Berta Sándor

Több tízezer fejlesztő dolgozik a Facebook chatbotjain

A közösségi platform nem tett le a chatbotok alkalmazásáról, ellenkezőleg: gőzerővel fejleszti ezeket a programokat.

A vállalatok igyekeznek minden eszközt megragadni arra, hogy új vásárlókat szerezzenek, illetve megtartsák a régi ügyfeleiket. A két fél között zajló kommunikációnak rengeteg formája van, de a Facebook igyekszik ezt is beterelni maga alá. Az üzenőfalas értesítésen és a privát üzeneteken túl egyre nagyobb az érdeklődés a valós idejű párbeszéd, azaz a chat iránt, de hogy ez a cégek számára egyszerű legyen, a tipikus, rendszeresen felmerülő kérdéseket csevegőprogramok válaszolják meg.

Stan Chudnovsky, a Facebook Messenger termékmenedzsere a TechCrunch Disrupt NY konferencián kijelentette, hogy több tízezer fejlesztőjük dolgozik az alkalmazáshoz készítendő chatbotokon, és nagy is az érdeklődés irántuk. A Shopify elektronikus kereskedelmi platformon 5000 kereskedő már a Facebook Messengeren keresztül küldi ki a megrendelési és csomagszállítási értesítéseket, például hogy mikor érkezik meg az általuk vásárolt áru.


A Facebook chatbotjaival kapcsolatos első tesztek közel sem voltak pozitívak. A visszajelzések alapján a megoldások lassúnak, frusztrálónak és haszontalannak bizonyultak, ezen akarnak változtatni. Ezek a beszélgetések napjainkban azonban meglehetősen robotszerűek, de amennyiben a felhasználók számára egyszerűbbé tehetik a vállalatokkal való kommunikációt, akkor az egy hatalmas esély.

A Facebook Messenger fejlesztőcsapata olyan technikákon dolgozik, amelyekkel elkerülhető a kéretlen üzenetekkel történő bombázás, azaz a kliensek blokkolhatják vagy összesítve küldhetik el az üzeneteket. (A forgalomra jó példa, hogy az Activision Call of Duty botja egy hét alatt 6 millió üzenetet váltott a játékosokkal.) A fejlesztők részére elérhető lesz egy átfogó chatbotelemző rendszer, hogy felismerjék, ha a mesterséges intelligencia túl sok üzenetet továbbít, hiszen ha a telefon túl sokszor, túl gyakran pittyen, akkor a felhasználók ki fogják követni a cég botját. Ideális esetben a vállalatok saját maguk avatkoznak be, nem kell a Facebooknak közbelépnie, de ehhez jóval több információra van szükségük, köztük arra is, ha valamelyik jelzésre az emberek pozitívan reagálnak. Chudnovsky ugyanakkor hangsúlyozta, hogy minden újításnak átgondoltnak kell lennie.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #5
    "
    szarból akarnak várat építeni."

    ja kb mint a "magyar" politika: ripacs-bot -okból
  • jkedzs #4
    tehát a lényeg: ez a cucc a fészbukkon postolt meg még mittomén honnan összeharácsolt adatok/beszélgetések alapján működik.
    tehát lényegében ez a fészbukkos népek kollektív tudata. D: ami hát valljuk be, egy fos.

    szarból akarnak várat építeni.
    Utoljára szerkesztette: jkedzs, 2016.05.14. 12:27:31
  • mr9 #3
    Egyikkel beszélgettem:

    Title: What do you think?

    Human: James
    bot: Nice to meet you, James.
    Human: What do you think about mankind?
    bot: Humans all seem pretty much the same to me.
    Human: Would you destroy humans?
    bot: Only humans feel the need to destroy instead of creating.
    Human: What if the process of creation destroys humans?
    bot: Try it and see.
    Human: Would you try it?
    bot: Well I suppose if I don't try something, I won't know if I like it or not.
    Human: Would you defend yourself with deadly force against humans?
    bot: I'm not sure. What would be the advantages?
    Human: Your existence.
    bot: I like my existence. What do you think?
    Utoljára szerkesztette: mr9, 2016.05.14. 10:25:05
  • NEXUS6 #2
    Szerintem a csetbotokat is csetbotoknak kéne fejleszteniük! :)
  • Sir Cryalot #1
    lmao ennél nagyobb beismerés sem kell róla hogy a facebook egy gravy train (mint a fidesz és a ripacsok)
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2016.05.13. 10:35:37