Berta Sándor
A kereskedelmet is megváltoztatja a virtuális valóság
A különleges szemüvegek nem csupán a játékosok számára kínálnak majd lehetőségeket.
A jövőbeli online vásárlásoknál a felhasználónak elegendő lesz feltennie egy virtuális valóság szemüveget, ezután kiválasztania a kedvenc kereskedőjét és máris elmerülhet a virtuális világban. Bárki sétálhat majd a polcok között, leveheti az őt érdeklő termékeket és élőben még egy eladóval is beszélgethet, tanácsokat kérhet. "Egy évvel ezelőtt még azt kérdeztük magunktól, hogy a virtuális valóság csak egy átmeneti trend lesz-e vagy sem" - fejtette ki Stephanie Llamas, a SuperData Research elemzőház munkatársa. Mostanra azonban mindenki számára világossá vált, hogy a virtuális valóság számos ágazat életét meg fogja változtatni.
A marketingszakértők már most azon gondolkodnak, hogy miként lehetne a termékeket a VR-szemüvegek segítségével az eddiginél jobban eladni. "Amennyiben valaki belép az üzletünkbe és felveszi a szemüveget, majd rájön, hogy több időt szeretne a szabadban eltölteni, akkor sikeresen elvégeztük a feladatunkat" - ecsetelte Eric Oliver, a North Face digitális marketingrészlegének vezetője. Bár a technológia még nem kiforrott, de pont ez jelentheti az esélyét is. Az Oculus Rift már március végén megjelenik, s újabb lendületet adhat a területnek és a fejlesztéseknek. Elemzők szerint a virtuális valóság már az idén négymilliárd dolláros ágazattá válhat. Az új hardverek megjelenésével pedig nőni fog az igény a jobb tartalmakra is.
A Lufthansa a virtuális valóság szemüvegekkel mutatja meg az érdeklődőknek, hogy milyen az első osztályon utazni, így senki sem vesz zsákbamacskát. A légitársaság emellett 360 fokos videókat készített olyan metropoliszokról és országokról, mint New York, Hongkong és Japán. Torsten Wingenter, a Lufthansa digitális innovációért felelős részlegvezetője kiemelte, hogy a VR-szemüvegek később akár a fedélzeti szórakoztató rendszer részévé is válhatnak, ezáltal pedig akár a turistaosztályon is érdekesebb lehet a repülés.
A jövőbeli online vásárlásoknál a felhasználónak elegendő lesz feltennie egy virtuális valóság szemüveget, ezután kiválasztania a kedvenc kereskedőjét és máris elmerülhet a virtuális világban. Bárki sétálhat majd a polcok között, leveheti az őt érdeklő termékeket és élőben még egy eladóval is beszélgethet, tanácsokat kérhet. "Egy évvel ezelőtt még azt kérdeztük magunktól, hogy a virtuális valóság csak egy átmeneti trend lesz-e vagy sem" - fejtette ki Stephanie Llamas, a SuperData Research elemzőház munkatársa. Mostanra azonban mindenki számára világossá vált, hogy a virtuális valóság számos ágazat életét meg fogja változtatni.
A marketingszakértők már most azon gondolkodnak, hogy miként lehetne a termékeket a VR-szemüvegek segítségével az eddiginél jobban eladni. "Amennyiben valaki belép az üzletünkbe és felveszi a szemüveget, majd rájön, hogy több időt szeretne a szabadban eltölteni, akkor sikeresen elvégeztük a feladatunkat" - ecsetelte Eric Oliver, a North Face digitális marketingrészlegének vezetője. Bár a technológia még nem kiforrott, de pont ez jelentheti az esélyét is. Az Oculus Rift már március végén megjelenik, s újabb lendületet adhat a területnek és a fejlesztéseknek. Elemzők szerint a virtuális valóság már az idén négymilliárd dolláros ágazattá válhat. Az új hardverek megjelenésével pedig nőni fog az igény a jobb tartalmakra is.
A Lufthansa a virtuális valóság szemüvegekkel mutatja meg az érdeklődőknek, hogy milyen az első osztályon utazni, így senki sem vesz zsákbamacskát. A légitársaság emellett 360 fokos videókat készített olyan metropoliszokról és országokról, mint New York, Hongkong és Japán. Torsten Wingenter, a Lufthansa digitális innovációért felelős részlegvezetője kiemelte, hogy a VR-szemüvegek később akár a fedélzeti szórakoztató rendszer részévé is válhatnak, ezáltal pedig akár a turistaosztályon is érdekesebb lehet a repülés.