Berta Sándor
A svájci posta is teszteli a csomagszállító robotot
A járművet éles körülmények között próbálják majd ki.
A Svájci Posta bejelentette, hogy szeptembertől kezdi tesztelni a Starship Technologies önállóan közlekedő csomagszállító robotját, amely legfeljebb 10 kiló hasznos terhet tud szállítani. A jármű 6,5 kilométer/órás sebességgel közlekedik, ellátták 9 kamerával, GPS-rendszerrel, valamint saját fejlesztésű térkép- és navigációs technológiával, hogy felismerje az útjába kerülő akadályokat és személyeket.
Amennyiben a próbák sikeresek lesznek, úgy a tervek alapján a robotok a kisebb postai küldemények és a különböző csomagok kiszállításában kaphatnak komoly szerepet. Igaz, a feladatot ezentúl sem kizárólag ilyen járművekkel oldanák meg, azok csupán kiegészítő megoldások lennének. A használatuk csupán azt jelentené, hogy az alpesi ország postája egy olyan területen is megjelenik, ahol eddig nem volt jelen.
A posta álláspontja szerint a robotok az egyszerűbb küldemények kézbesítésekor lehetnek majd hasznosak, ezeket a csomagokat ugyanis a helyi környezetben rugalmasan, gyorsan és olcsón kell eljuttatni a címzettekhez. Ilyen szolgáltatások lehetnek az étel- vagy a gyógyszerkiszállítások. A hivatal egyébként úgy vélte, hogy a szeptemberi tesztektől függetlenül az első éles alkalmazásra legkorábban három éven belül kerülhet sor.
A teszteket Bernben, Könizben és Biberistben hajtják majd végre. Azért esett a választás erre a három településre, hogy különböző helyzetekben és környezetekben lehessen tapasztalatokat gyűjteni. A robotok előnye, hogy minden út során tanulnak valamit és a tapasztalatoknak köszönhetően egyre önállóbbá válnak. A svájci posta kézbesítéseikor minden alkalommal egy személy is el fogja kísérni a robotokat, hogy minél több információt lehessen gyűjteni az éles helyzetben való működésükről.
A Svájci Posta bejelentette, hogy szeptembertől kezdi tesztelni a Starship Technologies önállóan közlekedő csomagszállító robotját, amely legfeljebb 10 kiló hasznos terhet tud szállítani. A jármű 6,5 kilométer/órás sebességgel közlekedik, ellátták 9 kamerával, GPS-rendszerrel, valamint saját fejlesztésű térkép- és navigációs technológiával, hogy felismerje az útjába kerülő akadályokat és személyeket.
Amennyiben a próbák sikeresek lesznek, úgy a tervek alapján a robotok a kisebb postai küldemények és a különböző csomagok kiszállításában kaphatnak komoly szerepet. Igaz, a feladatot ezentúl sem kizárólag ilyen járművekkel oldanák meg, azok csupán kiegészítő megoldások lennének. A használatuk csupán azt jelentené, hogy az alpesi ország postája egy olyan területen is megjelenik, ahol eddig nem volt jelen.
A posta álláspontja szerint a robotok az egyszerűbb küldemények kézbesítésekor lehetnek majd hasznosak, ezeket a csomagokat ugyanis a helyi környezetben rugalmasan, gyorsan és olcsón kell eljuttatni a címzettekhez. Ilyen szolgáltatások lehetnek az étel- vagy a gyógyszerkiszállítások. A hivatal egyébként úgy vélte, hogy a szeptemberi tesztektől függetlenül az első éles alkalmazásra legkorábban három éven belül kerülhet sor.
A teszteket Bernben, Könizben és Biberistben hajtják majd végre. Azért esett a választás erre a három településre, hogy különböző helyzetekben és környezetekben lehessen tapasztalatokat gyűjteni. A robotok előnye, hogy minden út során tanulnak valamit és a tapasztalatoknak köszönhetően egyre önállóbbá válnak. A svájci posta kézbesítéseikor minden alkalommal egy személy is el fogja kísérni a robotokat, hogy minél több információt lehessen gyűjteni az éles helyzetben való működésükről.