Berta Sándor
A drónok felé fordulna a Lufthansa
A német légitársaság a repülőgépek karbantartásában szerzett tapasztalatát felhasználná a robotrepülőgépeknél is.
A Lufthansa időben akar reagálni a drónok elterjedésére, ezért nyitna a terület felé. Az új stratégia részét képezi az is, hogy a konszern részt venne a drónpilóták képzésében és a járművek karbantartásában. Carsten Spohr, a Lufthansa első embere arra számít, hogy a jövőben robbanásszerűen elterjednek a magáncélra használt robotrepülőgépek. A jövőben a cég akár csomagszállító drónokat is alkalmazhat majd - ezt elősegítheti, hogy az Aerologic társaság keretében együttműködnek a Német Postával és a DHL csomagszállító vállalkozással. Az Aerologic érdeklődik a drónok alkalmazása iránt, de az már biztos, hogy nem akar járműveket üzemeltetni.
Jelenleg Németországban a robotrepülőgépek legfeljebb 25 kilogramm súlyúak lehetnek és maximum 100 méter magasságban repülhetnek. A repülőterek környéke tiltott zónának számít és a pilótának minden pillanatban szemmel kell tartania a járművét. Ez utóbbi kitétel gyakorlatilag lehetetlenné teszi a nagy területet lefedő csomagszállító szolgáltatások létrehozását. Ebben a tekintetben az Amerikai Egyesült Államok előrébb tart. Számos tesztterületet jelöltek ki a mezőgazdasági célú használatra és az illetékes hatóság az idén az egész országra kiterjedő szabályozást is kidolgozza.
Spohr arra számít, hogy a repülőgépekéhez hasonló szigorú szabályozás lesz a jövőben a drónok területén is. Ezeknek a járműveknek a karbantartását szintén a vállalat munkatársai végeznék el. Jelenleg nincsenek teljes mértékben kihasználva a képzési lehetőségek sem, a Lufthansa ezen is változtatna.
A Lufthansa időben akar reagálni a drónok elterjedésére, ezért nyitna a terület felé. Az új stratégia részét képezi az is, hogy a konszern részt venne a drónpilóták képzésében és a járművek karbantartásában. Carsten Spohr, a Lufthansa első embere arra számít, hogy a jövőben robbanásszerűen elterjednek a magáncélra használt robotrepülőgépek. A jövőben a cég akár csomagszállító drónokat is alkalmazhat majd - ezt elősegítheti, hogy az Aerologic társaság keretében együttműködnek a Német Postával és a DHL csomagszállító vállalkozással. Az Aerologic érdeklődik a drónok alkalmazása iránt, de az már biztos, hogy nem akar járműveket üzemeltetni.
Jelenleg Németországban a robotrepülőgépek legfeljebb 25 kilogramm súlyúak lehetnek és maximum 100 méter magasságban repülhetnek. A repülőterek környéke tiltott zónának számít és a pilótának minden pillanatban szemmel kell tartania a járművét. Ez utóbbi kitétel gyakorlatilag lehetetlenné teszi a nagy területet lefedő csomagszállító szolgáltatások létrehozását. Ebben a tekintetben az Amerikai Egyesült Államok előrébb tart. Számos tesztterületet jelöltek ki a mezőgazdasági célú használatra és az illetékes hatóság az idén az egész országra kiterjedő szabályozást is kidolgozza.
Spohr arra számít, hogy a repülőgépekéhez hasonló szigorú szabályozás lesz a jövőben a drónok területén is. Ezeknek a járműveknek a karbantartását szintén a vállalat munkatársai végeznék el. Jelenleg nincsenek teljes mértékben kihasználva a képzési lehetőségek sem, a Lufthansa ezen is változtatna.