SG.hu
A tabletek után a mobileladások is esésbe váltottak
Nem nőnek a fák az égig: nehezebb világ jön az elektronikai gyártókra, ezentúl ha bővülni akarnak már egymástól kell elhalászniuk vásárlókat. A kis gyártók ki fognak esni.
Kijöttek a féléves eladási adatok a telefon és a tabletpiacon. Mindkét ágazatra jellemző, hogy csak az öt legnagyobb gyártó tudta növelni eladásait, a világpiaci forgalom azonban összességében csökkent - állapítja meg az IDC friss elemzése. A második negyedévben 341,6 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, 1,3 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban és 0,8 százalékkal kevesebbet, mint az első negyedévben. Az okostelefon piacának két hagyományos vezetője, a Samsung és az Apple mögé már jó ideje kínai cégek zárkóznak fel a legnagyobb öt közé. A kínai gyártók közötti egy helycsere kivételével ebben most sem történt változás. Az ötödik helyről a Xiaomi ütötte ki csekély előnnyel a szintén kínai vivo céget.
A piacvezető Samsung 1,4 százalékkal több okostelefont értékesített az idei második negyedévben, mint tavaly. Az eladott 79,8 millió készülékkel 23,3 százalékos piaci részesedést biztosított magának a tavalyi 22,7 százalék után. Az Apple 41,0 millió készüléket értékesített, 1,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részesedése pedig 12,0 százalékra nőtt 11,7 százalékról. Az Apple új modellje, az iPhone 7 és iPhone 7 Plus kétszámjegyű százalékos növekedést ért el, megemelve ezzel készülékei átlagos eladási árát. A Huawei eladásait 19,6 százalékkal 38,5 millióra növelte, piaci részesedése 11,3 százalékra nőtt 9,3 százalékról. A Huawei elsősorban a prémium kategóriában erősíti modellkínálatát és a két piacvezető márka megelőzését tűzte ki célul.
Az OPPO eladásai 22,4 százalékkal 27,8 millióra nőttek, piaci részesedése 8,1 százalékra emelkedett 6,6 százalékról. Az OPPO Kínán kívül elsősorban a délkelet-ázsiai piacon terjeszkedik gyors ütemben. A legnagyobb mértékben, 58,9 százalékkal a Xiaomi növelte eladásait, 21,2 millió okostelefont adott el a második negyedévben a 2016 második negyedévi 13,3 millió után, ami akkor még nem volt elegendő az öt legnagyobb gyártó közé kerüléshez. Az összes többi márkából 133,4 millió készüléket értékesítettek az idei második negyedévben a világpiacon, ami 16 százalékos csökkenés és 39 százalékos piaci részesedés, a korábbi 45,9 százalék után.
A tabletpiacon a forgalom folyamatos csökkenése már nem újdonság, ütemét azonban mérsékelte néhány nagy keresletnek örvendő olcsóbb típus megjelenése. A második negyedévben 37,9 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Még a korábban a "piac megmentőjének" kikiáltott leválasztható billentyűzetes táblagépek forgalma is csökkent a második negyedévben elsősorban azért, mert a vásárlók a vezető márkák, az Apple és a Microsoft az év második felében esedékes új modellbemutatóira várnak.
A táblagép piac legnagyobb szereplői, az Apple, a Samsung és a Huawei a teljes piaci forgalom csökkenése ellenére is növelte piaci részesedését a többiek kárára. Az Apple például 11,4 millió táblagépet adott el a második negyedévben, 14,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 30,1 százalékra nőtt 25,4 százalékról. A Samsung 6,0 millió készüléket adott el, nagyjából ugyanannyit, mint egy évvel korábban, ez azonban a kisebb világpiaci forgalom közepette 15,8 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez volt elegendő az egy évvel korábbi 15,4 százalék után. A Samsung azonban a leválasztható billentyűzetes táblagépek piacán az Apple és a Microsoft után a harmadik legnagyobb szereplő. Termékeit egyaránt kínálja Windows és Android operációs rendszerrel.
A Huawei 47,1 százalékkal 3 millióra növelte eladásait, piaci részesedése 8 százalékra nőtt 5,3 százalékról. A Huawei elsősorban a Lenovo táblagépeit szorította ki. A legnagyobb növekedést az Amazon érte el, 51,7 százalékosat. A második negyedévben eladott 2,4 millió táblagéppel így 6,4 százalékos piaci részesedésre tett szert 4,1 százalék után. A Lenovo eladásai 14,6 százalékkal 2,2 millióra csökkentek, piaci részesedése 5,7 százalékra zsugorodott 6,5 százalékról. A Lenovo esetében azonban a csökkenés a leválasztható billentyűzetes táblagépek részarányának a növekedését takarja termékportfólióján belül. A leválasztható billentyűzetes gépek átlagos eladási ára (ASP) lényegesen magasabb a táblagépek eladási áránál.
