Berta Sándor

Egyre nehezebb helyzetben van a HTC

A gyártó kénytelen 1500 embert elbocsátani, egyetlen esélyük a Vive és egyéb VR-eszközök gyors elterjedése.

A HTC továbbra sem tud úrrá lenni a krízishelyzetén, a társaság kénytelen a világszerte foglalkoztatott 6450 munkatársa közel egynegyedét kirúgni. Az 1500 dolgozó menesztésére szeptemberig kerül sor - erről számolt be a Reuters a társaságtól származó információkra hivatkozva. Az intézkedés elsősorban a tajvani üzemekben dolgozó alkalmazottakat érinti. A HTC azzal indokolta a lépést, hogy az "optimalizálhatja a gyártási szervezetet. A terv megvalósítása pedig a jövőben egy hatékonyabb és rugalmasabb erőforrás-menedzsmentet tesz majd lehetővé."

Az Androidot futtató eszközök piacán a HTC az egyik úttörőnek számít, de az évek során már számos vetélytársa megelőzte, így a Samsung és a Huawei is. A tajvani cég már évek óta rossz helyzetben van, az elmúlt hónapokban felvásárolta a mobilos részlegét a Google. Az 1,1 milliárd dolláros tranzakció februárban zárult le és annak eredményeképpen mintegy 2000 mérnök igazolt át az internetes óriáshoz. A HTC a maga részéről egyébként együttműködési szerződésként jellemzi a megállapodást.

A mostani hír alapján nagyon úgy tűnik, hogy a kapott összeg sem segített megoldani a pénzügyi problémákat, sőt, az idén áprilisi bevételek a 2017-es esztendő hasonló időszakához viszonyítva 55,5 százalékkal csökkentek. A romló mutatókon még a U12+ típusú okostelefon piacra dobása sem segített, pedig a készülék igazán innovatív funkciókkal rendelkezik. A cég egyetlen esélye a virtuális valósághoz kapcsolódó eszközök felfutása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AdamBast #11
    Nem csináltak jó telefonokat egy ideje
  • Sir Cryalot #10
    Ha ez az ár is túl magas akkor ugyanaz lesz mint eddig ,hogy gyenge optikával próbálják elejét venni a hiányzó pixelsűrűségnek

    ami a széleken úgy leromlik hogy csak hangulatvilágításnak meg szennyeződésnek lehet felfogni

    valószínű az lesz hogy ahol meg tudja vetni a lábát a VR , az nem sisakos lesz hanem a projektoros ,

    5 centi átmérőjű vastag lencse a szem előtt egyszerűen nem pálya.
  • NEXUS6 #9
    Olyan játékoknál, ahol pár 10 méter a látástávolság ott tényleg nem feltűnő az alacsony felbontás. Szobákban, zárt tereken, utcánál mászkálás, akár autóversenynél sem gáz. Közeli dolgok bombasztikusak VR-ban. Ua textúrát, amit ezerszer látott már az ember percekig képes vagyok nézegetni, ahogy játszik rajta a fény. :)
    Alapvetően szimulátorokra gondoltam, hogy gáz és minecraftot csinál belőlük, mert ott kéne látni egy 10 km-re levő gépet is. Amúgy általában pozitívan csalnak, mert miközben pl. a Warthundernél is vakoskodni kell, hogy kiszúrd normál monitoron, VR-ban kegyesen odabax egy nagy pacát. Szóval még akár jobb is! XD
  • NEXUS6 #8
    Anno én is próbáltam Kompjúter Karácsonyon a VFX-1-et. Nos igen....:)
    A PSVR pl. végül is nem rossz, progik is vannak hozzá, ott viszont a PS4 már kevés komolyabb játékokhoz, a tavaly upgradelt PC-mre is ráraktam, működik, steamen rengeteg anyag van, de a kijelző korlátai miatt ott sem lehet egy szinten túl menni.
  • MasterMason #7
    " jó dolog a VR, de kb. minecraftot csinál bármilyen játékból a jelenlegi felbontás miatt."

    Mi?! Dehogy, 1.5-ős SS-el már most tökéletes minden játék. Project Cars 2 olyan mintha igazi autóban ülnél, de a robo recall látványától is simán hátast dobsz, meg van még egy jó pár játék amelynél nagyon állat! Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne majd jobb a nagyobb felbontással de már most is szinte tökéletes.

    A probléma a VR-nél a viszonylag kevés játék...
  • Fionn #6
    Akkor ezt is leírhatjuk mint a nokiát. Rossz irány a vr...
  • Zulu12 #5
    Örülök hogy hozzájárulhattam ehhez a folyamathoz azzal hogy a HTC kínai klón telefonjait vettem mindig is a THL-t :DD

    Csájníííízzz fónnnsszz forevör :3
  • Macropus Rufus #4
    én csak a telón próbáltam még (na jó, vag 20 éve volt szerencsém egy VFX1 Head gear-hez). Viszont annyira azért nem gáz. Igaz nem is játszko vele, inkább filmeket nézek. Marha jók ezek a vr mozik :)
    Meg egy samu gearvr-t használok. Sokat vr sisakot próbáltam, de ez valami überfasza :) a grafika az egy picit gázos, de ez csak egy teló.
    Ami a szgépet illeti: most még marha drágák hw komponensek, de 1-2 év és "fillér" lesz egy vr képes gép. Most olyan fél misi alatt nem úszod meg. 3-4 évve ez milliós tétel volt. 1-2 év és már a 200-300 ezres kategóriába lesznek és az már nem olyan sok (htc vive + a szgép)
  • NEXUS6 #3
    "A cég egyetlen esélye a virtuális valósághoz kapcsolódó eszközök felfutása."

    Hát erre nem sok esély van. A hájv még mindíg 200 ezer körül van, miközben a konkurens, hasonló képességű ilyen-olyan eszközök kb fele annyiba kerülnek, vagy a töredékébe. Eközben a VR első generációja igazából kb a rendszer alfa verziójának tekinthető. Sajna még csak most tart ott a technika (talán a GTX1180-as karival), hogy rendes felbontásban és képfrissítéssel elbírja ezeket az eszközöket, jó dolog a VR, de kb. minecraftot csinál bármilyen játékból a jelenlegi felbontás miatt.
  • NEXUS6 #2
    XD