Berta Sándor

VR-szemüvegek - rekordot döntöttek a gyártók

A cégek először szállítottak ki egy negyedév alatt egymillió készüléket.

Jelenleg három nagy szereplő határozza meg a virtuális valóság szemüvegek piacát: a Sony, az Oculus VR és a HTC. A társaságok először tudtak egy negyedéven belül egymillió készüléket kiszállítani és ebből leginkább a japánok profitáltak. A Canalys piackutatói rámutattak, hogy a Sony a harmadik negyedévben 490 000 PlayStation VR rendszert szállított ki, ez közel a fele az összes kiszállított terméknek. A második az Oculus VR volt 210 000 Oculus Rifttel, míg a harmadik a HTC 160 000 HTC Vive eszközzel. A három gyártóé a teljes piac 86 százaléka, ebből a Sony részesedése 49 százalék, az Oculusé 21 százalék, míg a HTC-é 16 százalék.


A kereslet növekedése egyértelműen arra vezethető vissza, hogy a virtuális valóság szemüvegek az elmúlt hónapokban jelentősen olcsóbbá váltak. A Sony PlayStation VR és az Oculus VR jelenlegi ára 399 dollár, míg a HTC Vive készüléké 599 dollár. Ahogy Vincent Thielke, a Canalys Research elemzője is fogalmazott, a technológia elfogadottsága nagy mértékben függ az ártól és az Oculus alacsonyabb árakkal kapcsolatos stratégiája határozottan hozzájárult a helyzet javításához.

A másik ok, hogy Ázsiát, különösen Japánt egyedi játék és szórakozási kultúra jellemzi. A szigetországban számos virtuális valóság kísérleti zóna létezik és a helyi felhasználók előszeretettel élik meg a fantáziáikat a virtuális valóságban. Jason Low, a Canalys elemzője szerint a Sony kiváló helyzetben van ahhoz, hogy kihasználja a technológia iránt növekvő érdeklődést. A vállalat egyébként azóta meghatározza a japán virtuális valóság szemüveg piacot, mióta bemutatta a PlayStation VR-t.

A HTC augusztus végén jelentette be, hogy a Vive nevű virtuális valóság szemüvege árát 200 dollárral mérsékelte és valószínűsíteni lehetett, hogy ez a döntés árharcot generálhat. A Vive eddig 799 dollárba került, az új ár 599 dollár. Szeptember elején a Sony döntött hasonlóan.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #7
    Tudom mirol van szo:D De csak nemreg tudtam meg :P Csak kicsit olyan Alzheimeres vagyok..idorol idore racsodalkozok Japanra :D
    Utoljára szerkesztette: cateran, 2017.12.22. 02:56:38
  • esztyopa #6
    Húúúú...de zsír !
    Többé már nem is lesz szükség a sz*r....valóságra !
    /A következő *áttörés* a virtuális,csudicsudi...emlékek beapplikálása lesz./
    Emlékmás?
  • zola2000 #5
    Ha felmész az aláírásomban szereplő linkre, ott jól le van írva, miről van szó XD
  • zola2000 #4
    Bár nem játék, de jól jelzi hogy Kína mekkora piac, hogy van olyan idei kínai film, ami 854 millió dolláros bevételt produkált
    http://www.boxofficemojo.com/intl/china/yearly/

    Szerintem Kína+japán+korea (stb) már igencsak egy súlycsoportban van nyugattal vásárló erőben is, egyre jobban nyomulnak manapság a jrpgk, a koreai-kínai mmok ... az internet miatt világszerte.

    Sokan szeretnek úgy gondolkodni hogy a nyugat nagy globális dolog, míg kelet-ázsia egy kis helyi valami, ez nem igaz.
  • prometheus13 #3
    :D jó vicc volt,mármint lenne is értelme a kommentnek, ha nem a vásárlóerőszámítana, márpedig az EU egyedül is sokkal nagyobb gazdaság, mint kína, persze az afrikaiak is sokan vannak, csak hát szerencsére nem ez számít.
  • cateran #2
    Hat....a minap bukkantam erre, pedig mar vagy millio eves....



    Beszaras :D
    Utoljára szerkesztette: cateran, 2017.11.30. 13:38:54
  • zola2000 #1
    "A másik ok, hogy Ázsiát, különösen Japánt egyedi játék és szórakozási kultúra jellemzi. "

    de csak kína akkora mint usa+eu együttvéve, kelet-ázsia többi része mégegyszer akkora, úgyhogy lassan inkább az van hogy inkább a nyugati játékosok ütnek el a világ nagy részének játékkultúrájától, és próbálnak a széllel szemben...

    :)