Gyurkity Péter
Státusszimbólummá vált a notch
A kijelzőn ejtett bevágás a legtöbb felhasználót nem zavarja, sokan viszont kívánják.
Az LG a napokban rántotta le a leplet a G-sorozat legújabb tagjáról, amely ezúttal a ThinQ nevet kapta meg, ezzel is utalva az AI-funkciók jelenlétére. Ennél is fontosabb lépés volt azonban a notch alkalmazása, amely ezzel egy újabb gyártó katalógusában bukkant fel, a cég döntése pedig a felhasználók megkérdezésén alapult.
Az Apple a kamerás arcfelismerés miatt döntött a koncepció mellett, míg az LG magyarázata szerint a notch megjelenése a teljes előlapot lefedő kijelzővel ellátott telefon felé vezető út egy lépcsőfoka. Ezzel szemben például az ASUS a Zenfone 5-nél semmilyen értelmes magyarázatot nem ad az alkalmazásra, csupán azzal védi, hogy az 26 százalékkal kisebb, mint az iPhone-nál. A Huawei a P20-nál szintén a magas képernyőarányra hivatkozik, míg a OnePlus 6-nál a cég azzal tud hárítani, hogy a telefon még meg sem jelent.
Még március végén jelent meg egy érdekes kérdés a Reddit oldalán, amely egy akkor frissen létrehozott felhasználói fiókon keresztül igyekezett felmérni az érdeklődők várható reakcióját. Bár később a bejegyzést és a fiókot magát is törölték, most az LG elárulta, hogy mire jutottak kereken ezer felhasználó megkérdezése és a válaszok begyűjtése után. Kiderül ebből, hogy az amerikai, brit, olasz, illetve dél-koreai vásárlók mintegy kétharmada kifejezetten pozitív, avagy semleges választ adott, vagyis tetszett nekik az ötlet, illetve nem zavarta őket a notch esetleges megjelenése. Alig 30 százalék fejezte ki ellenszenvét ezzel kapcsolatban, vagyis kijelenthető, hogy a bevágás felbukkanása nem okozza az eladások csökkenését.
Ezt azért fontos leszögezni, mert az iPhone X tavaly őszi bemutatkozása után sok negatív kritikát hallottunk, amelyek többek között ezt a megoldást is érintették. Azóta a jelek szerint lenyugodtak a kedélyek, a felhasználók megbarátkoztak az érdekes húzással, mi több, sokak számára ez egyenesen státusszimbólummá vált, hiszen a bevágás jelenléte rögtön jelzi mások számára, hogy az illető a legújabb készüléket hordozza magával. Az Apple legutóbbi negyedéves jelentésében Tim Cook egyenesen kijelentette, hogy mind a decemberben, mind pedig a márciusban lezárult periódusban többen választották az iPhone X típust, mint az egyéb meglévő változatokat, vagyis a siker egyértelmű.
Az LG a napokban rántotta le a leplet a G-sorozat legújabb tagjáról, amely ezúttal a ThinQ nevet kapta meg, ezzel is utalva az AI-funkciók jelenlétére. Ennél is fontosabb lépés volt azonban a notch alkalmazása, amely ezzel egy újabb gyártó katalógusában bukkant fel, a cég döntése pedig a felhasználók megkérdezésén alapult.
Az Apple a kamerás arcfelismerés miatt döntött a koncepció mellett, míg az LG magyarázata szerint a notch megjelenése a teljes előlapot lefedő kijelzővel ellátott telefon felé vezető út egy lépcsőfoka. Ezzel szemben például az ASUS a Zenfone 5-nél semmilyen értelmes magyarázatot nem ad az alkalmazásra, csupán azzal védi, hogy az 26 százalékkal kisebb, mint az iPhone-nál. A Huawei a P20-nál szintén a magas képernyőarányra hivatkozik, míg a OnePlus 6-nál a cég azzal tud hárítani, hogy a telefon még meg sem jelent.
Még március végén jelent meg egy érdekes kérdés a Reddit oldalán, amely egy akkor frissen létrehozott felhasználói fiókon keresztül igyekezett felmérni az érdeklődők várható reakcióját. Bár később a bejegyzést és a fiókot magát is törölték, most az LG elárulta, hogy mire jutottak kereken ezer felhasználó megkérdezése és a válaszok begyűjtése után. Kiderül ebből, hogy az amerikai, brit, olasz, illetve dél-koreai vásárlók mintegy kétharmada kifejezetten pozitív, avagy semleges választ adott, vagyis tetszett nekik az ötlet, illetve nem zavarta őket a notch esetleges megjelenése. Alig 30 százalék fejezte ki ellenszenvét ezzel kapcsolatban, vagyis kijelenthető, hogy a bevágás felbukkanása nem okozza az eladások csökkenését.
Ezt azért fontos leszögezni, mert az iPhone X tavaly őszi bemutatkozása után sok negatív kritikát hallottunk, amelyek többek között ezt a megoldást is érintették. Azóta a jelek szerint lenyugodtak a kedélyek, a felhasználók megbarátkoztak az érdekes húzással, mi több, sokak számára ez egyenesen státusszimbólummá vált, hiszen a bevágás jelenléte rögtön jelzi mások számára, hogy az illető a legújabb készüléket hordozza magával. Az Apple legutóbbi negyedéves jelentésében Tim Cook egyenesen kijelentette, hogy mind a decemberben, mind pedig a márciusban lezárult periódusban többen választották az iPhone X típust, mint az egyéb meglévő változatokat, vagyis a siker egyértelmű.