Berta Sándor
HoloLens-kihívón dolgozik az Avegant
Az Avegant által készített eszköz az úgynevezett Lightfield-technológiára épül és a korábbi multimédiás Glyph készülék ötleteiből is merítettek a mérnökök. Emiatt a szemüveg jelentős mértékben különbözik az olyan megoldásoktól, mint a HoloLens, ráadásul eleve úgy tervezik, hogy tömegesen értékesíthető legyen.
"Egy kiterjesztett valóság termék létrehozása sokkal bonyolultabb feladat, mint egy virtuális valóság eszközé, hiszen egy virtuális világ létrehozása helyett a valódi világot kell kibővíteni. A felhasználók azt várják, hogy a tárgyak vagy az avatárok úgy viselkedjenek, ahogy a fizikai törvények előírják, az azoktól való eltérések ugyanis sokkal zavaróbbak, mint a virtuális valóság esetében." - nyilatkozta Eric Trabold, az Avegant értékesítési és marketingügyi alelnöke. Trabold kiemelte, hogy egy olyan Lightfield-technológiájú szemüvegen dolgoznak, amelynél a kijelző átlátszó.
Jelenleg a rendszerhez még szükség van egy PC-re és egy külső kamerára. A prototípust két HDMI-kimenettel látták el, de a végleges változat már vezeték nélküli kapcsolatra lesz képes. A menedzser rámutatott, hogy a Lightfield előnye, hogy lehetővé teszi a virtuális tárgyak különböző fókuszálási szinteken való megjelenítését. Ez annak köszönhető, hogy a technológiában egy helyett több fókuszálási szint van. Ez a kialakítás közelebb van az emberi látáshoz és jelenleg a Lightfield az egyetlen olyan technológia, amely képes a több szintes fókuszálásra.
Az Avegant számos demóprogramot fejlesztett ki. Ezek között van egy bolygórendszer, amelynél a hegyek és az óceánok, valamint a Nemzetközi Űrállomás is közvetlen közelről tanulmányozhatók. Emellett elérhető egy akvárium, amelyben tengeri teknős, kalmár és cápa is van, s amelybe a felhasználók lemerülhetnek. Van továbbá egy interaktív avatár, amely a szemével követi az embereket, valamint egy 3D-térkép, virtuális e-mailek és egy e-kereskedelmi platform, amelynél lebegnek a termékek.
"Egy kiterjesztett valóság termék létrehozása sokkal bonyolultabb feladat, mint egy virtuális valóság eszközé, hiszen egy virtuális világ létrehozása helyett a valódi világot kell kibővíteni. A felhasználók azt várják, hogy a tárgyak vagy az avatárok úgy viselkedjenek, ahogy a fizikai törvények előírják, az azoktól való eltérések ugyanis sokkal zavaróbbak, mint a virtuális valóság esetében." - nyilatkozta Eric Trabold, az Avegant értékesítési és marketingügyi alelnöke. Trabold kiemelte, hogy egy olyan Lightfield-technológiájú szemüvegen dolgoznak, amelynél a kijelző átlátszó.
Jelenleg a rendszerhez még szükség van egy PC-re és egy külső kamerára. A prototípust két HDMI-kimenettel látták el, de a végleges változat már vezeték nélküli kapcsolatra lesz képes. A menedzser rámutatott, hogy a Lightfield előnye, hogy lehetővé teszi a virtuális tárgyak különböző fókuszálási szinteken való megjelenítését. Ez annak köszönhető, hogy a technológiában egy helyett több fókuszálási szint van. Ez a kialakítás közelebb van az emberi látáshoz és jelenleg a Lightfield az egyetlen olyan technológia, amely képes a több szintes fókuszálásra.
Az Avegant számos demóprogramot fejlesztett ki. Ezek között van egy bolygórendszer, amelynél a hegyek és az óceánok, valamint a Nemzetközi Űrállomás is közvetlen közelről tanulmányozhatók. Emellett elérhető egy akvárium, amelyben tengeri teknős, kalmár és cápa is van, s amelybe a felhasználók lemerülhetnek. Van továbbá egy interaktív avatár, amely a szemével követi az embereket, valamint egy 3D-térkép, virtuális e-mailek és egy e-kereskedelmi platform, amelynél lebegnek a termékek.