Berta Sándor
Az alkalmazások vezérlésében kaphatnak szerepet a chatbotok
A jövőben könnyen a chatbotok válhatnak az applikációk szabványos interfészeivé.
Ugyan az alkalmazások többnyire egyszerűen kezelhetők, azonban még így is vannak olyanok, elsősorban az idős emberek, akik nehezen boldogulnak velük. Ennek oka elsősorban az eltérő kezelőfelületekben keresendő. Sokkal egyszerűbb lenne, ha minden programot azonos módon, lehetőleg rendkívül egyszerűen lehetne kezelni. S pont ebben segíthetnek a közeljövőben a chatbotok, amelyeknél nem lesz szükség például különböző kattintásokra.
A chatbotok alkalmazásának további előnye lenne, hogy mindegyikkel hasonló módon lehet kommunikálni. Elegendő megmondani vagy beírni nekik, hogy mit szeretne az ember és minden további dologról gondoskodnak, majd kiadják az eredményt vagy olyan kérdéseket tesznek fel, amelyekre gyorsan lehet válaszolni. Mindez lehetővé teszi, hogy a felhasználók személyre szabott válaszokat kapjanak.
A chatbotok a vállalatok számára is kiváló megoldást jelentenek, ugyanis biztosítják a felhasználói adatok egyszerű összegyűjtését. Az információkat azután elemzési célokra lehet felhasználni azért, hogy az eredményeket és a termékeket az ügyfelek igényeihez lehessen igazítani. Minél intelligensebbek lesznek a chatbotok, annál több eredményt kínálhatnak majd az embereknek. Idővel nem csupán a kérdéseket dolgozzák majd fel, hanem javaslatokat is fognak tenni, ezáltal a felhasználó úgy érezheti, hogy valódi párbeszéd zajlik. Így a háttérben zajló adatgyűjtés is kevesebb internetezőt érdekel majd.
Az elmúlt hónapokban a Microsoft kifejlesztette a Tay nevű chatbotot, amely mesterséges intelligencián alapul, majd kiderült, hogy több tízezer fejlesztő dolgozik a Facebook hasonló megoldásán. Végül a Foursquare kapcsán szivárgott ki, hogy szintén chatbotot alkotott meg.
Ugyan az alkalmazások többnyire egyszerűen kezelhetők, azonban még így is vannak olyanok, elsősorban az idős emberek, akik nehezen boldogulnak velük. Ennek oka elsősorban az eltérő kezelőfelületekben keresendő. Sokkal egyszerűbb lenne, ha minden programot azonos módon, lehetőleg rendkívül egyszerűen lehetne kezelni. S pont ebben segíthetnek a közeljövőben a chatbotok, amelyeknél nem lesz szükség például különböző kattintásokra.
A chatbotok alkalmazásának további előnye lenne, hogy mindegyikkel hasonló módon lehet kommunikálni. Elegendő megmondani vagy beírni nekik, hogy mit szeretne az ember és minden további dologról gondoskodnak, majd kiadják az eredményt vagy olyan kérdéseket tesznek fel, amelyekre gyorsan lehet válaszolni. Mindez lehetővé teszi, hogy a felhasználók személyre szabott válaszokat kapjanak.
A chatbotok a vállalatok számára is kiváló megoldást jelentenek, ugyanis biztosítják a felhasználói adatok egyszerű összegyűjtését. Az információkat azután elemzési célokra lehet felhasználni azért, hogy az eredményeket és a termékeket az ügyfelek igényeihez lehessen igazítani. Minél intelligensebbek lesznek a chatbotok, annál több eredményt kínálhatnak majd az embereknek. Idővel nem csupán a kérdéseket dolgozzák majd fel, hanem javaslatokat is fognak tenni, ezáltal a felhasználó úgy érezheti, hogy valódi párbeszéd zajlik. Így a háttérben zajló adatgyűjtés is kevesebb internetezőt érdekel majd.
Az elmúlt hónapokban a Microsoft kifejlesztette a Tay nevű chatbotot, amely mesterséges intelligencián alapul, majd kiderült, hogy több tízezer fejlesztő dolgozik a Facebook hasonló megoldásán. Végül a Foursquare kapcsán szivárgott ki, hogy szintén chatbotot alkotott meg.