékenykedő felhasználó és szervezet számára ismerős fogalom legyen, gyakorlatilag a Zoom példáját követve. Az írásban természetesen kiemelik az ilyenkor szokásos szlogeneket, eszerint még inkluzívabbak, befogadóbbakk lesznek, miközben kínosan ügyelnek majd a felhasználók adatainak biztonságára és azok megfelelő kezelésére, szigorúan lépve fel a gyűlöletkeltés, a fajgyűlölet, valamint a fehér szupremácia hirdetőivel szemben. Az alkalmazáson belül elhelyezett poénok kisebb hányada hivatkozik majd játékokra, hogy ezzel is érthetőbbé tegyék őket azoknak, akik nem feltétlenül ilyen játékokkal töltik mindennapjaikat.
A cég az anyagiak kapcsán annyit említett meg, hogy a közelmúltban további 100 millió dollárra tettek szert, amit a meglévő és új befektetők biztosítanak számukra. Erre többek között azért is szükség volt, mert a járvány alatt több régióban megugrott a felhasználók száma és az ezzel járó adatforgalom, így a „hibák százainak” javításával egy időben a hang- és videokapacitást 200 százalékkal növelték, hogy megfelelő minőséget biztosítsanak. Egy korábban, még május folyamán közzétett Bloomberg-cikk szerint a 2018-ban összekalapozott 150 millió dollár és az akkor becsült 2 milliárd dolláros piaci érték helyett ma már inkább 3 és 4 milliárd dollár közé teszik a vállalat értékét, emiatt pedig a befektetők is többet várnak majd el tőlük.
Ezen befektetők között még a kínai Tencent is jelen van, amely ma már szinte minden területen megtalálható. Meglátjuk, hogy mennyiben lesznek elégedettek a teljesítménnyel fél vagy egy év múlva, a feladat mindenképpen óriási.
A Discord neve elsősorban a játékfanatikusok számára lehet ismerős, hiszen az utóbbi években ezen a területen bukkant fel, majd terjedt el az app, amely a régi motorosokat (lásd Teamspeak) igyekezett kiszorítani innen, egyre nagyobb szeletet harapva ki a piacból. A vírus terjedése és a korlátozó intézkedések miatt most újra megugrott a felhasználók száma, amit komoly lehetőségként értékelnek, így minden egyéb szféra felé nyitnak, hogy a nagyok nyomába eredjenek.
Egy most közzétett hivatalos blogbejegyzés szerint fokozatosan szeretnék átalakítani a márkát, hogy ez a jövőben ne kizárólag a játékosok, de minden egyéb, az online szférában tevékenykedő felhasználó és szervezet számára ismerős fogalom legyen, gyakorlatilag a Zoom példáját követve. Az írásban természetesen kiemelik az ilyenkor szokásos szlogeneket, eszerint még inkluzívabbak, befogadóbbakk lesznek, miközben kínosan ügyelnek majd a felhasználók adatainak biztonságára és azok megfelelő kezelésére, szigorúan lépve fel a gyűlöletkeltés, a fajgyűlölet, valamint a fehér szupremácia hirdetőivel szemben. Az alkalmazáson belül elhelyezett poénok kisebb hányada hivatkozik majd játékokra, hogy ezzel is érthetőbbé tegyék őket azoknak, akik nem feltétlenül ilyen játékokkal töltik mindennapjaikat.
A cég az anyagiak kapcsán annyit említett meg, hogy a közelmúltban további 100 millió dollárra tettek szert, amit a meglévő és új befektetők biztosítanak számukra. Erre többek között azért is szükség volt, mert a járvány alatt több régióban megugrott a felhasználók száma és az ezzel járó adatforgalom, így a „hibák százainak” javításával egy időben a hang- és videokapacitást 200 százalékkal növelték, hogy megfelelő minőséget biztosítsanak. Egy korábban, még május folyamán közzétett Bloomberg-cikk szerint a 2018-ban összekalapozott 150 millió dollár és az akkor becsült 2 milliárd dolláros piaci érték helyett ma már inkább 3 és 4 milliárd dollár közé teszik a vállalat értékét, emiatt pedig a befektetők is többet várnak majd el tőlük.
Ezen befektetők között még a kínai Tencent is jelen van, amely ma már szinte minden területen megtalálható. Meglátjuk, hogy mennyiben lesznek elégedettek a teljesítménnyel fél vagy egy év múlva, a feladat mindenképpen óriási.