Berta Sándor
Az Amazoné lehetett volna a Netflix
A kereskedelmi óriás 1998-ban akarta megvásárolni a stream-szolgáltatót, azonban annak vezetői elutasították az ajánlatot.
Alig jelent meg az Amazon a tőzsdén, amikor Jeff Bezos, a társaság alapítója kitalálta, hogy megvásárolja a Netflixet. A vállalkozás akkor kezdett DVD-ket postai úton keresztül kölcsönözni a felhasználóknak. Reed Hastings és Marc Randolph, a startup két létrehozója nagyon meglepődött, amikor Jeff Bezos találkozóra hívta őket Seattle városába. Mindezt Randolph elevenítette fel.
A menedzser That Will Never Work című visszaemlékezései a múlt héten jelentek meg és ezekből idézett a televízióadónak. Randolph közölte, hogy bár az óriáscég akkoriban már több százmillió dolláros bevételeket könyvelt el, az irodája úgy nézett ki, "mint egy disznóól". Az emberek összepréselődve ültek a helyiségekben és Bezos is négy emberrel osztozott az irodáján. A körülmények ellenére Hastings és a kollégája nem fordultak vissza, hanem meghallgatták az ajánlatot.
A találkozó során gyorsan világossá vált a számukra, hogy az Amazon első embere miért akarta annyira megszerezni a Netflixet. A tranzakcióval szerette volna biztosítani az Amazon megjelenését a videopiacon. Néhány tízmillió dollárt kínált a vállalatért, Randolph emlékei alapján az összeg 15 millió dollár lehetett. Nem volt rossz pénz ahhoz képest, hogy a vállalkozás éppen elindult és még üzleti modellje sem volt. A két férfi ennek ellenére a hazaút során úgy döntött, hogy nem adják el a céget. Az volt ugyanis az érzésük, hogy áttörés előtt állnak, s a megérzésük be is jött.
Randolph 2003-ban távozott a Netflixtől. A találkozót olyan szempontból mindenképpen hasznosnak ítélte meg, hogy utána még egyszer átgondolták az üzleti modelljüket és a DVD-k kölcsönzése helyett átálltak egy előfizetői konstrukcióra, amellyel sikerült a költségeket csökkenteniük. 20 évvel és 151 millió előfizetővel később nyugodtan állítható, hogy a változtatás nagyon megérte.
Alig jelent meg az Amazon a tőzsdén, amikor Jeff Bezos, a társaság alapítója kitalálta, hogy megvásárolja a Netflixet. A vállalkozás akkor kezdett DVD-ket postai úton keresztül kölcsönözni a felhasználóknak. Reed Hastings és Marc Randolph, a startup két létrehozója nagyon meglepődött, amikor Jeff Bezos találkozóra hívta őket Seattle városába. Mindezt Randolph elevenítette fel.
A menedzser That Will Never Work című visszaemlékezései a múlt héten jelentek meg és ezekből idézett a televízióadónak. Randolph közölte, hogy bár az óriáscég akkoriban már több százmillió dolláros bevételeket könyvelt el, az irodája úgy nézett ki, "mint egy disznóól". Az emberek összepréselődve ültek a helyiségekben és Bezos is négy emberrel osztozott az irodáján. A körülmények ellenére Hastings és a kollégája nem fordultak vissza, hanem meghallgatták az ajánlatot.
A találkozó során gyorsan világossá vált a számukra, hogy az Amazon első embere miért akarta annyira megszerezni a Netflixet. A tranzakcióval szerette volna biztosítani az Amazon megjelenését a videopiacon. Néhány tízmillió dollárt kínált a vállalatért, Randolph emlékei alapján az összeg 15 millió dollár lehetett. Nem volt rossz pénz ahhoz képest, hogy a vállalkozás éppen elindult és még üzleti modellje sem volt. A két férfi ennek ellenére a hazaút során úgy döntött, hogy nem adják el a céget. Az volt ugyanis az érzésük, hogy áttörés előtt állnak, s a megérzésük be is jött.
Randolph 2003-ban távozott a Netflixtől. A találkozót olyan szempontból mindenképpen hasznosnak ítélte meg, hogy utána még egyszer átgondolták az üzleti modelljüket és a DVD-k kölcsönzése helyett átálltak egy előfizetői konstrukcióra, amellyel sikerült a költségeket csökkenteniük. 20 évvel és 151 millió előfizetővel később nyugodtan állítható, hogy a változtatás nagyon megérte.