Egy kábel miatt került bajba az Apple

Miután a kaliforniai gyártó nem kezelte megfelelően a felhasználók panaszait, néhányan bírósághoz fordultak.

A hardverek javítására specializálódott iFixit nevű oldal szakértői 2019 januárban vizsgálták meg a 2016 óta értékesített MacBook Pro modelleket, amelyekbe egy a laptop körül elhelyezett szalagkábel került és amely minden egyes alkalommal megnyúlik, ha a felhasználók felhajtják a képernyőt. Ez egy idő után anyagfáradást okoz. Eleinte a kijelző alsó részén lévén bevilágítási problémák tapasztalhatók, ezt Stage Light effektusnak is nevezik, majd előbb vagy utóbb a képernyő teljesen használhatatlanná válik, ha valaki 40 fokos vagy nagyobb szögben kinyitja.

Az iFixit csapatának véleménye alapján az egész dolgot el lehetett volna kerülni, ha az Apple a kábelt modulárisra tervezi. A társaság a hiba kapcsán nem támogatta megfelelően a vásárlóit. A céges szervizoldalakon rengetegen szóvá tették a jelenséget, de a vállalat minden ilyen fórumszálat törölt. Miután az Apple számos esetben nem kezelte megfelelően a problémát és csak a 13 hüvelykes képernyővel szerelt MacBook Pro termékeket volt hajlandó önként kijavítani, a 15 hüvelykes kijelzőkkel szerelteket nem, ezáltal az érintett felhasználók egy része úgy döntött, hogy jogi útra tereli az ügyet.

A benyújtott közös kereset alapján a vásárlók azt akarják elérni, hogy a társaság terjessze ki a javítási programját az ő nagyobb készülékeikre is és azokat szintén ingyen javítsa meg. Enélkül a javítás drága és bonyolult, hiszen nem csupán a kábelt kell kicserélni, hanem a képernyőt is. A teljes költség a felhasználók állítása szerint eléri a 850 dollárt.

Az Apple ugyanakkor azzal érvelt, hogy a javítási program csupán az első MacBook Pro 13 eladásának kezdete utáni négy évre vonatkozik. Miután az eszközöket hivatalosan 2016. október 27-én mutatták be és akkortól is voltak először elérhető az alap konfigurációban, így a lehetőség 2020. október 27-ig él. A gyorsabb modellek és a MacBook Pro 15 ezzel szemben néhány héttel később debütáltak, így elvileg a javítási program hatálya azokra is vonatkozhatna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gabbbbbbbbbbbb #16
    Ezzel maximálisan egyetértek, viszont ez csak telefonokra és nemPro iPad-ekre igaz. A Mac-ek és főleg a Macbook-ok ipari hulladék hardveren futnak. Szégyen, amit a mérnökeik művelnek, gyanítom mindezt szándékosan, tervezett romlás címszó alatt.
  • M2 #15
    Részemről pont az ellenkezőjét tapasztalom.

    Apple cuccon ott a sok minőségi gyári alkalmazás, és ezeknek nincs is rendes megfelelője androidon: van ezernyi ingyenes gyenge próbálkozás, másik ezernyi hírdetésekkel telenyomott, meg a fizetős, de gyenge másolatai az Apple szoftvereknek.

    A nagy cégek (Google, MS, Adobe) szoftverei mind gyorsabbak, jobb minőségűek/stabilabbak/megbízhatóbbak/szebbek az Apple cuccokon.

    A fizetős appok és játékok meg az Apple Store-ban 300 forint, Android boltjában 2000-3000 forint, ugyanaz.

    Mondom ezt úgy, hogy szintén van egy Samsung Galaxy S7 Edge telóm is, amivel össze se lehet hasonlítani a vele egy korú iPhone-t, hardveresen annyira veri mindenben. De szoftverek terén sajnos a fentieket tapasztalom.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2020.05.13. 02:11:43
  • KisKZ #14
    Nézd. Nekem van egy viszonylag friss alma táblám is, és mellette egy immáron több mint négy éve tökéletesen működő Samsung Galaxy S7 Edge telefonom. Ez utóbbin minden fontos alkalmazás amire szükségem van tökéletesen fut hiába az opreszer lépett már egyet kettőt a kiadás óta.
    Szóval van összehasonlítási alapom.
    Az alma szépen muzsikál, de gyakorlatilag csak mint egy zsebtitkár avagy zsebiroda használható a számomra. Azt teszi korrekten. De ugyanezt megteszi a droid is ha kell.

