Berta Sándor
Ismét felhasználói adatokat adott ki a Twitter
A mikroblog rövid időn belül másodszor követte el ugyanazt a hibát.
A Twitter augusztusban ismerte el, hogy engedély nélkül adott ki felhasználói adatokat közvetlenül a reklámpartnereinek, amelyek azután az információkat személyre szabott hirdetések készítésére használták fel. Mindez a felhasználói beállításokkal kapcsolatos problémák miatt következhetett be. A kikerült adatok között voltak országkódok, továbbá az, hogy mikor nézte meg valaki az adott reklámokat és az alkalmazott eszközökkel kapcsolatos adatok.
Most ismertté vált, hogy az egyes fiókok hitelesítésére megadott telefonszámok és e-mail címek is kiszivároghattak hirdetési célokra. A társaság közleménye alapján ezúttal is valószínűleg "tévedésből" történhetett meg a dolog.
Számos részlet ugyanakkor még tisztázatlan. Nem lehet tudni többek között, hogy hány ember lehet érintett az ügyben, de a vállalat közölte, hogy mindent elkövet azért, hogy tisztázza a még homályos részleteket. Továbbá azt sem lehet tudni, hogy miként szivároghattak ki az információk. A Twitter mindenesetre szeptember 17-re megoldotta a problémát, de azt nem indokolta meg, hogy miért csak három héttel később tájékoztatta a felhasználókat.
A vállalat elnézést kért a történtekért és közölte, hogy mindent elkövet azért, hogy a hiba soha többé ne ismétlődhessen meg. Az érdeklődők egy külön online nyomtatvány segítségével tehetik fel a kérdéseiket, a dokumentumot a Twitter adatvédelmi biztosa kapja meg.
A Twitter augusztusban ismerte el, hogy engedély nélkül adott ki felhasználói adatokat közvetlenül a reklámpartnereinek, amelyek azután az információkat személyre szabott hirdetések készítésére használták fel. Mindez a felhasználói beállításokkal kapcsolatos problémák miatt következhetett be. A kikerült adatok között voltak országkódok, továbbá az, hogy mikor nézte meg valaki az adott reklámokat és az alkalmazott eszközökkel kapcsolatos adatok.
Most ismertté vált, hogy az egyes fiókok hitelesítésére megadott telefonszámok és e-mail címek is kiszivároghattak hirdetési célokra. A társaság közleménye alapján ezúttal is valószínűleg "tévedésből" történhetett meg a dolog.
Számos részlet ugyanakkor még tisztázatlan. Nem lehet tudni többek között, hogy hány ember lehet érintett az ügyben, de a vállalat közölte, hogy mindent elkövet azért, hogy tisztázza a még homályos részleteket. Továbbá azt sem lehet tudni, hogy miként szivároghattak ki az információk. A Twitter mindenesetre szeptember 17-re megoldotta a problémát, de azt nem indokolta meg, hogy miért csak három héttel később tájékoztatta a felhasználókat.
A vállalat elnézést kért a történtekért és közölte, hogy mindent elkövet azért, hogy a hiba soha többé ne ismétlődhessen meg. Az érdeklődők egy külön online nyomtatvány segítségével tehetik fel a kérdéseiket, a dokumentumot a Twitter adatvédelmi biztosa kapja meg.