Berta Sándor
Megtévesztette a hirdetőit a Facebook
Kaliforniában azzal vádolták meg a céget, hogy téves adatokkal tévesztette meg a reklámokat elhelyező ügyfeleit.
A még 2016-ban benyújtott kereset szerint a Facebook hazudott arról az általa megadott időtartam mennyiségről, amelyet a felhasználók a hirdetési videók megtekintésével töltöttek. A vád szerint ezt az időt manipulálta, akár 900 százalékkal növelte a társaság azért, hogy így győzze meg a reklámpartnereit arról, hogy érdemes még több ilyen jellegű szolgáltatást vásárolni tőle. A Facebook ezáltal megtévesztette az ügyfeleit.
Bár Jeffrey S. White bíró még nem döntötte el, hogy helyt ad-e a beadványnak. Az óriáscég máris jelezte, hogy kész peren kívüli egyezség keretében 40 millió dollárt fizetni. Ezzel párhuzamosan azonban a vállalat egyik szóvivője kijelentette, hogy a vád alaptalan, de hisznek abban, hogy az ügy lezárása mindkét fél érdeke. Amennyiben az érintett vállalkozások elfogadják az ajánlatot, akkor azok 28 millió dollárt kapnak, míg az őket képviselő ügyvédek 12 millió dollárt.
A Facebook már korábban elismerte, hogy hibázott a hirdetési partnerei videóinak megtekintési idejével kapcsolatban, de azt állította, hogy röviddel a hiba ismertté válása után kijavította azt. A vállalat azt a vádat viszont visszautasította, hogy már a botrány kirobbanása előtt több mint egy évvel tudott volna a problémákról és mégsem tett semmit. A Twitteren felbukkant olyan vélemény, hogy a társaság által megadott hamis számok hatással voltak a szerkesztőségek és az újságírók életére is. Jane Coaston riporter például azt kérdezte, hogy mennyi pénzt fognak kapni azok, akiket azért rúgtak ki, mert a munkaadójuk a korábbinál jobban akart a videókra fókuszálni.
A még 2016-ban benyújtott kereset szerint a Facebook hazudott arról az általa megadott időtartam mennyiségről, amelyet a felhasználók a hirdetési videók megtekintésével töltöttek. A vád szerint ezt az időt manipulálta, akár 900 százalékkal növelte a társaság azért, hogy így győzze meg a reklámpartnereit arról, hogy érdemes még több ilyen jellegű szolgáltatást vásárolni tőle. A Facebook ezáltal megtévesztette az ügyfeleit.
Bár Jeffrey S. White bíró még nem döntötte el, hogy helyt ad-e a beadványnak. Az óriáscég máris jelezte, hogy kész peren kívüli egyezség keretében 40 millió dollárt fizetni. Ezzel párhuzamosan azonban a vállalat egyik szóvivője kijelentette, hogy a vád alaptalan, de hisznek abban, hogy az ügy lezárása mindkét fél érdeke. Amennyiben az érintett vállalkozások elfogadják az ajánlatot, akkor azok 28 millió dollárt kapnak, míg az őket képviselő ügyvédek 12 millió dollárt.
A Facebook már korábban elismerte, hogy hibázott a hirdetési partnerei videóinak megtekintési idejével kapcsolatban, de azt állította, hogy röviddel a hiba ismertté válása után kijavította azt. A vállalat azt a vádat viszont visszautasította, hogy már a botrány kirobbanása előtt több mint egy évvel tudott volna a problémákról és mégsem tett semmit. A Twitteren felbukkant olyan vélemény, hogy a társaság által megadott hamis számok hatással voltak a szerkesztőségek és az újságírók életére is. Jane Coaston riporter például azt kérdezte, hogy mennyi pénzt fognak kapni azok, akiket azért rúgtak ki, mert a munkaadójuk a korábbinál jobban akart a videókra fókuszálni.