Berta Sándor
Több tízezer fejlesztő dolgozik a Facebook chatbotjain
A közösségi platform nem tett le a chatbotok alkalmazásáról, ellenkezőleg: gőzerővel fejleszti ezeket a programokat.
A vállalatok igyekeznek minden eszközt megragadni arra, hogy új vásárlókat szerezzenek, illetve megtartsák a régi ügyfeleiket. A két fél között zajló kommunikációnak rengeteg formája van, de a Facebook igyekszik ezt is beterelni maga alá. Az üzenőfalas értesítésen és a privát üzeneteken túl egyre nagyobb az érdeklődés a valós idejű párbeszéd, azaz a chat iránt, de hogy ez a cégek számára egyszerű legyen, a tipikus, rendszeresen felmerülő kérdéseket csevegőprogramok válaszolják meg.
Stan Chudnovsky, a Facebook Messenger termékmenedzsere a TechCrunch Disrupt NY konferencián kijelentette, hogy több tízezer fejlesztőjük dolgozik az alkalmazáshoz készítendő chatbotokon, és nagy is az érdeklődés irántuk. A Shopify elektronikus kereskedelmi platformon 5000 kereskedő már a Facebook Messengeren keresztül küldi ki a megrendelési és csomagszállítási értesítéseket, például hogy mikor érkezik meg az általuk vásárolt áru.
A Facebook chatbotjaival kapcsolatos első tesztek közel sem voltak pozitívak. A visszajelzések alapján a megoldások lassúnak, frusztrálónak és haszontalannak bizonyultak, ezen akarnak változtatni. Ezek a beszélgetések napjainkban azonban meglehetősen robotszerűek, de amennyiben a felhasználók számára egyszerűbbé tehetik a vállalatokkal való kommunikációt, akkor az egy hatalmas esély.
A Facebook Messenger fejlesztőcsapata olyan technikákon dolgozik, amelyekkel elkerülhető a kéretlen üzenetekkel történő bombázás, azaz a kliensek blokkolhatják vagy összesítve küldhetik el az üzeneteket. (A forgalomra jó példa, hogy az Activision Call of Duty botja egy hét alatt 6 millió üzenetet váltott a játékosokkal.) A fejlesztők részére elérhető lesz egy átfogó chatbotelemző rendszer, hogy felismerjék, ha a mesterséges intelligencia túl sok üzenetet továbbít, hiszen ha a telefon túl sokszor, túl gyakran pittyen, akkor a felhasználók ki fogják követni a cég botját. Ideális esetben a vállalatok saját maguk avatkoznak be, nem kell a Facebooknak közbelépnie, de ehhez jóval több információra van szükségük, köztük arra is, ha valamelyik jelzésre az emberek pozitívan reagálnak. Chudnovsky ugyanakkor hangsúlyozta, hogy minden újításnak átgondoltnak kell lennie.
A vállalatok igyekeznek minden eszközt megragadni arra, hogy új vásárlókat szerezzenek, illetve megtartsák a régi ügyfeleiket. A két fél között zajló kommunikációnak rengeteg formája van, de a Facebook igyekszik ezt is beterelni maga alá. Az üzenőfalas értesítésen és a privát üzeneteken túl egyre nagyobb az érdeklődés a valós idejű párbeszéd, azaz a chat iránt, de hogy ez a cégek számára egyszerű legyen, a tipikus, rendszeresen felmerülő kérdéseket csevegőprogramok válaszolják meg.
Stan Chudnovsky, a Facebook Messenger termékmenedzsere a TechCrunch Disrupt NY konferencián kijelentette, hogy több tízezer fejlesztőjük dolgozik az alkalmazáshoz készítendő chatbotokon, és nagy is az érdeklődés irántuk. A Shopify elektronikus kereskedelmi platformon 5000 kereskedő már a Facebook Messengeren keresztül küldi ki a megrendelési és csomagszállítási értesítéseket, például hogy mikor érkezik meg az általuk vásárolt áru.
A Facebook chatbotjaival kapcsolatos első tesztek közel sem voltak pozitívak. A visszajelzések alapján a megoldások lassúnak, frusztrálónak és haszontalannak bizonyultak, ezen akarnak változtatni. Ezek a beszélgetések napjainkban azonban meglehetősen robotszerűek, de amennyiben a felhasználók számára egyszerűbbé tehetik a vállalatokkal való kommunikációt, akkor az egy hatalmas esély.
A Facebook Messenger fejlesztőcsapata olyan technikákon dolgozik, amelyekkel elkerülhető a kéretlen üzenetekkel történő bombázás, azaz a kliensek blokkolhatják vagy összesítve küldhetik el az üzeneteket. (A forgalomra jó példa, hogy az Activision Call of Duty botja egy hét alatt 6 millió üzenetet váltott a játékosokkal.) A fejlesztők részére elérhető lesz egy átfogó chatbotelemző rendszer, hogy felismerjék, ha a mesterséges intelligencia túl sok üzenetet továbbít, hiszen ha a telefon túl sokszor, túl gyakran pittyen, akkor a felhasználók ki fogják követni a cég botját. Ideális esetben a vállalatok saját maguk avatkoznak be, nem kell a Facebooknak közbelépnie, de ehhez jóval több információra van szükségük, köztük arra is, ha valamelyik jelzésre az emberek pozitívan reagálnak. Chudnovsky ugyanakkor hangsúlyozta, hogy minden újításnak átgondoltnak kell lennie.