Gyurkity Péter
Mélyponton vannak az okostelefon eladások
Az első három hónapban zsugorodott a piac, mégis tovább erősödött a Huawei, bebiztosítva a második helyet.
A napokban egyszerre két piackutató cég is közzétette saját jelentését az okostelefonok piacának első negyedéves eredményeiről, ezekből pedig nagyjából azonos kép rajzolódik ki. A piac tovább zsugorodik, eközben azonban a jelenlegi második helyezett tovább erősödik, magabiztosan megelőzve a korábban mindig a Samsung mögött végző Apple-t. A jelek szerint a Huawei az amerikai támadások ellenére is megtartotta lendületét.
Az egyes európai jelentések szerint biztonsági kockázatot nem jelentő kínai gyártó immár biztosan áll a dobogó második fokán, ennél azonban talán még fontosabb, hogy a telefonok piaca továbbra is visszaszorulóban van. A Strategy Analytics szerint az első negyedben összesen 330 millió készüléket szállítottak le a különböző gyártók, míg az IDC összegzésében egy 310 milliós végső szám szerepel – előbbi nagyjából 4, utóbbi pedig 6 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Abban már nagyjából egyetértenek, hogy az első helyen álló Samsung csaknem 72 millió telefonon adott túl, míg a második Huawei 59 millióval követte őket, a harmadik helyre szoruló Apple pedig 36 és 43 millió közötti eredményt ért el – ez utóbbi cég nem teszi közzé saját becslését, ami megnehezíti a pontosabb adatok felvázolását.
Jól látható, hogy a kínai gyártók nyomása egyre erősödik. Itt nemcsak az említett óriás szerepelt jól, hanem a többi jól ismert név is, hiszen a negyedik helyre befutó Xiaomi 25 és 27 millió körüli számot mondhat magáénak, az ötödik Oppo pedig 23-24 millió telefont szállított le (az IDC jelentésében holtversenyben ugyanitt végzett a Vivo, szintén 23 milliós eredménnyel). Könnyen lehet, hogy az Apple hamarosan a dobogóról is leszorul majd, sok múlik majd azonban azon, hogy maga a piac mennyiben tud megújulni a hajlítható és az 5G-t támogató készülékek megjelenésével és elterjedésével, valamint hogy a cég pontosan milyen iPhone okostelefonokat mutat majd be az idei és a jövő évben.
Jellemző, hogy mind a Samsung, mind pedig az Apple veszített korábbi befolyásából, ezen a trenden egyelőre egyik cég sem tudott változtatni – többek között azért, mert ehhez éppen Kínában, valamint Indiában kellene sokkal jobb eredményt elérniük. Ez nem lesz egyszerű úgy, hogy Kínában az idei első negyedévben hat éve, 2013 első negyedéve óta a legkevesebbet, 88 millió okostelefont értékesítettek, három százalékkal kevesebbet a 2018 első negyedévi 90,7 milliónál.
A napokban egyszerre két piackutató cég is közzétette saját jelentését az okostelefonok piacának első negyedéves eredményeiről, ezekből pedig nagyjából azonos kép rajzolódik ki. A piac tovább zsugorodik, eközben azonban a jelenlegi második helyezett tovább erősödik, magabiztosan megelőzve a korábban mindig a Samsung mögött végző Apple-t. A jelek szerint a Huawei az amerikai támadások ellenére is megtartotta lendületét.
Az egyes európai jelentések szerint biztonsági kockázatot nem jelentő kínai gyártó immár biztosan áll a dobogó második fokán, ennél azonban talán még fontosabb, hogy a telefonok piaca továbbra is visszaszorulóban van. A Strategy Analytics szerint az első negyedben összesen 330 millió készüléket szállítottak le a különböző gyártók, míg az IDC összegzésében egy 310 milliós végső szám szerepel – előbbi nagyjából 4, utóbbi pedig 6 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Abban már nagyjából egyetértenek, hogy az első helyen álló Samsung csaknem 72 millió telefonon adott túl, míg a második Huawei 59 millióval követte őket, a harmadik helyre szoruló Apple pedig 36 és 43 millió közötti eredményt ért el – ez utóbbi cég nem teszi közzé saját becslését, ami megnehezíti a pontosabb adatok felvázolását.
Jól látható, hogy a kínai gyártók nyomása egyre erősödik. Itt nemcsak az említett óriás szerepelt jól, hanem a többi jól ismert név is, hiszen a negyedik helyre befutó Xiaomi 25 és 27 millió körüli számot mondhat magáénak, az ötödik Oppo pedig 23-24 millió telefont szállított le (az IDC jelentésében holtversenyben ugyanitt végzett a Vivo, szintén 23 milliós eredménnyel). Könnyen lehet, hogy az Apple hamarosan a dobogóról is leszorul majd, sok múlik majd azonban azon, hogy maga a piac mennyiben tud megújulni a hajlítható és az 5G-t támogató készülékek megjelenésével és elterjedésével, valamint hogy a cég pontosan milyen iPhone okostelefonokat mutat majd be az idei és a jövő évben.
Jellemző, hogy mind a Samsung, mind pedig az Apple veszített korábbi befolyásából, ezen a trenden egyelőre egyik cég sem tudott változtatni – többek között azért, mert ehhez éppen Kínában, valamint Indiában kellene sokkal jobb eredményt elérniük. Ez nem lesz egyszerű úgy, hogy Kínában az idei első negyedévben hat éve, 2013 első negyedéve óta a legkevesebbet, 88 millió okostelefont értékesítettek, három százalékkal kevesebbet a 2018 első negyedévi 90,7 milliónál.