Gyurkity Péter
A járvány mutatja meg a PC létjogosultságát
A mobilos szegmens visszaesett, a PC-piac szereplői viszont javuló eredményekről adtak hírt.
Az új koronavírus terjedése, majd pedig az emiatt meghozott korlátozó intézkedések komoly változásokat idéztek elő az asztali és hordozható megoldások szegmenseiben. Érdekes ellentét rajzolódik itt ki a két terület között, hiszen az eddig látott trend (legalábbis ideiglenesen) megfordulni látszik, bár az kérdéses, hogy ez meddig marad így.
Az elmúlt években többnyire azt láttuk, hogy míg az asztali PC-k és noteszgépek forgalma egyre lassul, maga a terület pedig egyre inkább beszűkül, addig a mobilszegmensben, a hordozható kütyük piacán kitart a gyors növekedési ütem. Az elmúlt hetekben egyszerre több fontos jelentés és felmérés is napvilágot látott, ezekben viszont éppen ellentétes eredményekről számoltak be a különböző szereplők, ami arra utal, hogy járványhelyzetben ismét előtérbe kerül a munkára és szórakozásra is egyaránt megfelelő módon használható hagyományos számítógépek alkalmazása, vagyis egyáltalán nincs még vége a PC-korszaknak. Jól mutatja ezt, hogy míg az IDC piackutató cég adatai szerint a telefonok piacán egyértelmű a visszaesés, ez pedig a táblák területén sincs másként, addig a PC-k felemelkedésével megismert nevek végre ismét örülhettek az erősödő forgalom által generált jobb számoknak.
Az Intel például 23 százalékos növekedésről adott hírt a bevétel kapcsán, míg a PC-üzletág 14 százalékkal növekedett, ahogy a vásárlók és vállalatok egyaránt nagyobb mértékben támaszkodtak ezen megoldásokra, ami egyértelműen a korlátozások hatása. A nagy rivális AMD tevékenységi köre ugyan jóval szűkebb, azonban saját jelentésükben ők is a jobb noteszgép-eladásoknak örülhettek, az egy évvel korábbi számokhoz képest itt ugyanis 73 százalékkal jobb volt a végeredmény az első 3 hónap során. Még a DRAM-eladások kapcsán érintett Samsung is jobb eredményről számolt be, miközben a Western Digital a háttértárolók iránti érdeklődés megugrása révén javított saját számain.
A Google persze mindenképpen jól jár a helyzettel, hiszen ők több más területen is óriásnak számítanak, azonban Sundar Pichai a Chromebook-eladások kapcsán értekezett a javuló adatokról, márciusban ugyanis megugrott a készülékek iránti érdeklődés, a Microsoft pedig az Office-termékcsalád növekvő eladásai kapcsán emelte ki, hogy tulajdonképpen 2 hónap alatt zajlott le egy olyan átalakulási folyamat, amely normál körülmények között legalább 2 évet venne igénybe – a nagyobb forgalom itt is az otthoni munka elterjedését (kikényszerítését) mutatja meg nekünk.
Az új koronavírus terjedése, majd pedig az emiatt meghozott korlátozó intézkedések komoly változásokat idéztek elő az asztali és hordozható megoldások szegmenseiben. Érdekes ellentét rajzolódik itt ki a két terület között, hiszen az eddig látott trend (legalábbis ideiglenesen) megfordulni látszik, bár az kérdéses, hogy ez meddig marad így.
Az elmúlt években többnyire azt láttuk, hogy míg az asztali PC-k és noteszgépek forgalma egyre lassul, maga a terület pedig egyre inkább beszűkül, addig a mobilszegmensben, a hordozható kütyük piacán kitart a gyors növekedési ütem. Az elmúlt hetekben egyszerre több fontos jelentés és felmérés is napvilágot látott, ezekben viszont éppen ellentétes eredményekről számoltak be a különböző szereplők, ami arra utal, hogy járványhelyzetben ismét előtérbe kerül a munkára és szórakozásra is egyaránt megfelelő módon használható hagyományos számítógépek alkalmazása, vagyis egyáltalán nincs még vége a PC-korszaknak. Jól mutatja ezt, hogy míg az IDC piackutató cég adatai szerint a telefonok piacán egyértelmű a visszaesés, ez pedig a táblák területén sincs másként, addig a PC-k felemelkedésével megismert nevek végre ismét örülhettek az erősödő forgalom által generált jobb számoknak.
Az Intel például 23 százalékos növekedésről adott hírt a bevétel kapcsán, míg a PC-üzletág 14 százalékkal növekedett, ahogy a vásárlók és vállalatok egyaránt nagyobb mértékben támaszkodtak ezen megoldásokra, ami egyértelműen a korlátozások hatása. A nagy rivális AMD tevékenységi köre ugyan jóval szűkebb, azonban saját jelentésükben ők is a jobb noteszgép-eladásoknak örülhettek, az egy évvel korábbi számokhoz képest itt ugyanis 73 százalékkal jobb volt a végeredmény az első 3 hónap során. Még a DRAM-eladások kapcsán érintett Samsung is jobb eredményről számolt be, miközben a Western Digital a háttértárolók iránti érdeklődés megugrása révén javított saját számain.
A Google persze mindenképpen jól jár a helyzettel, hiszen ők több más területen is óriásnak számítanak, azonban Sundar Pichai a Chromebook-eladások kapcsán értekezett a javuló adatokról, márciusban ugyanis megugrott a készülékek iránti érdeklődés, a Microsoft pedig az Office-termékcsalád növekvő eladásai kapcsán emelte ki, hogy tulajdonképpen 2 hónap alatt zajlott le egy olyan átalakulási folyamat, amely normál körülmények között legalább 2 évet venne igénybe – a nagyobb forgalom itt is az otthoni munka elterjedését (kikényszerítését) mutatja meg nekünk.