Berta Sándor
Visszavont Windows 10-frissítés - a Microsoft tudott a problémáról
A csomag hibái már hónapokkal ezelőtt ismertek voltak.
A Microsoft jelezte, hogy kénytelen visszavonni a Windows 10 operációs rendszerhez kiadott 1809-es verziószámú frissítését, mert az számos felhasználónál komoly problémát okozott. Volt, akinek a csomag feltelepítése után egyszerűen eltűntek a személyes adatai, például a Dokumentumok és a Képek mappák tartalmai. Miután a társaság a 1809-es javítást egyelőre nem automatikus frissítésként terjesztette, így a probléma elvileg csak azokat a felhasználókat érintette, akik vagy maguk töltötték le és telepítették a csomagot vagy nyomatékosan utasították a Windows 10-est új frissítések keresésre.
Ugyanakkor ismertté vált az is, hogy az óriáscég a mostani helyzetet eleve megelőzhette volna, mert pontosan tisztában volt azzal, hogy a 1809-es csomag komoly problémákat okozhat. A Windows Insider Programban résztvevők ugyanis már több alkalommal is beszámoltak a hibajelenségről - többek között júniusban és augusztusban is. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a vállalat egyszerűen figyelmen kívül hagyta a visszajelzéseket vagy nem tudta kijavítani a hibát.
Érdekesség, hogy nem ez az első eset, amikor egy új frissítőcsomag komoly problémákat okoz, korábban a 1511-es javításnál jöttek elő hasonló gondok. A Microsoftot egyébként tavaly márciusban száz személy perelte be a nem sikerült Windows 10-frissítések miatt. Ők adatvesztéseket és hardverkárokat szenvedtek el, valamint kiesett a munkaidejük, holott nem is akarták telepíteni az új verziót. Nem kevés idejükbe és pénzükbe került az, hogy a műszaki ügyfélszolgálattal is fel kellett venniük a kapcsolatot a hibás hardverek kicserélése vagy a szoftverek megjavítása miatt. Az érintettek ezért több mint 5 millió dolláros kártérítést követeltek, továbbá kamatokat és azt, hogy a konszern viselje a perköltségeket.
A Microsoft jelezte, hogy kénytelen visszavonni a Windows 10 operációs rendszerhez kiadott 1809-es verziószámú frissítését, mert az számos felhasználónál komoly problémát okozott. Volt, akinek a csomag feltelepítése után egyszerűen eltűntek a személyes adatai, például a Dokumentumok és a Képek mappák tartalmai. Miután a társaság a 1809-es javítást egyelőre nem automatikus frissítésként terjesztette, így a probléma elvileg csak azokat a felhasználókat érintette, akik vagy maguk töltötték le és telepítették a csomagot vagy nyomatékosan utasították a Windows 10-est új frissítések keresésre.
Ugyanakkor ismertté vált az is, hogy az óriáscég a mostani helyzetet eleve megelőzhette volna, mert pontosan tisztában volt azzal, hogy a 1809-es csomag komoly problémákat okozhat. A Windows Insider Programban résztvevők ugyanis már több alkalommal is beszámoltak a hibajelenségről - többek között júniusban és augusztusban is. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a vállalat egyszerűen figyelmen kívül hagyta a visszajelzéseket vagy nem tudta kijavítani a hibát.
Érdekesség, hogy nem ez az első eset, amikor egy új frissítőcsomag komoly problémákat okoz, korábban a 1511-es javításnál jöttek elő hasonló gondok. A Microsoftot egyébként tavaly márciusban száz személy perelte be a nem sikerült Windows 10-frissítések miatt. Ők adatvesztéseket és hardverkárokat szenvedtek el, valamint kiesett a munkaidejük, holott nem is akarták telepíteni az új verziót. Nem kevés idejükbe és pénzükbe került az, hogy a műszaki ügyfélszolgálattal is fel kellett venniük a kapcsolatot a hibás hardverek kicserélése vagy a szoftverek megjavítása miatt. Az érintettek ezért több mint 5 millió dolláros kártérítést követeltek, továbbá kamatokat és azt, hogy a konszern viselje a perköltségeket.