Berta Sándor
Engedély nélkül adott ki felhasználói adatokat a Twitter
A vállalat elismerte, hogy komoly problémák voltak a rendszerében az adatbiztonság területén.
A mikroblog a megjelentetett anyagában hangsúlyozta, hogy valószínűleg felhasználói adatok juthattak - az érintettek engedélye és beleegyezése nélkül - közvetlenül a reklámpartnerei birtokába, amelyek azután az információkat személyre szabott hirdetések készítésére használták fel. Mindez a felhasználói beállításokkal kapcsolatos problémák miatt következhetett be. A kikerült adatok között voltak országkódok, továbbá az, hogy mikor nézte meg valaki az adott reklámokat és az alkalmazott eszközökkel kapcsolatos adatok. E-mail címek és jelszavak viszont nem szivárogtak ki. A problémát már sikerült orvosolni.
Egyelőre nem derült ki, hogy mennyi internetezőt érintett az információszivárgás, azt ugyanis még jelenleg is vizsgálják a cég szakemberei, de azt tudni lehet, hogy a helyzet tavaly május óta állt fenn. A társaság mindenesetre elnézést kért a kellemetlenségekért, s úgy fogalmazott, hogy csődöt mondott és csalódást okozott, mert eljátszotta a felhasználók bizalmát. A Twitter továbbá jelezte, hogy intézkedni fog, hogy hasonló eset a jövőben ne történhessen meg.
A mikroblog július közepén újult meg. Az új oldalsávnak köszönhetően egyszerűbb a navigáció, mivel így minden fontos funkció és terület könnyebben elérhetővé válik. A tagok egyetlen kattintással hozzáférhetnek a keresőhöz, az értesítéseikhez, a közvetlen üzeneteikhez vagy a listáikhoz. Az üzenetek menüpont immár tartalmazza az elküldött és a fogadott közvetlen üzeneteket is, s a tweetek időrendi sorrendben jelennek meg. A beállításokon keresztül további részletek szabhatók személyre, ezek egyike az alkalmazott betűméret.
A mikroblog a megjelentetett anyagában hangsúlyozta, hogy valószínűleg felhasználói adatok juthattak - az érintettek engedélye és beleegyezése nélkül - közvetlenül a reklámpartnerei birtokába, amelyek azután az információkat személyre szabott hirdetések készítésére használták fel. Mindez a felhasználói beállításokkal kapcsolatos problémák miatt következhetett be. A kikerült adatok között voltak országkódok, továbbá az, hogy mikor nézte meg valaki az adott reklámokat és az alkalmazott eszközökkel kapcsolatos adatok. E-mail címek és jelszavak viszont nem szivárogtak ki. A problémát már sikerült orvosolni.
Egyelőre nem derült ki, hogy mennyi internetezőt érintett az információszivárgás, azt ugyanis még jelenleg is vizsgálják a cég szakemberei, de azt tudni lehet, hogy a helyzet tavaly május óta állt fenn. A társaság mindenesetre elnézést kért a kellemetlenségekért, s úgy fogalmazott, hogy csődöt mondott és csalódást okozott, mert eljátszotta a felhasználók bizalmát. A Twitter továbbá jelezte, hogy intézkedni fog, hogy hasonló eset a jövőben ne történhessen meg.
A mikroblog július közepén újult meg. Az új oldalsávnak köszönhetően egyszerűbb a navigáció, mivel így minden fontos funkció és terület könnyebben elérhetővé válik. A tagok egyetlen kattintással hozzáférhetnek a keresőhöz, az értesítéseikhez, a közvetlen üzeneteikhez vagy a listáikhoz. Az üzenetek menüpont immár tartalmazza az elküldött és a fogadott közvetlen üzeneteket is, s a tweetek időrendi sorrendben jelennek meg. A beállításokon keresztül további részletek szabhatók személyre, ezek egyike az alkalmazott betűméret.