Berta Sándor

Rengeteg pénzt fordít fejlesztésre a Huawei

2016-ban is bemutatnak egy Nexus-verziót, de a Huawei a jövőben kizárólag néhány kiválasztott, prémium kategóriás modellre fog összpontosítani.

Egy kínai elemző értekezett a Huawei részvételének esetleges folytatásáról, amelynek gyümölcseként legkorábban valamikor 2016 második felében jelenne meg egy újabb Nexus családtag. Ennek pontos hardveres és szoftveres részleteiről még nagyon korai lenne beszélni, de annyit megemlít az írás, hogy az egyik fő attrakció a Qualcomm által hivatalosan most bejelentett Snapdragon 820 chip lenne, amely elődjének főbb hibáit kijavítja, emellett pedig nagyobb teljesítményt is kínál.

Az idei évben a Huawei már közreműködött a Nexus család kibővítésében, hiszen ők vállalták a Nexus 6P legyártásának feladatát. A készülék azóta meg is jelent a piacon, fogadtatása kedvezőnek mondható, így nem lenne meglepő, ha bejönne a mostani jóslat és jövőre egy újabb példánnyal jelentkeznének.


A Huawei azt is jelezte, hogy a Honor család tagjai hamarosan az Egyesült Államokban is felbukkannak majd, a részleteket pedig a januári CES alatt ismerhetnénk meg. Számunkra ennél fontosabb hír, hogy a Honor 7 Enhanced Edition már szintén bemutatkozott, legalábbis egyelőre Kínában, ahol az eredeti verzióhoz képest kétszer akkora, immár 32 GB-os belső tárolót kínál, a korábban megismert 5,2 hüvelykes kijelző, a nyolcmagos Kirin 935 chip, 3 GB RAM, egy 20 és egy 8 megapixeles kamera, valamint egy 3100 mAh-s akkumulátor kíséretében. A szoftveres oldalon immár az új Android 6.0 Marshmallow fut, az ár odaát 309 dollárnak felel meg, miközben az eredeti Honor 7 ára 278 dollárra csökkent.

Oka van, hogy ilyen léptekkel haladnak előre, a Huawei évente 5 milliárd dollárt költ kutatásra. A kínai gyártó 16 fejlesztőcentrumban teszteli az új okostelefonokat, a készülékeknek egyértelmű határértékeknek kell megfelelniük, amelyeket nem lehet átlépni. A laboratóriumban azt mérik és elemzik, hogy ezeket az értékeket betartották-e. Ugyanúgy, ahogy az IKEÁ áruházban láthatjuk az egyes bútorokat hajtogatni, itt is robotok nyomogatják az egyes készülékek gombjait és csatlakozóit több tízezer alkalommal, hogy megállapítsák bírják-e a strapát. Egy másik helyiségben 0,7 méteres magasságból ejtik le a telefonokat, ez ugyanis az az átlagos magasság, amikor egy eszköz kiesik a nadrágzsebből a földre. Így vizsgálják azt, hogy a kijelző elég ellenálló-e. Ugyan egyik képernyő sem törik el, de karcolások keletkezhetnek rajtuk - a cél az, hogy még ilyen sérülések se legyenek.


Honor 7 Enhanced Edition

A kutatóközpont épületének egy másik részében kis konténerekben a termékek vezeték nélküli kapcsolatait (WLAN, LTE, 3G, 4G) tesztelik, hiszen ezeknek a világ minden részén zökkenőmentesen működniük kell. A szervereket a Cisco és a Siemens szállította, viszont a munkaállomások Lenovo PC-in Windows XP fut. A létesítmény többnyire üvegből van és a Skidmore, Owings and Merrill (SOM) cég tervezte, amely a New Yorkban található Time Warner Centert is. A tesztelés lényege, hogy egyetlen olyan modell se kerüljön piacra, amely nem képes megfelelni a szabványos körülményeknek.

Jövőre a Huawei több készülékébe is integrálhatják a Force Touch-technikát. Operációs rendszer terén elkötelezettek az Android mellett, viszont saját módosításokkal optimalizálnák azt. Kevin Ho, a Huawei termékekért felelős elnöke közölte, hogy egy okostelefon fejlesztése átlagosan 15 hónapig tart. A cég három legfontosabb kutatási témája az okostelefonok területén a minél kisebb méretű és minél nagyobb teljesítményű chipsetek, a rugalmas kijelzők és kamerák készítése. 16 nanométeres chipeket és 7 nanométeres chipseteket akarnak készíteni, emellett egyre fontosabbá válik az okostelefonok második kamerája. Ho szerint két év múlva már a profi fotósok is az okostelefonokat fogják használni a digitális fényképek készítésére.

A gyártó számára egyre fontosabb az európai piac, Spanyolországban és Olaszországban a prémium kategóriás okostelefonoknál a részesedésük már 10 százalék, de szeretnék más országokban is elérni ezt az eredményt. Ezért bővítik bolthálózatukat is, jelenleg 30 európai városban vannak márkaüzleteik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!