Berta Sándor
A szlenget is érteni akarja a Facebook
A közösségi platform minden eddiginél jobban szeretné megérteni a regisztrált tagjait.
A Facebook bemutatta DeepText nevű projektjét, amely a felhasználók bejegyzéseit fogja elemezni. A mesterséges intelligencián alapuló rendszer már most több mint 20 nyelven ért és állítólag közel emberi pontossággal elemzi a szövegeket, illetve azok összefüggéseit. A megoldás másodpercenként több ezer bejegyzést tud tanulmányozni és képes arra, hogy folyamatosan tanuljon, így idővel jobban meg fogja érteni a különböző nyelvű szlengeket és köznyelvi kifejezéseket is.
A Facebook közölte, hogy a DeepTextet már most is alkalmazza, például, ha a Messenger-üzenetek alapján ki akarja találni, hogy mik az adott személy szándékai. Amennyiben mondjuk valaki azt írja, hogy 200 dollárért el akarja adni a kerékpárját, akkor a platform felhívhatja a figyelmét azokra a meglévő lehetőségekre és eszközökre, amelyek segítségével nyélbe ütheti az eladást.
A DeepText hasznos segítséget jelenthet a cégnek a kéretlen tartalmak, például a spamek könnyebb kiszűrésében és törlésében, miközben az eddiginél jobban előtérbe kerülhetnek a fontos és segítséget nyújtó bejegyzések. A Facebook mindenesetre azt reméli, hogy minél jobban fogja tudni, hogy miről beszélnek a felhasználóik, annál jobban az igényekhez igazíthatja majd a tartalmakat. A közösségi portál ezáltal elérheti, hogy az emberek hosszabb ideig maradjanak a lapjain.
A Quartz rámutatott arra, hogy a társaság a projekttel olyan képességekhez jut, amelyek nagyon hasonlítanak a Google keresőjének képességeire. Éppúgy, ahogy a Google keresője is az egész webet átkutatja információk után és azokat kategorizálja, a Facebook is felépíti azt a kapacitást, amellyel ugyanezt teheti majd azokkal az információkkal, amelyek bekerülnek a hálózatába. A Facebook jelezte, hogy a DeepTextet folyamatosan továbbfejlesztik a cég mesterséges intelligencia szakértőinek a segítségével.
A Facebook bemutatta DeepText nevű projektjét, amely a felhasználók bejegyzéseit fogja elemezni. A mesterséges intelligencián alapuló rendszer már most több mint 20 nyelven ért és állítólag közel emberi pontossággal elemzi a szövegeket, illetve azok összefüggéseit. A megoldás másodpercenként több ezer bejegyzést tud tanulmányozni és képes arra, hogy folyamatosan tanuljon, így idővel jobban meg fogja érteni a különböző nyelvű szlengeket és köznyelvi kifejezéseket is.
A Facebook közölte, hogy a DeepTextet már most is alkalmazza, például, ha a Messenger-üzenetek alapján ki akarja találni, hogy mik az adott személy szándékai. Amennyiben mondjuk valaki azt írja, hogy 200 dollárért el akarja adni a kerékpárját, akkor a platform felhívhatja a figyelmét azokra a meglévő lehetőségekre és eszközökre, amelyek segítségével nyélbe ütheti az eladást.
A DeepText hasznos segítséget jelenthet a cégnek a kéretlen tartalmak, például a spamek könnyebb kiszűrésében és törlésében, miközben az eddiginél jobban előtérbe kerülhetnek a fontos és segítséget nyújtó bejegyzések. A Facebook mindenesetre azt reméli, hogy minél jobban fogja tudni, hogy miről beszélnek a felhasználóik, annál jobban az igényekhez igazíthatja majd a tartalmakat. A közösségi portál ezáltal elérheti, hogy az emberek hosszabb ideig maradjanak a lapjain.
A Quartz rámutatott arra, hogy a társaság a projekttel olyan képességekhez jut, amelyek nagyon hasonlítanak a Google keresőjének képességeire. Éppúgy, ahogy a Google keresője is az egész webet átkutatja információk után és azokat kategorizálja, a Facebook is felépíti azt a kapacitást, amellyel ugyanezt teheti majd azokkal az információkkal, amelyek bekerülnek a hálózatába. A Facebook jelezte, hogy a DeepTextet folyamatosan továbbfejlesztik a cég mesterséges intelligencia szakértőinek a segítségével.