Berta Sándor
Nem túl jó ötlet a tévézés közbeni twitterezés
Azok a felhasználók, akik egyszerre több dolgot is tesznek, nehezen tudnak kikapcsolódni.
A Connecticuti Egyetem kutatói megállapították, hogy azok a személyek, akik egy film vagy filmsorozat nézése közben állandóan a mobiltelefonjukat - is - figyelik azért, hogy ne maradjanak le például a legújabb közösségi hírekről, mérséklik a szórakozás során szerzett élményeiket. Mindez azáltal volt lemérhető, hogy azok, akik így tettek, nehezen tudtak elmerülni egy tévés történetben.
Amint a legújabb kutatási eredményekből kiderült, napjainkban a 18 és 24 év közötti tévénézők több mint fele általában egyszerre használ egy televíziót és egy internetezésre alkalmas második eszközt azért, hogy kitárgyalhassa az ismerőseivel a közösségi portálokon történt eseményeket vagy követhesse a legújabb fejleményeket. Saraswathi Bellur, az egyetem kommunikációs tanszékének munkatársa közölte, hogy a tévé képernyője és a közösségi médiaajánlatok közötti állandó váltások csökkentik az egyes emberek esetében azt az élményt, hogy élvezni tudják a megtekintett tartalmakat. Ez különösen azért érdekes, mert egyre több televízióadó bátorítja arra a nézőit, hogy legyenek interaktívak és a műsorok közben keressék fel a kapcsolódó közösségi médiahonlapokat is.
A kutatócsoportot Bellur, Suji Park, Xiaowen Xu és Brenda Rourke alkották, s összesen 230 egyetemi hallgató bevonásával végezték el a felmérést. A diákokat két csapatba osztották. Az egyik csoport tagjai tévésorozat nézés közben twitterezhettek is, míg a többiek nem. A twitterezőknek előírták, hogy legalább öt tweetet kell küldeniük egy rész alatt, emellett mindenkinek részletesen le kellett írnia a tapasztalatait. A válaszok kiértékelése egyértelművé tette, hogy azok, akik csak a tévére figyeltek, sokkal gyorsabban és mélyebben elmerültek a tartalmakban, s ennek megfelelően érzelmileg is jobban kötődtek a filmekhez vagy a sorozatokhoz, ez pedig egy általánosan intenzívebb szórakozási élményhez vezetett.
A Connecticuti Egyetem kutatói megállapították, hogy azok a személyek, akik egy film vagy filmsorozat nézése közben állandóan a mobiltelefonjukat - is - figyelik azért, hogy ne maradjanak le például a legújabb közösségi hírekről, mérséklik a szórakozás során szerzett élményeiket. Mindez azáltal volt lemérhető, hogy azok, akik így tettek, nehezen tudtak elmerülni egy tévés történetben.
Amint a legújabb kutatási eredményekből kiderült, napjainkban a 18 és 24 év közötti tévénézők több mint fele általában egyszerre használ egy televíziót és egy internetezésre alkalmas második eszközt azért, hogy kitárgyalhassa az ismerőseivel a közösségi portálokon történt eseményeket vagy követhesse a legújabb fejleményeket. Saraswathi Bellur, az egyetem kommunikációs tanszékének munkatársa közölte, hogy a tévé képernyője és a közösségi médiaajánlatok közötti állandó váltások csökkentik az egyes emberek esetében azt az élményt, hogy élvezni tudják a megtekintett tartalmakat. Ez különösen azért érdekes, mert egyre több televízióadó bátorítja arra a nézőit, hogy legyenek interaktívak és a műsorok közben keressék fel a kapcsolódó közösségi médiahonlapokat is.
A kutatócsoportot Bellur, Suji Park, Xiaowen Xu és Brenda Rourke alkották, s összesen 230 egyetemi hallgató bevonásával végezték el a felmérést. A diákokat két csapatba osztották. Az egyik csoport tagjai tévésorozat nézés közben twitterezhettek is, míg a többiek nem. A twitterezőknek előírták, hogy legalább öt tweetet kell küldeniük egy rész alatt, emellett mindenkinek részletesen le kellett írnia a tapasztalatait. A válaszok kiértékelése egyértelművé tette, hogy azok, akik csak a tévére figyeltek, sokkal gyorsabban és mélyebben elmerültek a tartalmakban, s ennek megfelelően érzelmileg is jobban kötődtek a filmekhez vagy a sorozatokhoz, ez pedig egy általánosan intenzívebb szórakozási élményhez vezetett.