    Ezernyi olyan alkalmazásra van szükségem amit csak droidon találok meg megfelelő minőségben Hiába van ott az alma megfelelője, közel nem hozza azt amit a droid alatt.
    Elismerem. Van egy két olyan is, amely az almán jobb avagy csak azon találtam meg, de ez elnyésző.
    Szóval...
    A számomra (a számomra!!) a mindennapokban nem alternatíva az alma.
    és még nem is az árakról beszéltem!!! Ott végképp elszalad a cucc az esztelenség és sokak esetében a bevallott kivagyiság irányába.

    Utoljára szerkesztette: KisKZ, 2020.05.11. 10:16:24
  • dyra #13
    Nem akarok közhelyes lenni, de más gyártóknál ez még hatványozottabban fordul elő. Pl legutóbb volt egy olyan Dell laptop üzleti kategóriás széria 400 000 (nettó) ahol minden egyes laptop akkumulátora kb 3 éves kor környékén felpúposodott és ha nem volt szerencséd az alaplap irányába azt ki is nyírva (de volt olyan is leszakította az alját az se öt forint hiába csak egy műanyag), vagy annyira szuper vékonyak, hogyha kinyitott állapotban a sarkánál fogod meg meghajlik és bent ledobja az akkumulátor kábelt. Nem vár az ember ilyen dolgokat egy extradrága laptoptól. De más termékeknél is voltak hasonló élményeim.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2020.05.10. 20:45:08
  • M2 #12
    Én rá se néztem, ugyanis a képen látható "úriember" hosszú éveken át váltotta az uszítást kattintásra.
    Majd, mikor úgy érezte, hogy az hozna neki nagyobb nézettséget, akkor meghasonlott, és szembe ment önmagával.
    Most nem tudom hol tart, valahol kering gondolom a legtöbb kattintást jelentő tömegközéppont közelében.
  • Montar #11
    Úgy látom, Apple-témájú cikkek esetén mindig előjön a kikerülhetetlen köpködés az almás IT termékekre. Augusztusban lesz 6. (!!) éve, hogy egy hibátlanul működő 4S tulajdonosa vagyok. Csak azért fogom hamarosan lecserélni a korábbi SE-re, mert az op. rendszere már nem alkalmas az újabb alkalmazások kiszolgálására. (Ellenben sok más gyártóval, az op. rendszere az elöregedéstől függetlenül bármikor frissíthető) És nem azért vettem, mert sznob, vagy mert pénzes hülye lennék, Mr. molnibalage! Azért használom, mert kurvára megbízható! Azt is jó lenne látnia mindenkinek, hogy a többi, élvonalbeli gyártók prémiumkategóriás termékeik árai is erősen túlárazottak. Cserébe nem fognak bírni 6 évet. :)
  • pakeszke #10
    ha beirtad volna hogy pantomim eloadas lesz akkor nem neztem volna bele...
    azert legyel mar korrekt, ha egy buzerans almas videot megnez az ember akkor legalabb az angoljat tudja tokeletesiteni...
  • M2 #9
    "és van olyan barom, aki meg is veszi"

    Az hagyján! De van olyan barom, aki meg a vásárlós barmoknak kifizeti azzal, hogy megnézi és linkelgeti a videójukat!
  • M2 #8
    "mit is tud, amit ezért ki kéne adni. A fényezésért...?"

    A világ legbutább kérdése.
  • molnibalage83 #7
    Ez alapján nem vágom, hogy miért állsz ki mellettük. Azon cég mellett, ami 700 dolláros görgőket forgalmaz és van olyan barom, aki meg is veszi...



    Mondjuk ki, az alma a pénzes hülyékből és sznobokból él. Műszaki szemmel nézve nem érthető,

    1. miért drága...
    2. mit is tud, amit ezért ki kéne adni. A fényezésért...?

    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.05.09. 15:19:32