Az összes többi gyártó 12,9 millió táblagépet értékesített a második negyedévben, 24,6 százalékkal kevesebbet, mint 2016 második negyedévében, együttes piaci részesedésük pedig 33,9 százalékra esett vissza 43,4 százalékról.
Kijöttek a féléves eladási adatok a telefon és a tabletpiacon. Mindkét ágazatra jellemző, hogy csak az öt legnagyobb gyártó tudta növelni eladásait, a világpiaci forgalom azonban összességében csökkent - állapítja meg az IDC friss elemzése. A második negyedévben 341,6 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, 1,3 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban és 0,8 százalékkal kevesebbet, mint az első negyedévben. Az okostelefon piacának két hagyományos vezetője, a Samsung és az Apple mögé már jó ideje kínai cégek zárkóznak fel a legnagyobb öt közé. A kínai gyártók közötti egy helycsere kivételével ebben most sem történt változás. Az ötödik helyről a Xiaomi ütötte ki csekély előnnyel a szintén kínai vivo céget.
A piacvezető Samsung 1,4 százalékkal több okostelefont értékesített az idei második negyedévben, mint tavaly. Az eladott 79,8 millió készülékkel 23,3 százalékos piaci részesedést biztosított magának a tavalyi 22,7 százalék után. Az Apple 41,0 millió készüléket értékesített, 1,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részesedése pedig 12,0 százalékra nőtt 11,7 százalékról. Az Apple új modellje, az iPhone 7 és iPhone 7 Plus kétszámjegyű százalékos növekedést ért el, megemelve ezzel készülékei átlagos eladási árát. A Huawei eladásait 19,6 százalékkal 38,5 millióra növelte, piaci részesedése 11,3 százalékra nőtt 9,3 százalékról. A Huawei elsősorban a prémium kategóriában erősíti modellkínálatát és a két piacvezető márka megelőzését tűzte ki célul.
Az OPPO eladásai 22,4 százalékkal 27,8 millióra nőttek, piaci részesedése 8,1 százalékra emelkedett 6,6 százalékról. Az OPPO Kínán kívül elsősorban a délkelet-ázsiai piacon terjeszkedik gyors ütemben. A legnagyobb mértékben, 58,9 százalékkal a Xiaomi növelte eladásait, 21,2 millió okostelefont adott el a második negyedévben a 2016 második negyedévi 13,3 millió után, ami akkor még nem volt elegendő az öt legnagyobb gyártó közé kerüléshez. Az összes többi márkából 133,4 millió készüléket értékesítettek az idei második negyedévben a világpiacon, ami 16 százalékos csökkenés és 39 százalékos piaci részesedés, a korábbi 45,9 százalék után.
A tabletpiacon a forgalom folyamatos csökkenése már nem újdonság, ütemét azonban mérsékelte néhány nagy keresletnek örvendő olcsóbb típus megjelenése. A második negyedévben 37,9 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Még a korábban a "piac megmentőjének" kikiáltott leválasztható billentyűzetes táblagépek forgalma is csökkent a második negyedévben elsősorban azért, mert a vásárlók a vezető márkák, az Apple és a Microsoft az év második felében esedékes új modellbemutatóira várnak.
A táblagép piac legnagyobb szereplői, az Apple, a Samsung és a Huawei a teljes piaci forgalom csökkenése ellenére is növelte piaci részesedését a többiek kárára. Az Apple például 11,4 millió táblagépet adott el a második negyedévben, 14,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 30,1 százalékra nőtt 25,4 százalékról. A Samsung 6,0 millió készüléket adott el, nagyjából ugyanannyit, mint egy évvel korábban, ez azonban a kisebb világpiaci forgalom közepette 15,8 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez volt elegendő az egy évvel korábbi 15,4 százalék után. A Samsung azonban a leválasztható billentyűzetes táblagépek piacán az Apple és a Microsoft után a harmadik legnagyobb szereplő. Termékeit egyaránt kínálja Windows és Android operációs rendszerrel.
A Huawei 47,1 százalékkal 3 millióra növelte eladásait, piaci részesedése 8 százalékra nőtt 5,3 százalékról. A Huawei elsősorban a Lenovo táblagépeit szorította ki. A legnagyobb növekedést az Amazon érte el, 51,7 százalékosat. A második negyedévben eladott 2,4 millió táblagéppel így 6,4 százalékos piaci részesedésre tett szert 4,1 százalék után. A Lenovo eladásai 14,6 százalékkal 2,2 millióra csökkentek, piaci részesedése 5,7 százalékra zsugorodott 6,5 százalékról. A Lenovo esetében azonban a csökkenés a leválasztható billentyűzetes táblagépek részarányának a növekedését takarja termékportfólióján belül. A leválasztható billentyűzetes gépek átlagos eladási ára (ASP) lényegesen magasabb a táblagépek eladási áránál.
Az összes többi gyártó 12,9 millió táblagépet értékesített a második negyedévben, 24,6 százalékkal kevesebbet, mint 2016 második negyedévében, együttes piaci részesedésük pedig 33,9 százalékra esett vissza 43,4 százalékról.