Berta Sándor

Virtuális valóság - ne támasszunk túl nagy elvárásokat

Az embereket lenyűgözi az új technológia, de ez könnyen csapdává válhat.

Elsősorban a játékok területén várják az emberek nagy reményekkel és várakozással a virtuális valóságra épülő megoldásokat és szolgáltatásokat. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója az Oculus Connect konferencián kifejtette, hogy nem szabad az új technológiával szemben túlzottan nagy elvárásokat támasztani, sokkal jobb lenne kissé visszafogottabbnak lenni. A felfokozott várakozás egyébként nem véletlen, hiszen sokan a virtuális valóság termékek és platformok megjelenését, illetve elterjedését az első PC-k vagy okostelefonok megjelenéséhez hasonlítják. Azokból sem vásárolt senki 10 millió darabot, de az első eszközök mindenképpen megmutatják az adott ötlet létjogosultságát.

Zuckerberggel egyetértettek az Oculus VR munkatársai is, akik már most is sok játékfejlesztővel és filmstúdióval működnek együtt, de még így is csak a folyamat elején járnak. Michael Abrash, az Oculus Rift egyik fejlesztője hozzátette, hogy még évtizedeknek kell eltelniük, amíg sikerül a technológiát tökéletesíteni. Ahogy fogalmaztak: eddig csupán az egyik lábukat tették rá az ösvényre és ez csak azt mutatja meg, hogy lehetséges a virtuális valóság rendszerek megalkotása.

A szakemberek egyértelművé tették, hogy nem akarják, hogy akár a játékosok, akár a befektetők és elemzők csalódjanak a technológiában. Amennyiben például egy befektető azt reméli, hogy több millió darabot lehet eladni az Oculus Riftből és utána ez nem valósul meg, akkor ez árthat az egész ágazatnak, azután pedig már sokkal kevesebb befektető lesz hajlandó támogatni a további kutatásokat. Időt kell hagyni a virtuális valóság elterjedésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Torzonborz #10
    Nem érted, hogy miről beszélünk.
  • cateran #9
    "Michael Abrash, az Oculus Rift egyik fejlesztője hozzátette, hogy még évtizedeknek kell eltelniük, amíg sikerül a technológiát tökéletesíteni. Ahogy fogalmaztak: eddig csupán az egyik lábukat tették rá az ösvényre és ez csak azt mutatja meg, hogy lehetséges a virtuális valóság rendszerek megalkotása."

    Ez nem azt mutatja.....Mar elteltek evtizedek a technologia tokeletesitesere, a lab mar regesreg az osvenyen volt..ismetlem: Siman el akarjak hitetni, hogy epp most fingottak a passzatszelet...
  • Torzonborz #8
    Nem most találták fel a VR-t, csak most lett/lesz igazán elérhető a "pórnép" számára és a kellő támogatás is jelen van.
  • cateran #7
    Pl?
  • Inquisitor #6
    AZ OC és a többi új termék nem attól új, hogy könnyebb, jobb a felbontás. Hanem csökkentették a VR világ használata közbeni problémákat jó részt. A következő évekre azért még maradt jó pár megoldandó dolog. Következő lépésnek pl. jó lenne a fókuszálható kép, de annak meg sokkal magasabb a számítási igénye.
  • Macropus Rufus #5
    "egy korong szerű valami volt, gondolom valami g szenzorral a belsejében."
    azaz. Az a cyberpuck:


    " 38 volt."
    ez szomorú.. majdnem egy idős vagyok vele. Én most leszek 39...
  • cylonflatus #4
    Én a Quake1-et toltam párszor VFX1-el, ráadásul haverral, lanon co-opban. Baromi jó volt. Az irányító kütyüt már nem tudom hogy hívták, egy korong szerű valami volt, gondolom valami g szenzorral a belsejében. Kézbe kellett venni, az egész elfért a tenyeredben. Ha ellőre billentettem előre ment a karakter, ha hátra akkor hátra, jobbra v. balra billentve oldalazott, meg volt rajta 2 vagy 3 gomb, azon volt a tűz meg az ugrás. Nem most volt, valamikor a 90'-es évek közepe fele. Durva, főleg ha belegondolok abba, hogy a srác akivel eljártam játszani már nem is él. 38 volt.
  • Macropus Rufus #3
    bezony. Még a 90-es években voltam az Ifabon ahol egy VFX1 Headgear-t volt szerencsém kipróbálni a Descnet 1-el. Nagyon király volt. Igaz nem volt olyan csili-vili mint az Oculus, és még egy ISA kártya volt hozzá vezérlőnek, de sztem simán jó volt. Okés, akkor még a játékok nagy része még SVGA felbontást sem bírt :) Ez a VFX1 is csak 2x 640x480-as LCD panellal bírt. De az élmény így is nagyon megmaradt. Ráadásul a szetthez volt még egy cyberpuck is, ami a mozgásért volt felelős + egyben az egér szerepét is betöltötte.
  • cateran #2
    Komolyan ugy adjak elo, mintha most talaltak volna ki a VR cuccost, holott mar a 90-es evekben leteztek...Lasd Sega VR, Cybermaxx. Javitottak a felbontason, talan a sulyon es annak elosztasan es....ennyi...(a Cybermaxx 397 gramm volt) Meg persze benne van akkor meg nem letezo technologia, de kezdem unni, hogy allitjak be, mintha forradalmian uj lenne az egesz es ok fingottak volna a passzatszelet.
  • Venator #1
    Adjátok meg Michael Abrash-nak Kovi telefonszámát, és több millió darab eladott Oculus Rift fog elkelni. Az ötletért jogdíjat kérek.