Gyurkity Péter
Kínába küldtek adatokat a Nokia-telefonok
A márkanév tulajdonosa, a finn HMD Global egy azóta már javított hibával magyarázza a malőrt.
A HMD Global meglehetősen jól kezelte a Nokia-okostelefonok kifejlesztését, piacra dobását, valamint további népszerűsítését, mióta 2016 végén átvette ezt a szerepet. Most egy norvég forrás részletes közleménye miatt kerültek kisebb bajba, ezt viszont gyorsan korrigálták, közzétéve egy teljesnek szánt magyarázatot, amelyben ismertették a korábbi helyzetet és az általuk megtett lépéseket.
Az NRK jelezte, hogy bizonyítékaik szerint a Nokia-telefonok egy része automatikus módon egy kínai szerverre továbbította a készülékeken tárolt adatokat, mégpedig a felhasználók tudta nélkül. A jelentés szerint a vnet.cn domén alá tartozó szerverről van szó, amelyet az állami tulajdonban lévő China Telecom használ. Az elküldött adatok között GPS-lokációs információk, a telefon sorozatszáma, valamint maga a telefonszám is helyet kapott. Mindezen adatokat a telefon bekapcsolását követően továbbították az említett szerverre, de a kijelző aktiválása, valamint a készülék feloldása is hasonló műveletet eredményezett. A jelzés szerint a Nokia 7 Plus egy sorozatáról van itt szó, ezeket állítólag eredetileg a kínai piacra szánták, végül azonban mégis az európai kontinensen kötöttek ki a telefonok, a HMD Global pedig azóta el is távolította róluk a feladatot végző fájlokat.
A finn cég nem sokkal később saját magyarázatot tett közzé, amely szerintük választ ad a feltett kérdésekre és aggodalmakra. A szokásos sallang mellett azt is kifejtik, hogy az érintett készülékeken téves országazonosító maradt meg, ezért továbbították az adatokat egy kínai szerverre, miközben maga a folyamat bevett gyakorlatnak minősül, hiszen az egyes gyártók ily módon érvényesítik a garanciát. Megerősítették, hogy a Nokia 7 Plus egy korlátozott darabszámú sorozatánál észlelték a hibát, amelyet februárban már kijavítottak, hozzátéve, hogy a továbbított adatokat senki nem dolgozta fel, így tehát egyetlen felhasználót sem lehetett beazonosítani ezek alapján.
A helyes országazonosító a javítás révén minden érintett készülék számára rendelkezésre áll, a frissítést azóta pedig „csaknem minden” telefonon telepítették már.
A HMD Global meglehetősen jól kezelte a Nokia-okostelefonok kifejlesztését, piacra dobását, valamint további népszerűsítését, mióta 2016 végén átvette ezt a szerepet. Most egy norvég forrás részletes közleménye miatt kerültek kisebb bajba, ezt viszont gyorsan korrigálták, közzétéve egy teljesnek szánt magyarázatot, amelyben ismertették a korábbi helyzetet és az általuk megtett lépéseket.
Az NRK jelezte, hogy bizonyítékaik szerint a Nokia-telefonok egy része automatikus módon egy kínai szerverre továbbította a készülékeken tárolt adatokat, mégpedig a felhasználók tudta nélkül. A jelentés szerint a vnet.cn domén alá tartozó szerverről van szó, amelyet az állami tulajdonban lévő China Telecom használ. Az elküldött adatok között GPS-lokációs információk, a telefon sorozatszáma, valamint maga a telefonszám is helyet kapott. Mindezen adatokat a telefon bekapcsolását követően továbbították az említett szerverre, de a kijelző aktiválása, valamint a készülék feloldása is hasonló műveletet eredményezett. A jelzés szerint a Nokia 7 Plus egy sorozatáról van itt szó, ezeket állítólag eredetileg a kínai piacra szánták, végül azonban mégis az európai kontinensen kötöttek ki a telefonok, a HMD Global pedig azóta el is távolította róluk a feladatot végző fájlokat.
A finn cég nem sokkal később saját magyarázatot tett közzé, amely szerintük választ ad a feltett kérdésekre és aggodalmakra. A szokásos sallang mellett azt is kifejtik, hogy az érintett készülékeken téves országazonosító maradt meg, ezért továbbították az adatokat egy kínai szerverre, miközben maga a folyamat bevett gyakorlatnak minősül, hiszen az egyes gyártók ily módon érvényesítik a garanciát. Megerősítették, hogy a Nokia 7 Plus egy korlátozott darabszámú sorozatánál észlelték a hibát, amelyet februárban már kijavítottak, hozzátéve, hogy a továbbított adatokat senki nem dolgozta fel, így tehát egyetlen felhasználót sem lehetett beazonosítani ezek alapján.
A helyes országazonosító a javítás révén minden érintett készülék számára rendelkezésre áll, a frissítést azóta pedig „csaknem minden” telefonon telepítették már.