Berta Sándor
VR-szemüvegek - rekordot döntöttek a gyártók
A cégek először szállítottak ki egy negyedév alatt egymillió készüléket.
Jelenleg három nagy szereplő határozza meg a virtuális valóság szemüvegek piacát: a Sony, az Oculus VR és a HTC. A társaságok először tudtak egy negyedéven belül egymillió készüléket kiszállítani és ebből leginkább a japánok profitáltak. A Canalys piackutatói rámutattak, hogy a Sony a harmadik negyedévben 490 000 PlayStation VR rendszert szállított ki, ez közel a fele az összes kiszállított terméknek. A második az Oculus VR volt 210 000 Oculus Rifttel, míg a harmadik a HTC 160 000 HTC Vive eszközzel. A három gyártóé a teljes piac 86 százaléka, ebből a Sony részesedése 49 százalék, az Oculusé 21 százalék, míg a HTC-é 16 százalék.
A kereslet növekedése egyértelműen arra vezethető vissza, hogy a virtuális valóság szemüvegek az elmúlt hónapokban jelentősen olcsóbbá váltak. A Sony PlayStation VR és az Oculus VR jelenlegi ára 399 dollár, míg a HTC Vive készüléké 599 dollár. Ahogy Vincent Thielke, a Canalys Research elemzője is fogalmazott, a technológia elfogadottsága nagy mértékben függ az ártól és az Oculus alacsonyabb árakkal kapcsolatos stratégiája határozottan hozzájárult a helyzet javításához.
A másik ok, hogy Ázsiát, különösen Japánt egyedi játék és szórakozási kultúra jellemzi. A szigetországban számos virtuális valóság kísérleti zóna létezik és a helyi felhasználók előszeretettel élik meg a fantáziáikat a virtuális valóságban. Jason Low, a Canalys elemzője szerint a Sony kiváló helyzetben van ahhoz, hogy kihasználja a technológia iránt növekvő érdeklődést. A vállalat egyébként azóta meghatározza a japán virtuális valóság szemüveg piacot, mióta bemutatta a PlayStation VR-t.
A HTC augusztus végén jelentette be, hogy a Vive nevű virtuális valóság szemüvege árát 200 dollárral mérsékelte és valószínűsíteni lehetett, hogy ez a döntés árharcot generálhat. A Vive eddig 799 dollárba került, az új ár 599 dollár. Szeptember elején a Sony döntött hasonlóan.
Jelenleg három nagy szereplő határozza meg a virtuális valóság szemüvegek piacát: a Sony, az Oculus VR és a HTC. A társaságok először tudtak egy negyedéven belül egymillió készüléket kiszállítani és ebből leginkább a japánok profitáltak. A Canalys piackutatói rámutattak, hogy a Sony a harmadik negyedévben 490 000 PlayStation VR rendszert szállított ki, ez közel a fele az összes kiszállított terméknek. A második az Oculus VR volt 210 000 Oculus Rifttel, míg a harmadik a HTC 160 000 HTC Vive eszközzel. A három gyártóé a teljes piac 86 százaléka, ebből a Sony részesedése 49 százalék, az Oculusé 21 százalék, míg a HTC-é 16 százalék.
A kereslet növekedése egyértelműen arra vezethető vissza, hogy a virtuális valóság szemüvegek az elmúlt hónapokban jelentősen olcsóbbá váltak. A Sony PlayStation VR és az Oculus VR jelenlegi ára 399 dollár, míg a HTC Vive készüléké 599 dollár. Ahogy Vincent Thielke, a Canalys Research elemzője is fogalmazott, a technológia elfogadottsága nagy mértékben függ az ártól és az Oculus alacsonyabb árakkal kapcsolatos stratégiája határozottan hozzájárult a helyzet javításához.
A másik ok, hogy Ázsiát, különösen Japánt egyedi játék és szórakozási kultúra jellemzi. A szigetországban számos virtuális valóság kísérleti zóna létezik és a helyi felhasználók előszeretettel élik meg a fantáziáikat a virtuális valóságban. Jason Low, a Canalys elemzője szerint a Sony kiváló helyzetben van ahhoz, hogy kihasználja a technológia iránt növekvő érdeklődést. A vállalat egyébként azóta meghatározza a japán virtuális valóság szemüveg piacot, mióta bemutatta a PlayStation VR-t.
A HTC augusztus végén jelentette be, hogy a Vive nevű virtuális valóság szemüvege árát 200 dollárral mérsékelte és valószínűsíteni lehetett, hogy ez a döntés árharcot generálhat. A Vive eddig 799 dollárba került, az új ár 599 dollár. Szeptember elején a Sony döntött hasonlóan.