Berta Sándor
Tévéfrekvenciákat hasznosítana a Microsoft
Szinte minden nagy technológiai cégnek van olyan kezdeményezése, amelynek keretében távoli területekre is eljuttatná az internet.
A társaságok elsődleges célja nem a jótékonykodás, hanem a saját érdekeiket akarják képviselni. Az egyik legfontosabb érdekük pedig az, hogy a termékeiket még több ember ismerhesse és vásárolhassa meg. A Microsoft projektjének neve White Space és a redmondi konszern több mint tíz évvel ezelőtt indította el. A White Space lényege, hogy a régi televíziós frekvenciákat használják fel adatok továbbítására. Ez egy olyan eljárás, amelyet már mind Szingapúrban, mind az Amerikai Egyesült Államok egyes részein sikeresen alkalmaztak. Jelenleg pedig számos hasonló teszt zajlik néhány afrikai országban és a Fülöp-szigeteken.
A Microsoft létrehozta az Airband nevű márkát. A hivatalosan benyújtott dokumentumokban többek között az szerepel, hogy az Airband mögött olyan hardverek és szoftverek vannak, amelyek lehetővé teszik a kihasználatlan vagy felszabadított tévéfrekvenciák hasznosítását.
Ugyanakkor az elképzelésnek nem örül mindenki. Az USA-ban például a Microsoftot támadták a helyi műsorszórók, a National Association of Broadcasters nevű szervezet, amelynek tagjai komoly licencdíjakat fizetnek egy-egy televízió- vagy rádiócsatorna használatáért. A tengerentúli vállalat elsősorban azzal vívta ki e piaci szereplők ellenszenvét, hogy ha lehet, akkor a jelenleg elérhető három szabad frekvencia használatáért semmit sem fizetne.
A társaságok elsődleges célja nem a jótékonykodás, hanem a saját érdekeiket akarják képviselni. Az egyik legfontosabb érdekük pedig az, hogy a termékeiket még több ember ismerhesse és vásárolhassa meg. A Microsoft projektjének neve White Space és a redmondi konszern több mint tíz évvel ezelőtt indította el. A White Space lényege, hogy a régi televíziós frekvenciákat használják fel adatok továbbítására. Ez egy olyan eljárás, amelyet már mind Szingapúrban, mind az Amerikai Egyesült Államok egyes részein sikeresen alkalmaztak. Jelenleg pedig számos hasonló teszt zajlik néhány afrikai országban és a Fülöp-szigeteken.
A Microsoft létrehozta az Airband nevű márkát. A hivatalosan benyújtott dokumentumokban többek között az szerepel, hogy az Airband mögött olyan hardverek és szoftverek vannak, amelyek lehetővé teszik a kihasználatlan vagy felszabadított tévéfrekvenciák hasznosítását.
Ugyanakkor az elképzelésnek nem örül mindenki. Az USA-ban például a Microsoftot támadták a helyi műsorszórók, a National Association of Broadcasters nevű szervezet, amelynek tagjai komoly licencdíjakat fizetnek egy-egy televízió- vagy rádiócsatorna használatáért. A tengerentúli vállalat elsősorban azzal vívta ki e piaci szereplők ellenszenvét, hogy ha lehet, akkor a jelenleg elérhető három szabad frekvencia használatáért semmit sem fizetne.