Berta Sándor
A Microsoftban bíznak a leginkább az emberek
A redmondi konszernnel szemben évtizedeken át szkeptikusak voltak a felhasználók, napjainkban azonban már más a helyzet.
A The Verge azt vizsgálta az elnökválasztási kampánnyal kapcsolatban, hogy az amerikaiak melyik IT-vállalatban és közösségi platformban bíznak. Az eredmények bizonyos szempontból meglepőek voltak, más szempontból viszont egyáltalán nem.
A reprezentatív felmérés alapján kiderült, amin bizonyos szempontból egyáltalán nem lehet csodálkozni, hogy a tengerentúli felhasználók a legkevésbé a Facebookban bíznak. Az igazán megdöbbentő azonban a mért arány volt. A megkérdezetteknek csupán a 41 százaléka lenne hajlandó önként, illetve nyugodt szívvel rábízni a személyes adatait a közösségi oldalra. A lista utolsó helyezettjének imázs-aránya mindössze 29 százalék volt. Az utolsó előtti helyre került Twitternél ez az arány 39 százalékot tett ki.
Arra a kérdésre, hogy vajon a Facebooknak túl sok hatalma van-e, a válaszolók 72 százaléka felelt igennel és csak 28 százaléka nemmel. A szolgáltatást nem használók többsége azzal indokolta a döntését, hogy nem érzi biztonságban a magánszféráját a platformon.
Az emberek a legpozitívabban az Amazonhoz (91 százalék) viszonyultak. Az élmezőny tagja volt még a Google és a YouTube (egyaránt 90 százalék), valamint a Netflix és a Microsoft (egyaránt 89 százalék). Az Apple ebben a rangsorban csupán 81 százalékot kapott. Az igazi meglepetést ugyanakkor az okozta, hogy a felhasználók 75 százaléka leginkább a Microsoftra bízná rá az adatait, a második helyezett az Amazon (73 százalék), míg a harmadik a Netflix (71 százalék) lett. Az Apple és a Google ebben az összesítésben egyaránt 69-69 százalékot kapott.
A Szilícium-völgy bizalmi válságára nemrég mutatott rá Peter Schwartz, a Salesforce.com stratégiai tervezésért felelős alelnöke. Szerinte a jelenség arra vezethető vissza, hogy az emberek elveszítették a hitüket a technológiában. Azt látják, ahogy a Facebook, a Twitter vagy a Google választásokat manipulálnak, illetve aláássák a demokráciát. A téma a Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon is előkerült. Az internetes cégeket az adatéhségük miatt egyre nagyobb ellenszenv övezi világszerte és egyre többen őket tették felelőssé a technológiával való visszaélések, a túlzottan nagy és emiatt káros piaci erőfölény, s a tisztességtelen adóelkerülési trükkök alkalmazása miatt.
A The Verge azt vizsgálta az elnökválasztási kampánnyal kapcsolatban, hogy az amerikaiak melyik IT-vállalatban és közösségi platformban bíznak. Az eredmények bizonyos szempontból meglepőek voltak, más szempontból viszont egyáltalán nem.
A reprezentatív felmérés alapján kiderült, amin bizonyos szempontból egyáltalán nem lehet csodálkozni, hogy a tengerentúli felhasználók a legkevésbé a Facebookban bíznak. Az igazán megdöbbentő azonban a mért arány volt. A megkérdezetteknek csupán a 41 százaléka lenne hajlandó önként, illetve nyugodt szívvel rábízni a személyes adatait a közösségi oldalra. A lista utolsó helyezettjének imázs-aránya mindössze 29 százalék volt. Az utolsó előtti helyre került Twitternél ez az arány 39 százalékot tett ki.
Arra a kérdésre, hogy vajon a Facebooknak túl sok hatalma van-e, a válaszolók 72 százaléka felelt igennel és csak 28 százaléka nemmel. A szolgáltatást nem használók többsége azzal indokolta a döntését, hogy nem érzi biztonságban a magánszféráját a platformon.
Az emberek a legpozitívabban az Amazonhoz (91 százalék) viszonyultak. Az élmezőny tagja volt még a Google és a YouTube (egyaránt 90 százalék), valamint a Netflix és a Microsoft (egyaránt 89 százalék). Az Apple ebben a rangsorban csupán 81 százalékot kapott. Az igazi meglepetést ugyanakkor az okozta, hogy a felhasználók 75 százaléka leginkább a Microsoftra bízná rá az adatait, a második helyezett az Amazon (73 százalék), míg a harmadik a Netflix (71 százalék) lett. Az Apple és a Google ebben az összesítésben egyaránt 69-69 százalékot kapott.
A Szilícium-völgy bizalmi válságára nemrég mutatott rá Peter Schwartz, a Salesforce.com stratégiai tervezésért felelős alelnöke. Szerinte a jelenség arra vezethető vissza, hogy az emberek elveszítették a hitüket a technológiában. Azt látják, ahogy a Facebook, a Twitter vagy a Google választásokat manipulálnak, illetve aláássák a demokráciát. A téma a Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon is előkerült. Az internetes cégeket az adatéhségük miatt egyre nagyobb ellenszenv övezi világszerte és egyre többen őket tették felelőssé a technológiával való visszaélések, a túlzottan nagy és emiatt káros piaci erőfölény, s a tisztességtelen adóelkerülési trükkök alkalmazása miatt.