Berta Sándor

Új virtuális valóság technológiát fejleszt a Magic Leap

A cég nem csupán holografikus képeket akar megjeleníteni az emberek szemei előtt.

Tavaly szivárgott ki, hogy a Google, a Qualcomm, a Legendary Entertainment Inc., a KKR, a Vulcan Inc., a Kleiner Perkins Caufield & Byers, Andreessen Horowitz és az Obvious Ventures vállalatok összesen 542 millió dollárral támogatják a virtuális tárgyak megjelenítésén dolgozó Magic Leap céget, amelynek az értéke így megközelítette a kétmilliárd dollárt. A Magic Leap egy olyan 3D-szemüveget akar kifejleszteni, amely a digitális tárgyakat úgy jeleníti meg, mintha azok valóságosak lennének, ezáltal digitális animációkkal lenne gazdagítható az emberi látómező.

A Magic Leap most kicsit részletesebben is bemutatta az új technológiát. A társaság szeretne az Oculus Rift és a Microsoft Hololens vetélytársa lenni. A technológia a holografikus képeket közvetlenül a felhasználó retinájára vetíti ki, ezáltal az élmény sokkal részletesebb és intenzívebb. Így valóban az lehet valakinek az érzése, mintha egy szörnnyel lenne egy szobában, amely lassan közeledik felé. Mindez más élményeket kínál majd, mint az Oculus VR és a Hololens.

Eddig ezek a technológiák különböző trükköket alkalmaztak azért, hogy kijátsszák az emberi szemet és a dolgok 3D-ben váljanak láthatóvá. Ugyanakkor eközben egy lapos kijelzőt bámulnak az emberek, ami leterheli az agyat, ez pedig rosszullétekhez és szemfájdalmakhoz vezet. A Magic Leap technológiája esetében viszont a 3D-kép közvetlenül a szemnél jön létre, azaz ugyanúgy működik, mintha valóban így látnánk. Azt egyelőre még lehet tudni, hogy a kész termék miként néz majd ki és mennyibe fog kerülni; egy prototípus már létezik és nagyon jól is működik, de még koránt sem kiforrott. A Magic Leap mindenesetre biztos abban, hogy nem tart sokáig a végleges változat kifejlesztése és piacra dobása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zolly75 #7
    Én úgy értettem, h csak akkor látja a delikvens a sugárzott képet ha a retinájára vetítik, tehát pontosan a tesód szemébe kell vetítened az oroszlánt ill. pontosan a pincér szemébe a pénzt, így meg elég macerás lesz még akkor is ha mozdulatlan az illető szóval valószínűleg ez a veszély nem különösebben nagy.
  • stremix #6
    Ha ez tényleg élethű lesz, azzal még nagy gondok lesznek. Pl egy egyszerű lézerrel is el szokták vakítani a sofőröket, pilótákat, csupán szórakozásból. Milyen lesz majd ha mindenféle állatot vagy embereket "varázsolnak" elém, nekem meg fogalmam sem lesz róla, hogy az mi. Jó kis balesetet lehet így összehozni.
    A másik, hogy bárkire rá lehet majd hozni a frászt. Beküldök egy oroszlánt a tesóm szobájába, estleg a kutyánkból csinálok még kettőt, estleg egy égő karácsonyfát...
    De az étteremben is odavetíthetem a pénzt az asztalra, aztán lazán elsétálok.
    Na, jó. Csak azt mondom, hogy mindent lehet jóra és rosszra is használni, márpedig a tapasztalat az, hogy meg is teszik mindkettőt.
    Én inkább oktatásra használnám, tanulásra, játékra és persze élethű (gondolom) 3D-s videókat csinálhatnék.
  • lac coo #5
    Barmilyen kutyu vetitia kepet az fizikailag a szem elott van tehat lathato, es vagy kitakar valamit a latoterbol.
  • fszrtkvltzttni #4
    Az AR és VR fogalmak függetlenek a kijelzőtől.
  • bdzsana #3
    Az MS HoloLens nem ugyanezt tudja?
  • kvp #2
    A kiterjesztett valosag es a teljes VR kozott az a kulonbseg, hogy az elobbinel latjuk a valosagot is. Ha feltesz valaki egy teljesen atlatszatlan fedolapot az AR rendszer fole, akkor kap egy sima VR rendszert. Ezert is van az, hogy az epson fele AR szemuveghez van atlatszatan napszemuveg betet is, igy hasznalhato VR szemuvegnek is. (meg normal szemuvegnek is, mivel lehet bele dioptrias lencset is tenni) Az o megoldasuk hataranya, hogy takarolemez nelkul felig atlatszokent latjuk a szamitogepes kepet.

    A magic leap technologiaja egyebkent jo, mivel egyenesen a retinara vetiti a kepet es ha jol ertem kepes az erintett retina sejteknel elnyomni a normal fenyt. Az egyetlen baj, hogy ez a fajta vetitesi rendszer osszes eddigi valtozata retinakarosodast okoz ha hosszabb tavon hasznalja valaki. Vagy kitalaltak egy jobb megoldast vagy egyszeruen mostanra ez mar vallalhato jarulekos karnak szamit.
  • Macropus Rufus #1
    Hmm... ez gy.k. a kiterjesztett valosag es igazabol nem lesz konkurenciaja.
    valami hasonlot muvel a gugl glasz is. Az sem lesz konkurenciaja soha pl. az Oculusnak.
    Egy tablas strategiait el is tudok kepzelni vele, de fps-t nem.