Berta Sándor
A Netflix lett a Disney legnagyobb kihívója
A stream-szolgáltató annak ellenére növelte az értékét, hogy egyáltalán nem takarékoskodik a megszerzett pénzzel.
A Netflix értéke pénteken 151,8 milliárd dollárt tett ki és ezzel rövid ideig a világ legértékesebb szórakoztatóipari vállalatának számított. Ezt a pozíciót eddig a Disney töltötte be. Bár később a Disney visszaszerezte a pozíciót, miután az értéke 152,2 milliárd dollárra nőtt, ennek ellenére egyértelművé vált, hogy csak idő kérdése, hogy a Netflix mikor veszi át tartósan a legértékesebb szórakoztatóipari társaság címet. Összehasonlításul: 2014 végén a stream-platform még "csak" 20 milliárd dollárt ért.
Az óriáscég esetében ugyanakkor van egy komoly veszély: kipukkadhat a "lufi". Ennek oka, hogy a Netflix elégeti a pénzét és sokkal több pénzt ad ki, mint amennyi bevétele van. A befektetőket mindez addig nem igazán érdekli, ameddig a növekedés adott. A Netflix egyébként egyelőre a bevételek tekintetében elmarad a konkurensei mögött. A stream-szolgáltató idén 16,1 milliárd dollár bevételt termelhet, miközben a Comcast tavaly több mint 84,5 milliárd, a Disney pedig 55,1 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el.
A Disney megpróbálja lemásolni a vetélytársai üzleti modelljeit és tavaly augusztusban bejelentette, hogy 2019-től elindítja a saját stream-szolgáltatását. Első lépésként az ESPN sportadó műsora lesz látható az interneten, majd 2019-től elérhetővé válik a Disney filmjeit és filmsorozatait kínáló stream-platform is.
A Netflix értéke pénteken 151,8 milliárd dollárt tett ki és ezzel rövid ideig a világ legértékesebb szórakoztatóipari vállalatának számított. Ezt a pozíciót eddig a Disney töltötte be. Bár később a Disney visszaszerezte a pozíciót, miután az értéke 152,2 milliárd dollárra nőtt, ennek ellenére egyértelművé vált, hogy csak idő kérdése, hogy a Netflix mikor veszi át tartósan a legértékesebb szórakoztatóipari társaság címet. Összehasonlításul: 2014 végén a stream-platform még "csak" 20 milliárd dollárt ért.
Az óriáscég esetében ugyanakkor van egy komoly veszély: kipukkadhat a "lufi". Ennek oka, hogy a Netflix elégeti a pénzét és sokkal több pénzt ad ki, mint amennyi bevétele van. A befektetőket mindez addig nem igazán érdekli, ameddig a növekedés adott. A Netflix egyébként egyelőre a bevételek tekintetében elmarad a konkurensei mögött. A stream-szolgáltató idén 16,1 milliárd dollár bevételt termelhet, miközben a Comcast tavaly több mint 84,5 milliárd, a Disney pedig 55,1 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el.
A Disney megpróbálja lemásolni a vetélytársai üzleti modelljeit és tavaly augusztusban bejelentette, hogy 2019-től elindítja a saját stream-szolgáltatását. Első lépésként az ESPN sportadó műsora lesz látható az interneten, majd 2019-től elérhetővé válik a Disney filmjeit és filmsorozatait kínáló stream-platform is.