Berta Sándor
Virtuális valóság - ne támasszunk túl nagy elvárásokat
Az embereket lenyűgözi az új technológia, de ez könnyen csapdává válhat.
Elsősorban a játékok területén várják az emberek nagy reményekkel és várakozással a virtuális valóságra épülő megoldásokat és szolgáltatásokat. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója az Oculus Connect konferencián kifejtette, hogy nem szabad az új technológiával szemben túlzottan nagy elvárásokat támasztani, sokkal jobb lenne kissé visszafogottabbnak lenni. A felfokozott várakozás egyébként nem véletlen, hiszen sokan a virtuális valóság termékek és platformok megjelenését, illetve elterjedését az első PC-k vagy okostelefonok megjelenéséhez hasonlítják. Azokból sem vásárolt senki 10 millió darabot, de az első eszközök mindenképpen megmutatják az adott ötlet létjogosultságát.
Zuckerberggel egyetértettek az Oculus VR munkatársai is, akik már most is sok játékfejlesztővel és filmstúdióval működnek együtt, de még így is csak a folyamat elején járnak. Michael Abrash, az Oculus Rift egyik fejlesztője hozzátette, hogy még évtizedeknek kell eltelniük, amíg sikerül a technológiát tökéletesíteni. Ahogy fogalmaztak: eddig csupán az egyik lábukat tették rá az ösvényre és ez csak azt mutatja meg, hogy lehetséges a virtuális valóság rendszerek megalkotása.
A szakemberek egyértelművé tették, hogy nem akarják, hogy akár a játékosok, akár a befektetők és elemzők csalódjanak a technológiában. Amennyiben például egy befektető azt reméli, hogy több millió darabot lehet eladni az Oculus Riftből és utána ez nem valósul meg, akkor ez árthat az egész ágazatnak, azután pedig már sokkal kevesebb befektető lesz hajlandó támogatni a további kutatásokat. Időt kell hagyni a virtuális valóság elterjedésére.
Elsősorban a játékok területén várják az emberek nagy reményekkel és várakozással a virtuális valóságra épülő megoldásokat és szolgáltatásokat. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója az Oculus Connect konferencián kifejtette, hogy nem szabad az új technológiával szemben túlzottan nagy elvárásokat támasztani, sokkal jobb lenne kissé visszafogottabbnak lenni. A felfokozott várakozás egyébként nem véletlen, hiszen sokan a virtuális valóság termékek és platformok megjelenését, illetve elterjedését az első PC-k vagy okostelefonok megjelenéséhez hasonlítják. Azokból sem vásárolt senki 10 millió darabot, de az első eszközök mindenképpen megmutatják az adott ötlet létjogosultságát.
Zuckerberggel egyetértettek az Oculus VR munkatársai is, akik már most is sok játékfejlesztővel és filmstúdióval működnek együtt, de még így is csak a folyamat elején járnak. Michael Abrash, az Oculus Rift egyik fejlesztője hozzátette, hogy még évtizedeknek kell eltelniük, amíg sikerül a technológiát tökéletesíteni. Ahogy fogalmaztak: eddig csupán az egyik lábukat tették rá az ösvényre és ez csak azt mutatja meg, hogy lehetséges a virtuális valóság rendszerek megalkotása.
A szakemberek egyértelművé tették, hogy nem akarják, hogy akár a játékosok, akár a befektetők és elemzők csalódjanak a technológiában. Amennyiben például egy befektető azt reméli, hogy több millió darabot lehet eladni az Oculus Riftből és utána ez nem valósul meg, akkor ez árthat az egész ágazatnak, azután pedig már sokkal kevesebb befektető lesz hajlandó támogatni a további kutatásokat. Időt kell hagyni a virtuális valóság elterjedésére.