Berta Sándor
100 millió euró büntetést kapott Olaszországban a Facebook
Az illetékes olasz hatóság adócsalásban találta bűnösnek az amerikai céget.
A L’Agenzia delle Entrate nevű olasz hivatal milánói szervezete azt vetette a Facebook szemére, hogy 300 millió euró adót csalt el és miután ezt bizonyítottnak látta a lefolytatott eljárásban, ezért - a megkötött megállapodás alapján - több mint 100 millió euró pénzbüntetést szabott ki a társaságra. Az olasz pénzügyőrök (Guardia di Finanza) adatai alapján a tengerentúli óriáscég egy olyan rendszert épített ki, amelynek a lényege az volt, hogy az Olaszországban szerzett és a reklámokból befolyó bevételei után fizetendő adót olyan államokban fizette meg, ahol sokkal kisebb volt a vonatkozó adókulcs. Az adócsalási gyakorlat a 2010 és 2016 közötti időszakra vonatkozott.
A Facebook szóvivője úgy kommentálta a hírt, hogy a helyi törvényeknek megfelelően járnak el Olaszországban és minden más államban is, ahol tevékenykednek, s együtt fognak működni valamennyi olasz hatósággal. Büszkék az Olaszország iránti elkötelezettségükre, s ösztönzik a helyi vállalkozások és a digitális ökoszisztéma egészének a növekedését.
Az olasz adóhatóság és a helyi pénzügyőrök korábban számos más amerikai vállalat hasonló gyakorlatát szintén vizsgálták, az érintett vállalatok között volt az Amazon, az Apple és a Google is, s mindegyikükkel sikerült megállapodást kötni. Az Amazon hasonló egyezséget kötött tavaly decemberben, míg a Google 2017 májusában döntött úgy, hogy 306 millió eurót fizet a 2009 és 2013 közötti időszak adózási vétségeiért. Az Apple pedig már 2015 decemberében vállalta, hogy több mint 300 millió eurót fizet a 2008 óta Olaszországban keletkezett nyereségei után.
A L’Agenzia delle Entrate nevű olasz hivatal milánói szervezete azt vetette a Facebook szemére, hogy 300 millió euró adót csalt el és miután ezt bizonyítottnak látta a lefolytatott eljárásban, ezért - a megkötött megállapodás alapján - több mint 100 millió euró pénzbüntetést szabott ki a társaságra. Az olasz pénzügyőrök (Guardia di Finanza) adatai alapján a tengerentúli óriáscég egy olyan rendszert épített ki, amelynek a lényege az volt, hogy az Olaszországban szerzett és a reklámokból befolyó bevételei után fizetendő adót olyan államokban fizette meg, ahol sokkal kisebb volt a vonatkozó adókulcs. Az adócsalási gyakorlat a 2010 és 2016 közötti időszakra vonatkozott.
A Facebook szóvivője úgy kommentálta a hírt, hogy a helyi törvényeknek megfelelően járnak el Olaszországban és minden más államban is, ahol tevékenykednek, s együtt fognak működni valamennyi olasz hatósággal. Büszkék az Olaszország iránti elkötelezettségükre, s ösztönzik a helyi vállalkozások és a digitális ökoszisztéma egészének a növekedését.
Az olasz adóhatóság és a helyi pénzügyőrök korábban számos más amerikai vállalat hasonló gyakorlatát szintén vizsgálták, az érintett vállalatok között volt az Amazon, az Apple és a Google is, s mindegyikükkel sikerült megállapodást kötni. Az Amazon hasonló egyezséget kötött tavaly decemberben, míg a Google 2017 májusában döntött úgy, hogy 306 millió eurót fizet a 2009 és 2013 közötti időszak adózási vétségeiért. Az Apple pedig már 2015 decemberében vállalta, hogy több mint 300 millió eurót fizet a 2008 óta Olaszországban keletkezett nyereségei után.