Berta Sándor
Twitter - mégis marad a 140 karakteres korlát
A mikroblog búcsút intett a korábbi tervének.
Jack Dorsey, a Twitter első embere bejelentette: arra fognak összpontosítani, hogy az a hely legyenek, ahol az emberek a leggyorsabban megtudják, hogy mi történik a világban. Fontosnak gondolják ugyanakkor azt, hogy megtartsák a 140 karakteres üzenetkorlátot. Ezzel a karakterkorlátot feloldó elképzelés egyértelműen lekerült az asztalról.
A 140 karakteres üzenetek arra a korszakra vezethetők vissza, amikor a Twitter még az SMS-ekre épült. A rövid szöveges üzenetekben lévő 160 karakterből 20 a szolgáltatók műszaki adatai számára volt fenntartva. A Twitter ezt a 20 karakterhelyet többek között a felhasználói nevek elhelyezésére használta fel.
Dorsey megvédte a platform reklámokon, például vállalatok által megfizetett tweeteken alapuló üzleti modelljét is. Kifejtette, hogy már hat éve működik a hirdetési üzletük, amely nagyon erős, és pénztermelés helyett továbbra is a növekedésbe fektetnek be. Elég pénzük van a bankban ahhoz, hogy ezt finanszírozzák. A felhasználói tábor növelését többek között úgy érnék el, hogy az embereknek gyorsabban mutatnák meg a számukra fontos információkat.
Dorsey úgy vélte, hogy a felhasználók nem azért jönnek a Twitterre, hogy a barátjaikkal vagy a családtagjaikkal kommunikáljanak, hanem azért, hogy valamit keresnek és az adott érdeklődésnek megfelelő emberekkel találkoznak.
2015 júniusában szóba került,, hogy a Twitter feloldja a 140 karakteres korlátot, de akkor az intézkedés kizárólag a más Twitter-használóknak küldött közvetlen üzenetekre vonatkozott. 2016 januárjában a Re/Code arról írt, hogy a Twitter a közeljövőben eltörölheti a tweetek küldésekor használt 140 karakteres korlátozást és ehelyett a jövőben 10 000 karakternél lehet az üzenetek határa. A legutóbb tavaly májusban merült fel a karakterkorlát eltörlése.
Jack Dorsey, a Twitter első embere bejelentette: arra fognak összpontosítani, hogy az a hely legyenek, ahol az emberek a leggyorsabban megtudják, hogy mi történik a világban. Fontosnak gondolják ugyanakkor azt, hogy megtartsák a 140 karakteres üzenetkorlátot. Ezzel a karakterkorlátot feloldó elképzelés egyértelműen lekerült az asztalról.
A 140 karakteres üzenetek arra a korszakra vezethetők vissza, amikor a Twitter még az SMS-ekre épült. A rövid szöveges üzenetekben lévő 160 karakterből 20 a szolgáltatók műszaki adatai számára volt fenntartva. A Twitter ezt a 20 karakterhelyet többek között a felhasználói nevek elhelyezésére használta fel.
Dorsey megvédte a platform reklámokon, például vállalatok által megfizetett tweeteken alapuló üzleti modelljét is. Kifejtette, hogy már hat éve működik a hirdetési üzletük, amely nagyon erős, és pénztermelés helyett továbbra is a növekedésbe fektetnek be. Elég pénzük van a bankban ahhoz, hogy ezt finanszírozzák. A felhasználói tábor növelését többek között úgy érnék el, hogy az embereknek gyorsabban mutatnák meg a számukra fontos információkat.
Dorsey úgy vélte, hogy a felhasználók nem azért jönnek a Twitterre, hogy a barátjaikkal vagy a családtagjaikkal kommunikáljanak, hanem azért, hogy valamit keresnek és az adott érdeklődésnek megfelelő emberekkel találkoznak.
2015 júniusában szóba került,, hogy a Twitter feloldja a 140 karakteres korlátot, de akkor az intézkedés kizárólag a más Twitter-használóknak küldött közvetlen üzenetekre vonatkozott. 2016 januárjában a Re/Code arról írt, hogy a Twitter a közeljövőben eltörölheti a tweetek küldésekor használt 140 karakteres korlátozást és ehelyett a jövőben 10 000 karakternél lehet az üzenetek határa. A legutóbb tavaly májusban merült fel a karakterkorlát eltörlése.