Berta Sándor
Nem használja észszerűen a közösségi médiát az ENSZ
A nemzetközi szervezet sokkal hatékonyabban is alkalmazhatná a Twittert és a többi platformot.
Matthias Hofferberth, a San Antonió-i Texasi Egyetem munkatársa Tweeting to Save Succeeding Generations from the Scourge of War? The UN, Twitter & Communicative Action címmel készített anyagot az Egyesült Nemzetek Szervezetének közösségi média-használatáról. A szakember úgy vélte, hogy a jelenlegi gyakorlat kontraproduktív. Ahogy Hofferberth fogalmazott, az ENSZ ahelyett, hogy lebilincselné a közönségét, sokkal inkább kioktatóan, "felülről" beszél vele. Pedig egy jó ENSZ-"Twitplomácia" jelentős mértékben javíthatna az egyes államok kapcsolatain és ezáltal közvetve a világ helyzetén is. A Texasi Egyetem szakértője hozzátette, ha a "Twitplomácia" elterjedne, s a józan észt és az érveket szolgálná, akkor lenne benne potenciál arra, hogy javítson a közbeszéden és az ENSZ globális kormányzásának legitim formájává váljon.
Az ENSZ hivatalosan 2008 óta van fent a Twitteren, 11,1 millió követője és közel 70 000 tweetje van. Ehhez jönnek még a szervezet különböző alszervezetei és a hozzá kapcsolódó személyek. Az aktuális állapot alapján a Twittert elsősorban nem párbeszéd kezdeményezésére alkalmazza az ENSZ, hanem az a szervezet és a tagjainak az elismertségét visszhangzó oldalként szolgál. Az online szolgáltatás innovatív alkalmazása nyomokban sem fedezhető fel.
Hofferberth és kollégái azt remélik, hogy az anyaguk segítségével javítani lehet az ENSZ kommunikációs stratégiáján. A kutató találkozott az ENSZ közösségi média csoportjának a vezetőjével és néhány ENSZ-tagállam képviselőjével, s mindannyian izgatottan reagáltak a tanulmányra. Az egyetem munkatársa szerint a nemzetközi szervezet közösségi üzeneteinek a jövőben sokkal jobban fel kell kelteniük a figyelmet az adott témák iránt.
Matthias Hofferberth, a San Antonió-i Texasi Egyetem munkatársa Tweeting to Save Succeeding Generations from the Scourge of War? The UN, Twitter & Communicative Action címmel készített anyagot az Egyesült Nemzetek Szervezetének közösségi média-használatáról. A szakember úgy vélte, hogy a jelenlegi gyakorlat kontraproduktív. Ahogy Hofferberth fogalmazott, az ENSZ ahelyett, hogy lebilincselné a közönségét, sokkal inkább kioktatóan, "felülről" beszél vele. Pedig egy jó ENSZ-"Twitplomácia" jelentős mértékben javíthatna az egyes államok kapcsolatain és ezáltal közvetve a világ helyzetén is. A Texasi Egyetem szakértője hozzátette, ha a "Twitplomácia" elterjedne, s a józan észt és az érveket szolgálná, akkor lenne benne potenciál arra, hogy javítson a közbeszéden és az ENSZ globális kormányzásának legitim formájává váljon.
Az ENSZ hivatalosan 2008 óta van fent a Twitteren, 11,1 millió követője és közel 70 000 tweetje van. Ehhez jönnek még a szervezet különböző alszervezetei és a hozzá kapcsolódó személyek. Az aktuális állapot alapján a Twittert elsősorban nem párbeszéd kezdeményezésére alkalmazza az ENSZ, hanem az a szervezet és a tagjainak az elismertségét visszhangzó oldalként szolgál. Az online szolgáltatás innovatív alkalmazása nyomokban sem fedezhető fel.
Hofferberth és kollégái azt remélik, hogy az anyaguk segítségével javítani lehet az ENSZ kommunikációs stratégiáján. A kutató találkozott az ENSZ közösségi média csoportjának a vezetőjével és néhány ENSZ-tagállam képviselőjével, s mindannyian izgatottan reagáltak a tanulmányra. Az egyetem munkatársa szerint a nemzetközi szervezet közösségi üzeneteinek a jövőben sokkal jobban fel kell kelteniük a figyelmet az adott témák iránt.