Berta Sándor

A hangfelismerés felé nyit a Swisscom

A svájci távközlési konszern forródrót-szolgáltatásánál alkalmazzák majd az új módszert.

A Swisscom augusztus elejétől vezeti be a Voiceprint nevű hangfelismerő szoftvert, amelynek segítségével lehetővé válik az ügyfelek hanglenyomatának elkészítése, majd a későbbi telefonbeszélgetések során a hangjuk felismerése. Ez a jelenlegieknél még gyorsabb és biztonságosabb személyazonosító megoldás, amely a bankszektorban már elterjedtnek számít, s többek között a Barclays és a First Bank is sikeresen alkalmazza.

Folyamatosan nő az online szolgáltatások használata és elérhetősége, ez pedig a potenciális csalóknak kedvez, hiszen a számukra egyre egyszerűbbé válik az interneten a személyes adatok megszerzése és az, hogy más személynek adják ki magukat. Ezért hasznos segítség a hangfelismerés. A Voiceprint már a második hívás után képes valakit azonosítani a hangja alapján és ezáltal nincs szükség például PIN-kódok használatára vagy biztonsági kérdésekre. Pascal Jaggi, a svájci társaság ügyfélszolgálati vezetője közölte, hogy a szoftverrel a jelenlegi lehető legjobb biztonsági szabványt kínálják az ügyfeleiknek és ezáltal még jobban megvédhetik az érzékeny adataikat.

A Voiceprint a beszélgetés közben néhány másodperc alatt felméri az illető hangfrekvenciákat, beszédsebességét, akcentusát és más jellemzőit. A program ezek alapján állítja összes az egyéni hanglenyomatot, a beszélgetések tartalmát ugyanakkor nem tárolják el. Amennyiben az ügyfél nem akar élni ezzel a lehetőséggel, úgy kikapcsolhatja az ügyfélközpontban ezt a funkciót vagy jelezheti ezt az ügyfélszolgálat munkatársainak. Aki így dönt, azt a jövőben továbbra is biztonsági kérdések segítségével fogja azonosítani a cég.

A Swisscom egyébként az első európai távközlési szolgáltató, amely hangfelismerő funkciót vezet be. Az emberi hang rendkívüli módon alkalmas a biztonsági felhasználásra, ugyanis kereken 150 jellemzője különböztethető meg egymástól. A technológia akkor is alkalmas az azonosításra, ha például az ügyfél meg van fázva vagy éppen rekedt, éppen ezért számos cég foglalkozik az alternatív azonosítási lehetőségekkel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!