Berta Sándor
Digitális adót vezetett be Dél-Korea
Az ország jövő nyártól digitális adót vet ki az IT-cégek országban kínált ajánlataira. Az onine szolgáltatás lesz a fő célpont.
A most elfogadott új törvény alapján 2019 júliusától az olyan globális IT-cégek, mint az Airbnb, az Amazon, a Facebook, a Google kötelesek lesznek digitális adót fizetni a szolgáltatásaik után. A dél-koreai parlament által megszavazott jogszabály kimondta, hogy a külföldi társaságoknak 10 százalék digitális adót kell fizetniük az online reklámok, a felhőkörnyezeti szolgáltatások és az offline-online üzletek után. A két legnagyobb bevételi forrásnak az internetes hirdetések és a felhőkörnyezeti ajánlatok számítanak.
A mostani törvénnyel az ázsiai ország egyértelműen az Európai Unió példáját követné. A cél az volt, hogy a nagy bevételeket generáló ajánlatokat adóztassák meg, de immár az új digitális adó hatálya alá tartoznak az Amazon Web Services és más felhőszolgáltatók, a YouTube és az Airbnb bevételei, valamint a Google Play vagy az Apple App Store tranzakcióiból származó eddigi adók is. Az új jogszabály miatt aligha fog tudni hatalmas összegre szert tenni Dél-Korea, mivel csak a fogyasztóknak szánt ajánlatok adóznak, a cégek közötti tranzakciók nem. Park Sun-sook, a kisebbik ellenzéki pártnak számító Bareunmirae képviselője kiemelte, hogy a törvénymódosítás lehet a kiindulópontja a digitális vállalatokat érintő átfogó adórendszernek.
Byun Jae-il, a kormányzó Demokrata Párt képviselője négy törvény elfogadását javasolta, amelyek megszüntethetik a dél-koreai IT-szektorban uralkodó "diszkriminációt". Az egyik jogszabály azt tenné lehetővé, hogy a külföldi internetes cégek, például a Facebook, a Google vagy a Netflix az eddiginél könnyebben telepíthessenek szervereket az ázsiai államba. Byun azzal érvelt, hogy az új törvények a külföldi vállalkozásokat arra köteleznék, hogy stabilabb szolgáltatásokat nyújtsanak a helyi felhasználóknak.
A most elfogadott új törvény alapján 2019 júliusától az olyan globális IT-cégek, mint az Airbnb, az Amazon, a Facebook, a Google kötelesek lesznek digitális adót fizetni a szolgáltatásaik után. A dél-koreai parlament által megszavazott jogszabály kimondta, hogy a külföldi társaságoknak 10 százalék digitális adót kell fizetniük az online reklámok, a felhőkörnyezeti szolgáltatások és az offline-online üzletek után. A két legnagyobb bevételi forrásnak az internetes hirdetések és a felhőkörnyezeti ajánlatok számítanak.
A mostani törvénnyel az ázsiai ország egyértelműen az Európai Unió példáját követné. A cél az volt, hogy a nagy bevételeket generáló ajánlatokat adóztassák meg, de immár az új digitális adó hatálya alá tartoznak az Amazon Web Services és más felhőszolgáltatók, a YouTube és az Airbnb bevételei, valamint a Google Play vagy az Apple App Store tranzakcióiból származó eddigi adók is. Az új jogszabály miatt aligha fog tudni hatalmas összegre szert tenni Dél-Korea, mivel csak a fogyasztóknak szánt ajánlatok adóznak, a cégek közötti tranzakciók nem. Park Sun-sook, a kisebbik ellenzéki pártnak számító Bareunmirae képviselője kiemelte, hogy a törvénymódosítás lehet a kiindulópontja a digitális vállalatokat érintő átfogó adórendszernek.
Byun Jae-il, a kormányzó Demokrata Párt képviselője négy törvény elfogadását javasolta, amelyek megszüntethetik a dél-koreai IT-szektorban uralkodó "diszkriminációt". Az egyik jogszabály azt tenné lehetővé, hogy a külföldi internetes cégek, például a Facebook, a Google vagy a Netflix az eddiginél könnyebben telepíthessenek szervereket az ázsiai államba. Byun azzal érvelt, hogy az új törvények a külföldi vállalkozásokat arra köteleznék, hogy stabilabb szolgáltatásokat nyújtsanak a helyi felhasználóknak.