Berta Sándor
A virtuális valóság 3-5 éven belül érhet el áttörést
2016 elején jön a HTC Vive nevű virtuális valóság eszköze, de játékok és filmek híján még évekig nem várható áttörés.
A Valve mérnökeivel közösen a HTC már hosszú ideje dolgozik a Vive nevű virtuális valóság szemüvegen, amely hasonló funkciókat kínálhat, mint az Oculus Rift. A gyártó még az év vége előtt piacra dobná a készüléket, igaz, csak korlátozott darabszámban. A globális értékesítés kezdete 2016 eleje. Phil Chen, a HTC tartalmakért felelős menedzsere szerint ugyanakkor még egy darabig, legalább 3-5 évig eltart majd, amíg a virtuális valóság megoldások elérik a tömegeket. Az ő készülékük - az Oculus Rift és a Sony Morpheus duóval együtt - csak az első hullám.
A széleskörű elterjedéshez arra lesz szükség, hogy a hardver- és a szoftvergyártók tovább finomítsanak a termékeiken, s elegendő optimalizált tartalmat kínáljanak. E korlátozások ellenére a HTC nagyon bízik az új technikában, Chen szerint a következő 7-8 esztendőben több mint egymilliárd virtuális valóság szemüveget értékesíthetnek világszerte.Bár a Vive elsősorban játékeszköznek szánja a terméket, de a HTC azt hangsúlyozta, hogy a felhasználási lehetőségek között van az oktatás és az egészségügy is, de a szemüveg az interaktív történetek elmesélésében is segíthet.
Chen ugyanakkor azt nem árulta el, hogy a HTC Vive mennyibe fog kerülni és azt sem, hogy az idén mennyi eszközt szállíthatnak ki, egyelőre a lehetséges partnerekkel tárgyalnak a tartalmakról. A legtöbb ilyen cég a nyugati államokban található, de a Vive csapata Ázsiában is tevékenykedik, mivel Japán és Kína is pozitívan viszonyul a virtuális valósághoz. A cég képviselői a játék- és az animációs ágazat szereplői közül mindenkivel egyeztetnek.
A Valve mérnökeivel közösen a HTC már hosszú ideje dolgozik a Vive nevű virtuális valóság szemüvegen, amely hasonló funkciókat kínálhat, mint az Oculus Rift. A gyártó még az év vége előtt piacra dobná a készüléket, igaz, csak korlátozott darabszámban. A globális értékesítés kezdete 2016 eleje. Phil Chen, a HTC tartalmakért felelős menedzsere szerint ugyanakkor még egy darabig, legalább 3-5 évig eltart majd, amíg a virtuális valóság megoldások elérik a tömegeket. Az ő készülékük - az Oculus Rift és a Sony Morpheus duóval együtt - csak az első hullám.
A széleskörű elterjedéshez arra lesz szükség, hogy a hardver- és a szoftvergyártók tovább finomítsanak a termékeiken, s elegendő optimalizált tartalmat kínáljanak. E korlátozások ellenére a HTC nagyon bízik az új technikában, Chen szerint a következő 7-8 esztendőben több mint egymilliárd virtuális valóság szemüveget értékesíthetnek világszerte.Bár a Vive elsősorban játékeszköznek szánja a terméket, de a HTC azt hangsúlyozta, hogy a felhasználási lehetőségek között van az oktatás és az egészségügy is, de a szemüveg az interaktív történetek elmesélésében is segíthet.
Chen ugyanakkor azt nem árulta el, hogy a HTC Vive mennyibe fog kerülni és azt sem, hogy az idén mennyi eszközt szállíthatnak ki, egyelőre a lehetséges partnerekkel tárgyalnak a tartalmakról. A legtöbb ilyen cég a nyugati államokban található, de a Vive csapata Ázsiában is tevékenykedik, mivel Japán és Kína is pozitívan viszonyul a virtuális valósághoz. A cég képviselői a játék- és az animációs ágazat szereplői közül mindenkivel egyeztetnek.