Berta Sándor
Francia platformok az álhírek ellen
A francia sajtóorgánumok és internetes portálok a közelgő elnökválasztások miatt fogtak össze.
A francia média elindította a CrossCheck nevű projektet, amelynek célja, hogy a hamarosan sorra kerülő elnökválasztási kampány során az álinformációk ellen harcoljon. A médiacégek és az újságírók többek között a Facebook és a Google News Lab képviselőivel is együttműködnek az álhírek kiszűrésére.
Franciaországban április 23-án és május 7-én tartják az elnökválasztás két fordulóját, s a sajtóban dolgozók szeretnék elkerülni, hogy megismétlődjenek az amerikai elnökválasztás során tapasztalt jelenségek és esetleg hamis hírek befolyásolják a végeredményt. A szakemberek egyaránt vizsgálni fogják a szöveges anyagok mellett a digitális fényképeket, a videókat, a mémeket és a közösségi bejegyzéseket. A CrossCheck tagjai olyan eszközöket használnak majd, mint a CrowdTangle, a Spike, a Google Trends, a Hearken‘s Engagement Management System, a Meedan’s Check, a SAM’s CMS és a Le Monde’s Le Décodex.
A kezdeményezéshez eddig 17 szerkesztőség csatlakozott, köztük van a France Télévision köztelevízió, az AFP hírügynökség, számos nagy újság, például a Libération és a Le Monde, a Les Echos, valamint olyan kisebb sajtóorgánumok is, mint a BuzzFeed News, a France Médias Monde (via les Observateurs de France 24), a Global Voices, a La Provence, a La Voix du Nord, a Nice-Matin, a Ouest-France, a Rue89 Bordeaux, a Rue89Lyon, a Rue89 Strasbourg, a Les Décodeurs, a Storyful és a StreetPress. A program mögött a First Draft nevű hálózat áll.
A francia média elindította a CrossCheck nevű projektet, amelynek célja, hogy a hamarosan sorra kerülő elnökválasztási kampány során az álinformációk ellen harcoljon. A médiacégek és az újságírók többek között a Facebook és a Google News Lab képviselőivel is együttműködnek az álhírek kiszűrésére.
Franciaországban április 23-án és május 7-én tartják az elnökválasztás két fordulóját, s a sajtóban dolgozók szeretnék elkerülni, hogy megismétlődjenek az amerikai elnökválasztás során tapasztalt jelenségek és esetleg hamis hírek befolyásolják a végeredményt. A szakemberek egyaránt vizsgálni fogják a szöveges anyagok mellett a digitális fényképeket, a videókat, a mémeket és a közösségi bejegyzéseket. A CrossCheck tagjai olyan eszközöket használnak majd, mint a CrowdTangle, a Spike, a Google Trends, a Hearken‘s Engagement Management System, a Meedan’s Check, a SAM’s CMS és a Le Monde’s Le Décodex.
A kezdeményezéshez eddig 17 szerkesztőség csatlakozott, köztük van a France Télévision köztelevízió, az AFP hírügynökség, számos nagy újság, például a Libération és a Le Monde, a Les Echos, valamint olyan kisebb sajtóorgánumok is, mint a BuzzFeed News, a France Médias Monde (via les Observateurs de France 24), a Global Voices, a La Provence, a La Voix du Nord, a Nice-Matin, a Ouest-France, a Rue89 Bordeaux, a Rue89Lyon, a Rue89 Strasbourg, a Les Décodeurs, a Storyful és a StreetPress. A program mögött a First Draft nevű hálózat áll.