Berta Sándor
Különböző magasságokban repülnének az Amazon drónjai
A tengerentúli konszern megoldást kínálna az esetleg túl nagy robotrepülőgép-forgalomra.
Amennyiben a jövőben túl sok drón repülne az Amerikai Egyesült Államok légterében, akkor az Amazon több szintes légi autópályákkal oldaná meg a helyzetet, szerintük így lehetne mérsékelni a kialakuló káoszt. A társaság azt javasolta, hogy a csomagokat szállító robotrepülőgépek különböző magasságokban és útvonalakon repüljenek. A közeli úti célokhoz repülő járművek 60 méteres magasságban közlekednének, míg e felett lenne egy másik sáv a távolabb úti célokhoz repülő drónoknak. A jelenlegi szabályozás szerint 120 méternél magasabban nem közlekedhetnek robotrepülőgépek.
Az óriáscég a járműforgalmat a saját központjából irányítaná és ellenőrizné. A tervek között szerepel az is, hogy a drónok kommunikálnának a többi robot- és pilóta által vezetett repülőgéppel, illetve helikopterrel, ezáltal pedig könnyebben kitérhetnének az útjukból. Mindez még biztonságosabbá tenné a légi közlekedést, emellett így biztosítanák, hogy például a mentőcsapatok munkáját ne akadályozzák hobbi- vagy csomagszállító drónok.
Az Amazon márciusban kapta meg az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA) az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére, de a megfogalmazott korlátozások és előírások miatt ennek nem örült felhőtlenül. Májusban ismertté vált a vállalat drónos csomagszállítási szabadalma, amely szerint a légi járműveit szenzorokkal, kamerákkal és radarrendszerrel szerelné fel, hogy biztonságosan repüljenek és landoljanak.
Amennyiben a jövőben túl sok drón repülne az Amerikai Egyesült Államok légterében, akkor az Amazon több szintes légi autópályákkal oldaná meg a helyzetet, szerintük így lehetne mérsékelni a kialakuló káoszt. A társaság azt javasolta, hogy a csomagokat szállító robotrepülőgépek különböző magasságokban és útvonalakon repüljenek. A közeli úti célokhoz repülő járművek 60 méteres magasságban közlekednének, míg e felett lenne egy másik sáv a távolabb úti célokhoz repülő drónoknak. A jelenlegi szabályozás szerint 120 méternél magasabban nem közlekedhetnek robotrepülőgépek.
Az óriáscég a járműforgalmat a saját központjából irányítaná és ellenőrizné. A tervek között szerepel az is, hogy a drónok kommunikálnának a többi robot- és pilóta által vezetett repülőgéppel, illetve helikopterrel, ezáltal pedig könnyebben kitérhetnének az útjukból. Mindez még biztonságosabbá tenné a légi közlekedést, emellett így biztosítanák, hogy például a mentőcsapatok munkáját ne akadályozzák hobbi- vagy csomagszállító drónok.
Az Amazon márciusban kapta meg az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA) az engedélyt a csomagszállító drónok tesztelésére, de a megfogalmazott korlátozások és előírások miatt ennek nem örült felhőtlenül. Májusban ismertté vált a vállalat drónos csomagszállítási szabadalma, amely szerint a légi járműveit szenzorokkal, kamerákkal és radarrendszerrel szerelné fel, hogy biztonságosan repüljenek és landoljanak.