Berta Sándor
Virtuális valósággal tanítják be a KFC alkalmazottait
A gyorséttermek is kezdik felfedezni a legújabb technológiákban rejlő lehetőségeket.
A Kentucky Fried Chicken (KFC) létrehozott egy virtuális játékot a munkatársai képzésére. A dolgozók feladata az, hogy csirkét panírozzanak és rántsanak ki. A módszer követendő példa lehet más cégek számára is. Az elmúlt években a vállalatok felismerték azt, hogy az alkalmazottaik képzésében és továbbképzésében nagyon nagy potenciál van a virtuális valóságban. A pilótáknak több évtizede az első repüléseik előtt sok órát kell szimulátorokban eltölteniük, de ma már az orvosok is sokat gyakorolják a műtéteket VR-szemüvegek segítségével. A gasztronómiában ugyanakkor szinte egyáltalán nem használták ki a technológiában rejlő lehetőségeket - ez változott most meg a KFC bejelentésével.
Az új virtuális valóság KFC-program neve The Hard Way, s gyakorlatilag egy szürreális menekülési játék és egy horrorfilm ötvözetének is lehetne nevezni. A játékosoknak Colonel Sanders, az üzletlánc alapítója ad tanácsokat, például hogy miként lehet a megadott időre megfelelően előkészíteni a csirkéket. Az illető csak akkor szabadulhat ki a szabadulószobából, ha képes a megfelelő sorrendben előkészíteni majd megsütni a csirkét.
Jonathan Minori, a játékot kifejlesztő W+K Lodge igazgatója szerint a játék egy kísérlet arra, hogy az új technológiákkal miként lehet egy történetet elmesélni. A virtuális valóság képes megmutatni a munkatársaknak, hogyan kell a KFC eredeti receptjét elkészíteni. Az üzletláncnál egyébként a képzés még mindig hagyományos módon történik. George Felix, a társaság amerikai reklámrészlegének vezetője hangsúlyozta, hogy a munkafolyamatok az elmúlt 70 évben nem igazán módosultak, de a dolgozók képzésének módjai - az új műszaki lehetőségek miatt - alapvetően megváltoztak.
A The Hard Way-ben az étel elkészítésének ideje az eredeti 25 perc helyett 15, a cél azonban nem az, hogy az alkalmazottak gyorsabban dolgozzanak, hanem hogy precízebbek legyenek. A játékot egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban fogják alkalmazni, elsőként a regionális menedzsereket tanítják be így, és ezután elérhetővé teszik a különböző találkozókon és a központban lévő személyzeti részlegnél is.
Claudia Rocke, a McDonald's szóvivője kifejtette, hogy 2014 óta alkalmazzák a kiterjesztett valóságot (AR). Az éttermi menedzserek képzésében AR-termékeket használnak az egyes helyzetek lemodellezésére és ezeket a megoldásokat integrálják a képzési anyagba is. A virtuális valóságot ugyanakkor nem alkalmazzák. A Burger King sajtóirodája azt közölte, hogy a közeljövőben nem akarják a virtuális valóságot képzési célokra használni, ugyanakkor folyamatosan figyelik a zajló folyamatokat.
A Kentucky Fried Chicken (KFC) létrehozott egy virtuális játékot a munkatársai képzésére. A dolgozók feladata az, hogy csirkét panírozzanak és rántsanak ki. A módszer követendő példa lehet más cégek számára is. Az elmúlt években a vállalatok felismerték azt, hogy az alkalmazottaik képzésében és továbbképzésében nagyon nagy potenciál van a virtuális valóságban. A pilótáknak több évtizede az első repüléseik előtt sok órát kell szimulátorokban eltölteniük, de ma már az orvosok is sokat gyakorolják a műtéteket VR-szemüvegek segítségével. A gasztronómiában ugyanakkor szinte egyáltalán nem használták ki a technológiában rejlő lehetőségeket - ez változott most meg a KFC bejelentésével.
Az új virtuális valóság KFC-program neve The Hard Way, s gyakorlatilag egy szürreális menekülési játék és egy horrorfilm ötvözetének is lehetne nevezni. A játékosoknak Colonel Sanders, az üzletlánc alapítója ad tanácsokat, például hogy miként lehet a megadott időre megfelelően előkészíteni a csirkéket. Az illető csak akkor szabadulhat ki a szabadulószobából, ha képes a megfelelő sorrendben előkészíteni majd megsütni a csirkét.
Jonathan Minori, a játékot kifejlesztő W+K Lodge igazgatója szerint a játék egy kísérlet arra, hogy az új technológiákkal miként lehet egy történetet elmesélni. A virtuális valóság képes megmutatni a munkatársaknak, hogyan kell a KFC eredeti receptjét elkészíteni. Az üzletláncnál egyébként a képzés még mindig hagyományos módon történik. George Felix, a társaság amerikai reklámrészlegének vezetője hangsúlyozta, hogy a munkafolyamatok az elmúlt 70 évben nem igazán módosultak, de a dolgozók képzésének módjai - az új műszaki lehetőségek miatt - alapvetően megváltoztak.
A The Hard Way-ben az étel elkészítésének ideje az eredeti 25 perc helyett 15, a cél azonban nem az, hogy az alkalmazottak gyorsabban dolgozzanak, hanem hogy precízebbek legyenek. A játékot egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban fogják alkalmazni, elsőként a regionális menedzsereket tanítják be így, és ezután elérhetővé teszik a különböző találkozókon és a központban lévő személyzeti részlegnél is.
Claudia Rocke, a McDonald's szóvivője kifejtette, hogy 2014 óta alkalmazzák a kiterjesztett valóságot (AR). Az éttermi menedzserek képzésében AR-termékeket használnak az egyes helyzetek lemodellezésére és ezeket a megoldásokat integrálják a képzési anyagba is. A virtuális valóságot ugyanakkor nem alkalmazzák. A Burger King sajtóirodája azt közölte, hogy a közeljövőben nem akarják a virtuális valóságot képzési célokra használni, ugyanakkor folyamatosan figyelik a zajló folyamatokat.