Berta Sándor

400 euró lesz a PlayStation VR

A Sony konzoljával összeköthető termék jóval olcsóbb lesz a vetélytársak modelljeinél.

A japán gyártó bejelentette, hogy októbertől a boltokba kerül a PlayStation VR nevű virtuális valóság szemüveg. A termék egyszerűbb lesz, mint az Oculus Rift, a HTC Vive vagy a többi modell. A szemüveget 5,7 hüvelykes OLED-képernyővel szerelik fel, amelynek felbontása 1920 x 1080 képpont, míg a látómező 100 fokos. Van továbbá HDMI TV és PS4 kimenet, USB-port. Az új eszköz 44 980 jenes, 399 dolláros, 399 eurós, illetve 349 fontos bevezető áron lesz kapható.

A Sony tehát gondosan úgy időzít, hogy a PlayStation VR még karácsony előtt megjelenjen. A készülékhez az év végéig kereken 50 kompatibilis játék lesz elérhető, többek között az Eagle Flight, az EVE: Valkyrie, a Headmaster, a Rez Infinite, a Wayward Sky, a RIGS: Mechanized Combat League, a Tumble VR, az Until Dawn: Rush of Blood. Emellett az Electronic Arts is elkészíti a Star Wars Battlefront virtuális valóság kompatibilis változatát.


A gyártó adatai alapján 230 különböző fejlesztőstúdió dolgozik a PlayStation VR-rel kompabitilis tartalmakon, de ha ez nem elég, lehetőség lesz 360 fokos videók és alkalmazások megtekintésére is. Az új modell legnagyobb hátránya, hogy eleinte csak a PlayStation 4 konzollal lesz kompatibilis. Mindenki, aki rendelkezik majd a konzollal, azonnal zökkenőmentesen beléphet a virtuális valóság világába.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #14
    akkor arról sem tudsz hogy az az aktuális hányás ellenszerük hogy katódcsöves monitort megszégyenítően villog a display a sisakban?

    ja és az van mondva hogy nyugodtan toljad 12 óráig a hardware bírni fogja :D
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2016.03.19. 15:39:38
  • NEXUS6 #13
    Jó az anyag mi!?
    ;)

    Egy szót nem értettem abból amit írsz!
    XD
  • Sir Cryalot #12
    "hát igen, mivel ezek a motion blur kioltások kimentek a divatból , "

    muszáj is mert azért fogyaszt kevesebbet az oled mint a plazma mert a mozgást meg nagy halkan elcseszték
  • Sir Cryalot #11
    "Az ar az kb. egy olcsobb rendes meretu fullhd tv ara es kb. azt is tudja csak tartalom legyen hozza... "

    hát igen, mivel ezek a motion blur kioltások kimentek a divatból , és maradt helyette a soap opera effekt, ezért mozgóképen kb 300 sor felbontást tudnak a 4K tévék,

    a sisakon meg halszem optika miatt marad az ezer sorból VHS szint, ezért kb. tényleg.

    Mindenesetre audio-ban nem volt nagy ügy a "HRTF" .
  • Sir Cryalot #10
    -jön a power rangers film, kb. megegyezik a nézősereg demográfiája ennek a rajongótáborával, az ugribugris infantilis alakoskodók
  • kvp #9
    A szemuveges VR render igenye azonos felbontason pont a duplaja a sima 2D kepnek mert ket kepet rajzol. Fizikat es szimulaciot viszont tovabbra is csak 1x kell szamolni, tehat max. megfelezi az fps-t a 3D szemuveg, de ez a legrosszabb eset.

    Kamera viszont nem feltetlen kell, mert a jatekok nagyobbik reszet ulve vagy fekve, kontrollerrel a kezben erdemes jatszani meg 3Dben is, tehat eleg ha a szemuvegben es a vezerloben van 1-1 mozgas szenzor.

    Az ar az kb. egy olcsobb rendes meretu fullhd tv ara es kb. azt is tudja csak tartalom legyen hozza...
  • NEXUS6 #8
    A Valkyrie, meg a DriveClub demózva volt több kiállításon. Elmondható, hogy valóban alacsonyabb grafikán adja a Ps4, mint a csúcs PC az űröset, vagy a "2D" változatot az autósból. Azonban mindkettőt 120 Hz képfrissítéssel pörgeti (60 Hz felhúzva). Grafikailag tényleg nem hozza a jelenlegi legcsúcsabb csúcs PC szintet, de a játékélmény kb uagyan az. KB mintha a PC ultra beállításait visszaállítanád high-ra.

    Az, hogy mit adnak meg az Occulushoz min követelményként tök viszonylagos. Egy régebbi játék egy ilyen hw-en, mondjuk maxibeálításokkal 300 Hz-en tol, de a Rift abból csak 90-et jelenít meg maximum! Vagy is ugyan annyit, mint egy régebbi, gyengébb grafkarin, ami elvileg a min hw követelmény alatt van.
  • zola2000 #7
    Valaki magyarázta valamelyik fórumon, hogy pcn akkora gépigénye van hogy a konzol tuti nem fogja bírni ... nem is tudom, meglátjuk.
  • NEXUS6 #6
    Azért nem csak PlayRoom jellegű cukirobotos stuffok lesznek rája, ahogy halllom. GranTurizmó, DriveClub, EvE:Valkyrie, Ark, Dying LIght, SW:Battlefront VR, AceCombat, stb. AAA kategóriás cuccok.

    Korai még a PS!-et temetni, meg PS5-re várni. Szerintem.
  • zola2000 #5
    Ennek két baja van: elvileg teljes nagy játékok VRes nézete pcn jelentősen növeli a gépigényt, ami konzolon nem egyszerű (pedig királyul hangzana tekken szerű címeket nézni a ring széléről vagy fifát a nézőtérről irányítani, a sword art onlinet meg alap hogy ilyennel kéne játszani : ) amit bejelentettek az ... a tekkenben egy külön minijáték, olyan játék amiben egy szoba és egy karakter van, ilyenek.

    Majd olcsóbban a playstation 5el lesz ez jó, a ps4 a normális fullhdt tudja de a vrt nagy játékkal nem szerintem.