Gyurkity Péter
A tableteknél javít a Microsoft
Az okostelefonoknál látható kudarcért a tábláknál kárpótolhatják magukat.
Az utóbbi hónapokban többször írtunk arról, hogy a Windows platform kifejezetten rosszul teljesít az okostelefonok területén, itt egyhamar nem várható változás. Utoljára a Windows 10 Mobile növekedésének elmaradásáról számoltunk be, a képet azonban némileg javítja a tábláknál látható teljesítmény.
A Strategy Analytics közzétette felmérését a harmadik negyedéves eredményekről, legalábbis ami a tábla PC-k szegmensét illeti. Eszerint maga a piac nem teljesít jól, hiszen a három hónap alatt leszállított 46,6 millió készülék az ezt megelőző negyedévhez képest 1 százalékos, az egy évvel korábbi helyzettel összevetve pedig már 10 százalékos visszaesést jelent. A Microsoft számára azonban jó hír, hogy végre sikerült növelniük részesedésüket, mégpedig elsősorban az Android ellenében.
A részletes adatok szerint a Microsoft által forgalmazott típusok összesen 16 százalékos piaci részesedést hasítottak ki maguknak, ami éves szinten 25 százalékos javulást jelent. Ehhez képest az androidos megoldások aránya csökkent, mégpedig 65 százalékra, miközben az iOS szoftverrel ellátott készülékek a teljes szegmens 19,9 százalékát kaparintották meg – ez 0,8 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi eredmény, dacára annak, hogy a cég egyébként szintén kevesebb példányt szállított le. Amíg a Microsoft esetében a Surface Pro és a Surface Book számít húzóerőnek, addig az Apple háza táján az új iPad Pro piacra dobása javított a számokon.
Az említett 10 százalékos globális visszaeséshez az átlagos eladási ár 7 százalékos emelkedése társult, ez a piackutató cég szerint a jövőben is így lesz. Ez leginkább annak köszönhető, hogy egyre több gyártó mutat be átalakítható, úgynevezett 2-in-1 megoldásokat.
Az utóbbi hónapokban többször írtunk arról, hogy a Windows platform kifejezetten rosszul teljesít az okostelefonok területén, itt egyhamar nem várható változás. Utoljára a Windows 10 Mobile növekedésének elmaradásáról számoltunk be, a képet azonban némileg javítja a tábláknál látható teljesítmény.
A Strategy Analytics közzétette felmérését a harmadik negyedéves eredményekről, legalábbis ami a tábla PC-k szegmensét illeti. Eszerint maga a piac nem teljesít jól, hiszen a három hónap alatt leszállított 46,6 millió készülék az ezt megelőző negyedévhez képest 1 százalékos, az egy évvel korábbi helyzettel összevetve pedig már 10 százalékos visszaesést jelent. A Microsoft számára azonban jó hír, hogy végre sikerült növelniük részesedésüket, mégpedig elsősorban az Android ellenében.
A részletes adatok szerint a Microsoft által forgalmazott típusok összesen 16 százalékos piaci részesedést hasítottak ki maguknak, ami éves szinten 25 százalékos javulást jelent. Ehhez képest az androidos megoldások aránya csökkent, mégpedig 65 százalékra, miközben az iOS szoftverrel ellátott készülékek a teljes szegmens 19,9 százalékát kaparintották meg – ez 0,8 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi eredmény, dacára annak, hogy a cég egyébként szintén kevesebb példányt szállított le. Amíg a Microsoft esetében a Surface Pro és a Surface Book számít húzóerőnek, addig az Apple háza táján az új iPad Pro piacra dobása javított a számokon.
Az említett 10 százalékos globális visszaeséshez az átlagos eladási ár 7 százalékos emelkedése társult, ez a piackutató cég szerint a jövőben is így lesz. Ez leginkább annak köszönhető, hogy egyre több gyártó mutat be átalakítható, úgynevezett 2-in-1 megoldásokat.