Berta Sándor

A Google Asszisztens a legjobb digitális segítő

A dobogóra még a Siri és az Alexa fért fel. A hangvezérlés fejlődésénél szinte hónapról-hónapra lehet érezni a javulást.

A Loup Ventures nevű vállalkozás megvizsgálta, hogy milyen szinten vannak az okoshangszórók és azok virtuális asszisztensei. A legtöbb feltett kérdésre a Google Asszisztens válaszolt helyesen, a második helyen végzett a Siri, a harmadikon az Alexa, míg az utolsón a Cortana. Az okoshangszóróknak és a virtuális asszisztenseknek 800 kérdést tettek fel. Mindegyik megoldás szinte tökéletesen megértette a feltett kérdéseket (Google Asszisztens 100%, Siri 99,6% - 3 kihagyott válasz, Cortana 99,4% - öt kihagyott válasz, Alexa 99% - nyolc kihagyott válasz), viszont a megfelelő válaszokat már közel sem tudták pontosan megadni. A Google Asszisztensnél ez az arány 87,9%, a Sirinél 74,6%, az Alexánál 72,5%, míg a Cortanánál 63,4% volt. A februári hasonló teszthez képest a legnagyobb fejlődést a Siri érte el, amely akkor még csak a feltett kérdések 52%-át tudta korrekt módon megválaszolni.


A szakemberek direkt okoshangszórókat és nem okostelefonokat teszteltek. A tesztkérdéseket öt kategóriába (helyi, gazdasági (vásárlás), navigáció, információ, beszédparancsok) sorolták be. A Google a beszédparancsok kivételével mindegyik kategóriában nyert, a beszédparancsoknál a Siri végzett az első helyen. Mindez Gene Munster és Will Thompson, a Loup Ventures szakértői szerint arra vezethető vissza, hogy a HomePod intenzívebben együtt dolgozik az okoshangszóróhoz kötött iOS-eszközökkel. A Cortana szinte az összes kategóriában utolsó lett, az egyetlen kivételt az információ kategória jelentette, ahol sikerült a Sirit megelőznie.

A tesztelők arra is kíváncsiak voltak, hogy a felhasználók milyen célokra alkalmaznák a készülékeiket. A legfontosabb területek a zene, az általános kérdések és az időjárás voltak. Emellett az okoshangszórókat egyre inkább használják az emberek más okosotthon-készülékek vezérlésére és online vásárlásra is. A Loup Ventures munkatársai végül kiemelték, hogy továbbra is lenyűgözi őket az, hogy milyen gyorsan ér el jelentős előrelépéseket a technológia.

A nagy technológiai társaságok - Amazon, Apple, Google, Samsung - rendkívül sok pénzt fektetnek be a virtuális asszisztensekbe, amelyek egyre több otthonban vannak jelen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #2
    Akkor csoda történt, mert jelenleg már lehet vele kommunikálni tradícionális kínai, dán, holland, francia, német, hindi, indonéz, olasz, japán, koreai, norvég, brazil portugál, orosz, spanyol, svéd és thai nyelveken, és egy csomó más nyelv is fejlesztés alatt áll.
  • csicso82 #1
    Ha az angol nyelven kívül más nyelven is lehetne kommunikálni vele az lenne maga a csoda.