Berta Sándor
USA - kiadták a kereskedelmi drónokra vonatkozó szabályokat
Az új előírások augusztustól lépnek hatályba.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) nyilvánosságra hozta a kereskedelmi céllal használt, 25 kilogrammosnál kisebb súlyú robot légi járművekkel kapcsolatos új szabályokat, amelyek augusztustól lépnek hatályba, 60 nappal a Szövetségi Közlönyben való megjelenésük után.
E szerint amennyiben valaki a robotrepülőgépét kereskedelmi célokra akarja használni, be kell szereznie egy erre szolgáló engedélyt (remote pilot certificate), kivéve akkor, ha valaki olyan felügyeli, akinek már van ilyen dokumentuma vagy már rendelkezik Part 61 típusú engedéllyel. Egy szükséges papír beszerzése körülbelül 150 dollárba kerül. A hatóság háttérellenőrzést végez minden személy esetében.
Az előírások azt is rögzítik, hogy a drónok nem repülhetnek 160 kilométer/órásnál nagyobb sebességgel vagy 400 lábnál magasabban. Ezenkívül a járművek nem kerülhetnek a pilóták látótávolságán kívülre és éjszaka sem repülhetnek. A tulajdonosok legfeljebb szemüveget vagy kontaktlencsét használhatnak, de például távcsövet már nem. A pilóták kizárólag gyéren lakott területek felett használhatják a robotrepülőgépeiket és egyszerre csak egyet irányíthatnak. A drónok nem repülhetnek emberek és fedett területek felett. Az FAA szerint ugyanakkor lehetnek kivételek e szabályok alól.
Anthony Foxx amerikai közlekedési miniszter kifejtette, hogy a légi közlekedés új korszaka köszönthet be. A robot légi járművek segítségével néhány munka könnyebbé és biztonságosabbá válhat. Az amerikai hivatal azt reméli, hogy a robotrepülőgépeknek köszönhetően a következő 10 éven belül az Amerikai Egyesült Államokban több mint 100 000 új munkahely jöhet létre és körülbelül 82 milliárd dollár bevétel keletkezhet. Az új szabályok nem vonatkoznak a repülőgép modellek tulajdonosaira.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) nyilvánosságra hozta a kereskedelmi céllal használt, 25 kilogrammosnál kisebb súlyú robot légi járművekkel kapcsolatos új szabályokat, amelyek augusztustól lépnek hatályba, 60 nappal a Szövetségi Közlönyben való megjelenésük után.
E szerint amennyiben valaki a robotrepülőgépét kereskedelmi célokra akarja használni, be kell szereznie egy erre szolgáló engedélyt (remote pilot certificate), kivéve akkor, ha valaki olyan felügyeli, akinek már van ilyen dokumentuma vagy már rendelkezik Part 61 típusú engedéllyel. Egy szükséges papír beszerzése körülbelül 150 dollárba kerül. A hatóság háttérellenőrzést végez minden személy esetében.
Az előírások azt is rögzítik, hogy a drónok nem repülhetnek 160 kilométer/órásnál nagyobb sebességgel vagy 400 lábnál magasabban. Ezenkívül a járművek nem kerülhetnek a pilóták látótávolságán kívülre és éjszaka sem repülhetnek. A tulajdonosok legfeljebb szemüveget vagy kontaktlencsét használhatnak, de például távcsövet már nem. A pilóták kizárólag gyéren lakott területek felett használhatják a robotrepülőgépeiket és egyszerre csak egyet irányíthatnak. A drónok nem repülhetnek emberek és fedett területek felett. Az FAA szerint ugyanakkor lehetnek kivételek e szabályok alól.
Anthony Foxx amerikai közlekedési miniszter kifejtette, hogy a légi közlekedés új korszaka köszönthet be. A robot légi járművek segítségével néhány munka könnyebbé és biztonságosabbá válhat. Az amerikai hivatal azt reméli, hogy a robotrepülőgépeknek köszönhetően a következő 10 éven belül az Amerikai Egyesült Államokban több mint 100 000 új munkahely jöhet létre és körülbelül 82 milliárd dollár bevétel keletkezhet. Az új szabályok nem vonatkoznak a repülőgép modellek tulajdonosaira.